Hyundai: Αν θέλεις ταχύτητα, δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο


Ο Tyrone Johnson, επικεφαλής του τεχνικού κέντρου της Hyundai στην Ευρώπη, στέλνει το δικό του μήνυμα: «η νοσταλγία δεν έχει θέση στο μέλλον».

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: HYUNDAI, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/7/2025

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης παραδοσιακές αξίες, όπως το χειροκίνητο κιβώτιο και οι αναλογικοί πίνακες οργάνων δίνουν σταδιακά τη θέση τους στην ψηφιακή εμπειρία και την υψηλή απόδοση. Η εικόνα του οδηγού που «δουλεύει» το χειροκίνητο κιβώτιο σε μια στριφτερή διαδρομή μοιάζει ήδη με ανάμνηση από άλλη εποχή, με τα νούμερα να μιλούν από μόνα τους, αφού το 2022 μόλις το 32% των νέων αυτοκινήτων πουλήθηκαν με χειροκίνητο κιβώτιο, καταγράφοντας πτώση 78% μέσα σε λίγα μόλις χρόνια.

Η ηλεκτροκίνηση δεν αφήνει περιθώρια επιστροφής και τα αυτόματα κιβώτια όχι μόνο προσφέρουν άνεση στην καθημερινότητα, αλλά είναι επίσης προϋπόθεση για τη λειτουργία των σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Και όταν μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το κιβώτιο ταχυτήτων... απλώς δεν υπάρχει.

«Κανείς δεν τα θέλει», Ο Tyrone Johnson είναι ξεκάθαρος

Σε συνέντευξή του στο Βρετανικό Car Magazine, ο Tyrone Johnson δεν μασά τα λόγια του. «Κανείς δεν θέλει χειροκίνητα κιβώτια, χειρόφρενα ή αναλογικά όργανα. Τα αυτοκίνητά μας, είτε με κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε ηλεκτρικά, έχουν πλέον σχεδόν τις ίδιες διεπαφές.»  Η άποψή του δεν είναι απλώς τεχνική,  είναι ιδεολογική.

Tyrone Johnson
Tyrone Johnson

Για τον Johnson, η ιδέα της νοσταλγίας γύρω από τα παλιά συστήματα οδήγησης δεν έχει καμία θέση στο αύριο της αυτοκίνησης. Αντίθετα, η ηλεκτροκίνηση προσφέρει πρωτόγνωρες δυνατότητες σχεδίασης, προσαρμογής και απόδοσης.

Στην κορυφή αυτής της νέας εποχής, για τον Johnson, στέκεται το Hyundai IONIQ 5 N. Δεν διστάζει να το χαρακτηρίσει ως το απόλυτο σπορ ηλεκτρικό, δηλώνοντας πως «τα υπόλοιπα είναι χιλιόμετρα πίσω, απογοητευτικά σε σύγκριση με αυτό». Πρόκειται για ένα μοντέλο που δεν φοβάται να παντρέψει το μέλλον με το παρελθόν. Η Hyundai έχει ενσωματώσει στο IONIQ 5 N τεχνητούς ήχους, προσομοιώσεις αλλαγών ταχυτήτων και δονήσεις, στοιχεία που σύμφωνα με τον Johnson, βοηθούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο να κατανοεί την κίνηση του οχήματος, δίνοντας στον οδηγό το αίσθημα σύνδεσης με τη μηχανή που τόσοι νοσταλγούν.

Η ηλεκτροκίνηση δεν σκοτώνει την απόλαυση, απλά τη μεταμορφώνει

Σε αντίθεση με τον κυρίαρχο φόβο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα σκοτώσουν την οδηγική απόλαυση, ο Johnson πιστεύει ότι συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. «Μπορούμε να κάνουμε εξαιρετικά έξυπνα πράγματα. Στην ανάρτηση, στο στήσιμο, στο λογισμικό και στους μηχανισμούς, συμβαίνουν συναρπαστικά πράγματα» δηλώνει με ενθουσιασμό.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι ένα ψυχρό μηχάνημα που εκτελεί απλώς εντολές, αλλά  μια νέα πλατφόρμα δημιουργικότητας για τους μηχανικούς, που μπορούν να σχεδιάσουν την εμπειρία του οδηγού από το μηδέν, προσθέτοντας χαρακτηριστικά που στο παρελθόν ήταν αδύνατο να υλοποιηθούν.

«Δεν καταλαβαίνω τη νοσταλγία», λέει ο Johnson. Η φράση του μπορεί να ξενίσει όσους μεγάλωσαν με το πάθος του χειροκίνητου κιβωτίου και της μηχανικής εμπλοκής στην οδήγηση.

Όμως η πραγματικότητα είναι αμείλικτη αφού οι νέες γενιές οδηγών δεν θα έχουν καμία αναφορά σε αυτά. Για αυτούς, η οδήγηση ενός ηλεκτρικού σπορ μοντέλου όπως το IONIQ 5 N θα είναι το πρότυπο και η οδηγική ευχαρίστηση δεν θα τους λείπει, ιδιαίτερα αφού δε θα έχουν καμία εμπειρία από την αναλογική εποχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Hyundai προετοιμάζει τους petrolheads: «Το τμήμα N δεν είναι μόνο ηλεκτρικό»

Οι πρώτες τιμές του νέου Hyundai IONIQ 9 - Χτύπημα κάτω από τη ζώνη στα πολυτελή SUV

Hyundai: Ετοιμάζει νέο ηλεκτρικό crossover - Με ποια μοντέλα θα βρεθεί απέναντι