Σχεδόν δύο χρόνια μετά την πρώτη «αποκάλυψή» του στο Chengdu Motor Show της Κίνας, η Kia προχώρησε στην πλήρη παρουσίαση του EV5. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο C-SUV που προστίθεται στην γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων ελεύθερου χρόνου της φίρμας και «στοχεύει» τις μοντέρνες οικογένειες, όπως η ίδια η φίρμα επισημαίνει.
Χαρακτηρίζεται από άνετους χώρους, ευέλικτη χρηστικότητα και προηγμένη ηλεκτρική απόδοση, βασισμένο στην ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP (Electric-Global Modular Platform) του Ομίλου Hyundai. Εκτός από την κάλυψη των καθημερινών αναγκών μιας μοντέρνας οικογένειας, λανσάρεται και ως κατάλληλο για διαδρομές στην ύπαιθρο.
«Το EV5 αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα στη στροφή της Kia προς την ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kia, Ho Sung Song και πρόσθεσε: «Αυτό το μοντέλο αναπτύχθηκε όχι μόνο για να επεκτείνει τη γκάμα των EV οχημάτων, αλλά και για να κάνει την ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων πιο πρακτική και ελκυστική σε ένα ευρύτερο φάσμα οδηγών. Με την παγκόσμια κυκλοφορία του EV5, ενισχύουμε την παρουσία μας σε βασικές αγορές, όπως η Κορέα, η Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική και συνεχίζουμε τη δέσμευσή μας να κάνουμε τη βιώσιμη κινητικότητα πιο προσιτή παγκοσμίως».
Η παγκόσμια κυκλοφορία του αρχίζει στην Κορέα και την Ευρώπη το δεύτερο εξάμηνο του 2025, με τις πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική να ξεκινούν στις αρχές του 2026.
Με μήκος 4.610 mm, πλάτος 1.875 mm, ύψος 1.675 mm και μεταξόνιο 2.750 mm, το ολοκαίνουριο EV5 έχει απόσταση από το έδαφος 167 mm και δανείζεται αρκετά στοιχεία από την εμφάνιση και τη σχεδίαση του (μικρότερου) EV3. Βασίζεται στη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» της Kia και συνδυάζει το δυναμισμό με τις ισορροπημένες αναλογίες.
Στο εμπρός τμήμα, τα τρισδιάστατα φώτα ημέρας «Star Map» και οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες δημιουργούν μια νέα ερμηνεία του ψηφιακού «προσώπου τίγρης» της φίρμας. Οι προφυλακτήρες και η προστατευτική ποδιά στο χρώμα του αμαξώματος τονίζουν το δυναμισμό του, ενώ σχεδιαστικά στοιχεία όπως η διαγώνια εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος και τα διακοσμητικά στο χρώμα του αμαξώματος προσθέτουν μια σπορ και ταυτόχρονα premium αίσθηση.
Περνώντας στο πλάι, τα τετραγωνισμένα φτερά, η προεξέχουσα γραμμή των «ώμων» και οι θόλοι των τροχών ενισχύουν τον SUV χαρακτήρα, ενώ η κολόνα D έχει μετατοπισθεί προς τα πίσω, αυξάνοντας την ορατότητα των πίσω καθισμάτων. Οι αποκλειστικές ζάντες 19 ιντσών (διαθέσιμες και 18 ιντσών) συμπληρώνουν τη σχεδιαστική γλώσσα «Opposites United». Όσο για το πίσω μέρος, χαρακτηρίζεται από τη φαρδιά θύρα του πορτμπαγκάζ και τα κάθετα φωτιστικά σώματα.
Περνώντας στο εσωτερικό, δεσπόζει η πανοραμική ευρεία οθόνη που ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και την ίδιας διαγωνίου για το σύστημα infotainment, ενώ υπάρχει και ένας ειδικός πίνακας ελέγχου του κλιματισμού με διαγώνιο 5 ίντσες.
Η νέα διάταξη της φαρδιάς κεντρικής κονσόλας δημιουργεί περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους και στις δύο σειρές καθισμάτων, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους τραπεζάκια, ενσωματωμένα στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων. Επιπλέον, το πίσω υποβραχιόνιο είναι συρόμενο και διαθέτει ποτηροθήκες και μία θήκη για μικροαντικείμενα. Όσο για τον χώρο αποσκευών, υπάρχουν διαθέσιμα 566 L.
Το EV5 διατίθεται με ηλεκτροκινητήρα 218 PS και 295 Nm, επιταχύνει από 0-100 km/h σε 8,4 sec και έχει τελική ταχύτητα 165 km/h, στοιχεία που ισχύουν τόσο για την εξοπλιστική έκδοση Base Line όσο και για την GT-Line. Υπάρχουν δύο επιλογές μπαταριών νικελίτου-κοβαλτίου-μαγγανίου (NCM) με ενεργειακή χωρητικότητα 60,3 kWh και 81,4 kWh, με τη μέγιστη αυτονομία να φτάνει τα 530 km (505 km για το GT-Line).
Υποστηρίζεται φόρτιση 150 kW σε ταχυφορτιστή, με αποτέλεσμα να απαιτούνται 30 λεπτά για την «πλήρωση» από το 10 στο 80%. Με δυνατότητες Vehicle-to-Load (V2L) και Vehicle-to-Grid (V2G) μπορεί να τροφοδοτήσει με ρεύμα τόσο εξωτερικές συσκευές όσο και το ηλεκτρικό δίκτυο της περιοχής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μπαταρίες είναι αναβαθμισμένες σε σχέση με τις κινεζικές εκδόσεις του SUV, ενώ προς το παρόν η τετρακίνητη παραλλαγή που διατίθεται στην Ασία και στην Αυστραλία δεν θα λανσαριστεί στην Ευρώπη.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης (Highway Driving Assist 2 με Hands-On Detection), το νέο σύστημα i-Pedal 3.0 της Kia και δυνατότητα ρύθμισης του επιπέδου της αναγεννητικής πέδησης και, φυσικά, οδήγηση one-pedal. Παράλληλα το EV5 διαθέτει ικανότητα ρυμούλκησης 1.200 kg.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Kia ξεκαθάρισε το μέλλον του Picanto - Μέχρι πότε θα βρίσκεται στην γκάμα
Το νέο θερμικό μοντέλο της Kia με τους άνετους χώρους και το μεγάλο πορτμπαγκάζ (photos)
Οι πρώτες τιμές του νέου Hyundai IONIQ 9 - Χτύπημα κάτω από τη ζώνη στα πολυτελή SUV