Οι ελλιπείς υποδομές φόρτισης ανά τον κόσμο είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί που ολοκληρώνουν τη μετάβαση από τις ΜΕΚ στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Παρόλο που τα EV αποτελούν, για πολλούς, το μέλλον της αυτοκίνησης, ο αριθμός των φορτιστών δεν ανταποκρίνεται στην άνοδο των BEV.
Στο Gothenburg της Σουηδίας, η Volvo επιχειρεί να αλλάξει τον τρόπο φόρτισης και να την κάνει πιο απλή. Η σουηδική μάρκα έχει ξεκινήσει, από τον Μάρτιο του 2022, εντατικές δοκιμές με συστήματα τεχνολογίας ασύρματης φόρτισης, οι οποίες αφορούν αμιγώς ηλεκτρικά ταξί.
Πιο συγκεκριμένα, η Volvo παρείχε 20 μονάδες του XC40 και η αμερικανική εταιρεία InductEV ενσωμάτωσε την τεχνολογία, ενώ ο Δήμος του Gothenburg προσέφερε τις υποδομές. Μέσα στα τρία χρόνια δοκιμών, τα Volvo XC40 ολοκλήρωσαν διαδρομές, όπως θα έκανε κάθε άλλο ταξί, καλύπτοντας περισσότερο από 4,3 εκατ. χιλιόμετρα, σύμφωνα με σχετική αναφορά της υπηρεσίας οικονομικής ανάπτυξης του Gothenburg.
Πώς λειτουργεί;
Τα δοκιμαστικά οχήματα της Volvo εξοπλίστηκαν με το αντίστοιχο λογισμικό / τεχνολογία της InductEV, όπως και μια κάμερα 360 μοιρών, η οποία επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν πλήρη ορατότητα του γαλάζιου πλαισίου που είναι σχεδιασμένο στο έδαφος, ώστε να μπορούν να ευθυγραμμίσουν το όχημα για να ξεκινήσει η φόρτιση. Το πλαίσιο αυτό υποδεικνύει την πλατφόρμα ασύρματης φόρτισης.
Ουσιαστικά, λειτουργεί ακριβώς όπως ένας τεράστιος, ασύρματος φορτιστής, σαν αυτούς που χρησιμοποιούν αρκετοί για τα smartphones. Οι φορτιστές είναι ενσωματωμένοι στο έδαφος και συνδέονται με έναν σταθμό φόρτισης περίπου 20 μέτραμακριά. Η ενέργεια ταξιδεύει από κάτω προς τα πάνω, φτάνοντας σε έναν πομποδέκτη που βρίσκεται κάτω από το όχημα.
Οι αντιδράσεις των χρηστών
«Πρέπει να βρίσκεσαι στο ακριβές σημείο για να φορτίσεις το αυτοκίνητο. Αλλιώς δε θα λειτουργήσει. Όμως είναι εύκολο μόλις το συνηθίσεις», είπε ένας από τους οδηγούς ταξί, μιλώντας στο Euronews Next.
Σύμφωνα με σχετική αναφορά της πόλης του Gothenburg, το κοινό ανταποκρίθηκε θετικά στην υιοθέτηση της εν λόγω τεχνολογίας σε πρώτη φάση. «Βρήκαμε ότι η ασύρματη φόρτιση είναι αρκετά ελκυστική για τους στόλους ταξί και άλλα μεταφορικά μέσα σε τοποθεσίες-'κλειδιά' μέσα στην πόλη και έχει μεγάλη προοπτική να υποστηρίξει τους κλιματικούς στόχους της πόλης μας και να μειώσει τους ρύπους από το κυκλοφοριακό», δήλωσε ο Patrik Andersson, CEO της εταιρείας επενδύσεων και εξέλιξης, Business Region Göteborg.
Η Volvo αναφέρει επίσης ότι η τεχνολογία ασύρματης φόρτισης μπορεί να υιοθετηθεί και από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή πόλη, όπου υπάρχει ο χώρος και οι κατάλληλες υποδομές. Η αυτοκινητοβιομηχανία τονίζει ότι η εφαρμογή, αν και σχετικά απλή, πρέπει να γίνει σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Κινέζοι σχεδιάζουν μπαταρία με φόρτιση 5 λεπτών και αυτονομία 3.000 km!
Tesla: Σε λειτουργία ο νέος σταθμός Supercharger με φόρτιση έως 250 kW - Πού βρίσκεται
Stellantis: Φέρνει στην αγορά τις μπαταρίες στερεού τύπου - Τα οφέλη σε αυτονομία και φόρτιση των EV