Η ολοκαίνουρια Lancia Ypsilon είναι το πρώτο μοντέλο με το οποίο «σφραγίστηκε» η αναγέννηση της ιταλικής φίρμας. Παρουσιάστηκε σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση τον Φεβρουάριο του 2024, για να ακολουθήσει η ήπια υβριδική παραλλαγή.
Στη συνέχεια, τη «σκυτάλη» πήραν νέες εκδόσεις στην Ιταλία, η θερμική Rally4 HF με την οποία η Lancia επέστρεψε στους αγώνες και η πρώτη «αποκάλυψη» της αμιγώς ηλεκτρικής Ypsilon HF, με ισχύ 240 PS. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος ηλεκτροκινητήρας της Stellantis εξελίχθηκε περισσότερο και η απόδοσή του ανέβηκε στους 280 PS.
Είναι αυτός που συναντάμε σε άλλα «καυτά» ηλεκτρικά μοντέλα του Ομίλου, όπως το Abarth 600e Scorpionissima, η Alfa Romeo Junior Veloce και πρόσφατα το Peugeot E-208 GTi. Πλέον, παρουσιάστηκε επίσημα στο κέντρο δοκιμών του Balocco και στην Lancia Ypsilon HF, με απόδοση 280 PS και 345 Nm.
Η έκδοση με τον ελέφαντα διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen, σύστημα πέδησης Alcon με τετραπίστονες δαγκάνες και δίσκους 355 mm και επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε 5,6 sec, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 180 km/h.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh και χαρίζει αυτονομία 370 km, ενώ με 10λεπτη σύνδεση σε ταχυφορτιστή προστίθονται άλλα 100 km.
Οι βασικές διαφορές από την «απλή» Ypsilon εντοπίζονται στο φαρδύτερο κατά 30 mm μετατρόχιο, στη χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 20 mm, και τη «μυώδη» σχεδίαση. Ξεχωριστή μορφή έχει ο εμπρός προφυλακτήρας, ο πίσω διαχύτης, οι θόλοι των τροχών και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών. Ασφαλώς, η ταυτότητα «προδίδεται» και με το εμβληματικό σήμα HF με τον ελέφαντα και τα σκούρα σήματα.
Στο εσωτερικό υπάρχουν δύο οθόνες 10,25 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment S.A.L.A. με νέα γραφικά HF και σπορ καθίσματα Econyl, δερμάτινο διάτρητο τιμόνι με το λογότυπο HF, αλουμινένια πεντάλ.
Στον εξοπλισμό υπάρχουν, μεταξύ άλλων, αυτόματος κλιματισμός, ασύρματη φόρτιση Smartphone, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto και δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.
Για όσους παραμένουν πιστοί στις ΜΕΚ και, σύμφωνα με την φίρμα, αναζητούν «καθημερινές αυθεντικές σπορ συγκινήσεις», η Lancia προσφέρει τη νέα Ypsilon HF line. Πρόκειται για ήπια υβριδική έκδοση 48V με αυτόματο κιβώτιο, που έχοντας ως βάση κινητήρα 1,2 L αποδίδει 110 PS, επιταχύνει από 0-100 km/h σε 9,3 sec, με τελική ταχύτητα 190 km/h.
Και η θερμική HF διαθέτει ανάλογα ξεχωριστά χαρακτηριστικά με την ηλεκτρική, με το λογότυπο HF και τον εμβληματικό κόκκινο ελέφαντα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ειδικά καθίσματα με πορτοκαλί ραφές για αντίθεση, σπορ τιμόνι με διάτρητο δέρμα, ειδική ταπετσαρία στις πόρτες, μπλε ηλεκτρίκ ταμπλό και τις δύο οθόνες 10,25 ιντσών.
Και εδώ συναντάμε σκούρες λεπτομέρειες και αλουμινένια πεντάλ, είσοδο χωρίς κλειδί, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 και μια σειρά από συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης (όπως ανίχνευση τυφλού σημείου και κόπωσης οδηγού, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω με αντίστοιχες κάμερες και προγράμματα οδήγησης.
Η παρουσίαση στο κέντρο δοκιμών του Balloco δεν ήταν τυχαία επιλογή. Το Balocco Proving Ground έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και των δύο εκδόσεων. Σε αυτό έγιναν οι εξαντλητικές δοκιμές εξέλιξης - περισσότερα από 100.000 km και 1.500 ώρες οδήγησης, με 100 ελαστικά - στο πλαίσιο των οποίων προέκυψε και η αύξηση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα από τους 240 στους 280 PS.
Πολύτιμη ήταν η συμβολή και του τμήματος Motorsport αλλά και της ομάδας Squadra Corse Lancia, ενώ τη δική του «σφραγίδα» για την τελειοποίηση των δύο μοντέλων έβαλε και ο θρύλος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, Miki Biasion.
Το λανσάρισμα των δύο μοντέλων ξεκίνησε ήδη στην Γαλλία, εκεί όπου η ηλεκτρική HF των 280 PS ξεκινά από 42.400 €. Όσο για την HF Line, κοστίζει 27.800 € στην ήπια υβριδική εκδοχή, ενώ στη γαλλική αγορά υπάρχει και ηλεκτρική HF Line των 156 PS με τιμή 37.800 €.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Lancia Ypsilon: Πιο ισχυρή η υβριδική, μεγαλύτερη αυτονομία η ηλεκτρική
Η Lancia γυρίζει την πλάτη στα SUV και «φταίει» η Alfa Romeo
Το νέο SUV της Xiaomi κάνει το Tesla Model Y να… ιδρώνει! (photos)