Mercedes: Το νέο concept car «γκρεμίζει» ό,τι ξέραμε για τις μπερλίνες (video)


Με στοιχεία από τη Formula 1 και σχεδίαση που σπάει κάθε κανόνα, η Mercedes παρουσιάζει το Concept AMG GT XX, το πιο εντυπωσιακό της πρωτότυπο εδώ και δεκαετίες.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: MERCEDES
  • 26/6/2025

Το Mercedes Concept AMG GT XX δεν είναι απλώς ένας προπομπός για τον αντικαταστάτη της AMG GT αλλά ένα statement τεχνολογικής υπεροχής. Με ένα αμάξωμα που θυμίζει λεπίδα και μια σχεδιαστική γλώσσα που κινείται μεταξύ ρετρό και φουτουριστικού, το νέο concept της Mercedes επιδιώκει και καταφέρνει–να ανατρέψει ό,τι γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τις super μπερλίνες.

Η πορτοκαλί “λεπίδα” τραβάει αμέσως τα βλέμματα, όχι μόνο για το φλογερό της χρώμα, αλλά και για τη χαμηλή, fastback, αεροδυναμική σιλουέτα της με αεροδυναμικόσυντελεστή αντίστασης μόλις 0.198 Cd, μια από τις χαμηλότερες τιμές αυτή τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Έξυπνος σχεδιασμός με F1 έμπνευση

Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η χαρακτηριστική μάσκα AMG με τις κάθετες χρωμιωμένες γρίλιες, η οποία πλέον έχει μια πιο κοίλη και οβάλ μορφή, φιλοξενώντας στο κέντρο το αστέρι της Mercedes, ενώ πλαισιώνεται από βοηθητικά φώτα που ενσωματώνονται διακριτικά στις άκρες της, με τους κάθετα τοποθετημένους προβολείς, με τα φώτα πορείας και μεγάλης σκάλας σε διαδοχική διάταξη, να ενισχύουν τον χαρακτήρα του μοντέλου και να προσθέτουν μια ιδιαίτερη οπτική υπογραφή,

Το πλάι του αυτοκινήτου διαμορφώνεται από φαρδιά φτερά, με την διπλή “bubble” οροφή και τα πλευρικά παράθυρα να καταλήγουν σε φουσκωμένα φτερά που, τονίζουν ακόμα περισσότερο την επιβλητική μορφή του αμαξώματος. Οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ποδιές και οι ενσωματωμένες χειρολαβές των θυρών μαρτυρούν την προσήλωση στη λεπτομέρεια και την απόδοση, ενώ η απουσία πίσω παρμπρίζ, εκτός από σχεδιαστική πρόκληση, συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση της αντίστασης του αέρα.

Το πίσω μέρος ολοκληρώνει τη δυναμική σιλουέτα με έναν εντυπωσιακό διαχύτη από γυμνό ανθρακόνημα, ενώ τα έξι κυκλικά φωτιστικά σώματα σε βαθύ κόκκινο χρώμα τοποθετούνται μέσα σε εσοχές με τονισμένη κωνικότητα, προσδίδοντας βάθος και οπτική ένταση. Ανάμεσά τους, η φωτιζόμενη μονάδα MBUX Fluid Light Panel, με τις δυναμικές της ενδείξεις που προβάλλει μηνύματα και 3D σήματα στα οχήματα που ακολουθούν, ενισχύει την μοντέρνα ταυτότητα του οχήματος.

Φουτουριστικό εσωτερικό με βιοτεχνολογική καινοτομία

Στο εσωτερικό, η πολυτέλεια δεν είναι μόνο απτή αλλά και ουσιαστική, με τα εμπρός σπόρ καθίσματα να διαχωρίζονται από μια υψηλή κεντρική κονσόλα που ενώνεται με το ταμπλό σε σχήμα “T”, θυμίζοντας cockpit αεροσκάφους. Το υλικό που κυριαρχεί είναι το LABFIBER, ένα βιοτεχνολογικό δέρμα από ανακυκλωμένο καουτσούκ, φυτικές πρωτεΐνες και βιοπολυμερή, με δυνατότητα επιλογής διαφορετικών υφών και χρωμάτων (νουμπούκ, suede ή λείο), με τις εσωτερικές χειρολαβές στις πόρτες να κατασκευάζονται επίσης από το ίδιο υλικό, αλλά με ειδικό νήμα που προσφέρει σατινέ και μεταξένιο φινίρισμα.

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από δύο οθόνες, μια 10.25 ιντσών για τα όργανα και μια 14 ιντσών αφής για πολυμέσα και λειτουργίες του οχήματος. Το τετράγωνο τιμόνι τύπου AMG ONE ενσωματώνει paddles για τον έλεγχο της ανάκτησης ενέργειας, ενώ μια έξτρα οθόνη στην κολώνα δίνει πληροφορίες φόρτισης μέσω LED φωτεινών ενδείξεων.

1.360 PS, 360 km/h και ανάκτηση 400 km αυτονομίας σε μόλις 5 min

Αυτό που είναι όμως εντυπωσιακότερο όλων είναι η καρδία της Mercedes Concept AMG GT XX που αποτελείται από τρεις ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι συνολικά αποδίδουν 1.360 PS και χα. Αναλυτικότερα οι κινητήρες, δύο τοποθετημένοι πίσω και ένας μπροστά, ενσωματώνονται σε δύο μονάδες υψηλής απόδοσης HP.EDU (High Performance Electric Drive Units).

Η πίσω μονάδα περιλαμβάνει δύο κινητήρες, πλανητικά κιβώτια και δύο inverter, όλα ενσωματωμένα σε ένα ενιαίο περίβλημα και ψυχόμενα με λάδι. Παράλληλα, τα inverter είναι υδρόψυκτα και αξιοποιούν πυρίτιο-καρβίδιο (SiC) για αντοχή σε υψηλή θερμοκρασία, υψηλές τάσεις και άριστη θερμική αγωγιμότητα. Τέλος η μπροστινή HP.EDU φιλοξενεί έναν ακόμα αξονικό κινητήρα, με γραναζωτό κιβώτιο και inverter, λειτουργώντας ως βοηθητικό μοτέρ (booster motor) που ενεργοποιείται μόνο σε περιπτώσεις απαίτησης επιπλέον ισχύος ή πρόσφυσης.

Η Mercedes δεν ανακοίνωσε την ακριβή χωρητικότητα της μπαταρίας, αποκάλυψε όμως ότι περιλαμβάνει 3.000 κυλινδρικά στοιχεία με ενεργειακή πυκνότητα 300 Wh/kg, έχοντας μάλιστα δυνατότητα φόρτισης που χαρίζει 400 km αυτονομίας σε μόλις 5 min, με ταχυφορτιστή υψηλής ισχύος!

Το Mercedes Concept AMG GT XX δεν είναι απλώς ένα σχεδιαστικό ή τεχνολογικό πείραμα αλλά αποτελεί προπομπό όσων θα δούμε στο άμεσο μέλλον να περνούν στη παραγωγή από την Mercedes.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Mercedes-AMG: Νέα ειδική έκδοση MANUFAKTUR για τις GLE και GLS (photos)

Mercedes-Benz: Τρεις «θρύλοι» έκλεψαν την παράσταση στις όχθες της λίμνης Κόμο

Mercedes-AMG: Το νέο sedan με τους 500 PS είναι έτοιμο για... δράση (photos)