Πριν από αρκετά χρόνια, η λέξη smart ήταν συνώνυμη με το μικρό αυτοκίνητο πόλης. Το ForTwo ήταν πολύ διαδεδομένο στα αστικά κέντρα, ενώ η έκδοση Roadster είχε ξεχωριστή θέση στις καρδιές των υποψήφιων αγοραστών. Με την πάροδο των ετών, λάνσαρε και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ακολουθώντας την τάση της εποχής.
Ωστόσο, η σύγχρονη φίρμα, με την είσοδο της Geely στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς, προχώρησε σε στροφή στον προϊοντικό της κατάλογο. Τα smart μεγάλωσαν πολύ, έγιναν SUV και η γκάμα αποτελείται από τα #1, #3 και #5, το οποίο «έφτασε» στη χώρα μας πριν από λίγες μέρες.
Αν και ετοιμάζεται να μπει και στην κατηγορία των sedan, με το #6 που θα παρουσιαστεί πρώτα ως concept, η smart δεν έχει γυρίσει οριστικά την πλάτη στα αυτοκίνητα πόλης. Εδώ και αρκετούς μήνες έχει γίνει επίσημα γνωστό ότι έχει ξεκινήσει η εξέλιξη του «αναγεννημένου», αμιγώς ηλεκτρικού, ForTwo, το οποίο εκτιμάται ότι θα λανσαριστεί με το όνομα #2, ωστόσο δε θα είναι το μόνο.
Στο «τραπέζι» βρίσκεται και η «επιστροφή» της σπορ έκδοσης Roadster, σύμφωνα με δημοσίευμα του L’ argus, η οποία, σε αντίθεση με την υπάρχουσα τάση στην προϊοντική γκάμα της φίρμας, θα διατηρήσει τον αρκετά συμπαγή χαρακτήρα της.
Οι Γάλλοι αναφέρουν ότι με βάση τις τελευταίες πληροφορίες, η Geely ετοιμάζει μια νέα πλατφόρμα με το όνομα ECA (Electric Compact Architecture) για το #2. Με βάση το μικρό περιθώριο κέρδους και τα μεγάλα, συγκριτικά, κόστη που αντιμετωπίζουν τα brands στα μικρά ηλεκτρικά πόλης, το λανσάρισμα ενός δεύτερου μοντέλου (Roadster) θα επιτρέψει στην φίρμα να κάνει τη νέα πλατφόρμα οικονομικά βιώσιμη.
Ωστόσο, ακόμα και σε περίπτωση που αυτό δεν προχωρήσει, το δημοσίευμα αναφέρει ότι η στενή σχέση της Geely με τη Renault μπορεί να επιτρέψει στην smart να αξιοποιήσει την πλατφόρμα του μελλοντικού, ηλεκτρικού, Twingo E-Tech.
Λάδι στη «φωτιά» ήρθαν να βάλουν οι δηλώσεις του CEO της smart UK, Jason Allbutt, στο «Auto Express»: «Παλιότερα είχαμε το Roadster στην γκάμα μας και ήταν πολύ καλή επιλογή. Για μια χώρα όπως η δική μας (σ.σ. Ηνωμένο Βασίλειο) που έχει περισσότερες βροχές από οποιαδήποτε άλλη στην Ευρώπη, αγαπάμε πολύ τα coupe και τα roadsters. Οπότε, ναι, θα μπορούσα να δω την περίπτωση επιστροφής ενός τέτοιου αυτοκινήτου στο Ηνωμένο Βασίλειο».
O Allbutt ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για την «αναβίωση» του Roadster και εξέφρασε τον προβληματισμό του για το αν το αγοραστικό κοινό που επέλεγε ένα ανοικτό αυτοκίνητο, θα «αγκάλιαζε» εξίσου ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό, από τη στιγμή που θα έλειπε ο ήχος του θερμικού κινητήρα.
Το ζήτημα έχει ξεκινήσει πριν από ένα χρόνο, με δηλώσεις του Dirk Adelmann στο βρετανικό Autocar. «Έχουμε στους καταλόγους μας τρία σπουδαία μοντέλα, αλλά κανένα από αυτά δεν είναι Roadster, οπότε γιατί όχι;», επεσήμανε ο CEO της smart Europe όταν ερωτήθηκε σχετικά. Μάλιστα, αποκάλυψε ότι το 2020, όταν ο ίδιος και οι συνεργάτες του σχεδίαζαν τη νέα γκάμα, μετά την απόκτηση από την Geely του 50% των μετοχών από τη «μητρική» Mercedes-Benz, «ένας ενθουσιώδης συνάδελφος είχε μαζί του τα πρώτα σχέδια ενός νέου Roadster!»
Οι δηλώσεις μπορεί να μοιάζουν σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο, ωστόσο ο Adelmann επεσήμανε ότι «έχει μια πολύ συναισθηματική σχέση με το Roaster», καθώς ήταν το πρώτο του εταιρικό αυτοκίνητο και ξεκαθάρισε ότι «σε περίπτωση που το επαναφέρουμε στην παραγωγή, να είστε σίγουροι ότι θα είναι πολύ συμπαγές και σίγουρα διθέσιο». Ασφαλώς θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και θα «ακολουθήσει», σε περίπτωση που υλοποιηθεί, την παρουσίαση του νέου, «βασικού» #2.
Ένα τέτοιο μοντέλο θα σήμανε την «επιστροφή» της φίρμας στις ρίζες της, αλλά θα ερχόταν σε αντίθεση με την τρέχουσα, πολύ μεγαλύτερη σε διαστάσεις, γκάμα. Ωστόσο, ο Adelmann θέτει το θέμα σε άλλη βάση. «Ανέκαθεν η smart ήταν αντισυμβατική μάρκα. Το δείξαμε και με το #5, ένα μοντέλο που ουδείς περίμενε από εμάς. Ωστόσο, κανείς δεν περίμενε το #1 που για τα δεδομένα μας είναι αρκετά μεγάλο SUV ούτε και ένα coupe (σ.σ. #3). Αλλά, αν δείτε και 20 χρόνια πίσω, το ίδιο συνέβη και με το Crossblade», σημείωσε, αναφερόμενος στην «ιδιαίτερη» έκδοση του Speester που διέθετε πόρτες, οροφή και παρμπρίζ όμοια με αυτή μιας μοτοσυκλέτας.
Πηγή: L' argus
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Με όφελος 5.000 ευρώ τα νέα smart #1 & #3 - Μέχρι πότε ισχύει η προσφορά
25 χρόνια Smart: Από το μικροσκοπικό fortwo στο #1 – Μία ιστορία γεμάτη επιτυχίες
Toyota Corolla Cross: Η νέα γενιά θα απευθύνεται στην Ευρώπη - Όλα όσα γνωρίζουμε