Η Porsche Taycan Turbo GT έκανε πρεμιέρα τον Μάρτιο του 2024, ως το πιο γρήγορο μοντέλο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πριν από την παρουσίασή της ακόμα, η Taycan Turbo GT ήταν κάτοχος ρεκόρ πίστας, έχοντας γράψει χρόνο 7:07.55 στο Nurburgring και λαμβάνοντας τον τίτλο του ταχύτερου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος στην «Πράσινη Κόλαση», ρεκόρ που μέχρι τότε κρατούσε το Tesla Model S Plaid. Ακολούθησε μια σειρά από ρεκόρ σε άλλες εμβληματικές πίστες ανά τον κόσμο, όπως στη Laguna Seca στις ΗΠΑ, το Interlagos της Βραζιλίας και την πίστα της F1 στη Σαγκάη της Κίνας.
Τώρα, η Taycan Turbo GT προσθέτει ακόμη δύο ρεκόρ στο παλμαρέ της. Το πανίσχυρο EV των Γερμανών είναι το ταχύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής στη Yas Marina Circuit, όπου κάθε Δεκέμβριο φιλοξενείται το GP Άμπου Ντάμπι, αλλά και στη Road Atlanta στις ΗΠΑ.
Στην πρώτη, ο «πύραυλος» της Porsche κατέγραψε χρόνο 2:07.2 στη χάραξη των 5,281 km, σταματώντας το χρονόμετρο μόλις 1,1 sec αργότερα από το ρεκόρ πίστας αγωνιστικών οχημάτων τουρισμού. Η προσπάθεια έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της νύχτας, εξαιτίας των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν τη μέρα, και πιστοποιήθηκε από την Εμιρατινή Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού.
Η Porsche Taycan Turbo GT ταξίδεψε στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, φτάνοντας στην πίστα Road Atlanta των 4,088 km. Εκεί, το μοντέλο έγραψε χρόνο 1:27.1, καταρρίπτοντας το ρεκόρ που κρατούσε ο πρόγονός του, Taycan Turbo S (1:33.8), από το 2020, για περισσότερο από 6 sec.
Θυμίζουμε ότι η κορυφαία έκδοση του μοντέλου -κι ολόκληρης της γκάμας της Porsche- αποδίδει έως και 1.110 PS και 1.350 Nm, όταν βρίσκεται σε λειτουργία Attack Mode. Όταν η εν λόγω επιλογή είναι απενεργοποιημένη, η Taycan Turbo GT μπορεί να αγγίξει τα 788 PS. Τα 0-100 km/h γίνονται σε μόλις 2,3 sec στην «απλή» εκδοχή, και 2,2 sec με το πακέτο Weissach, με το οποίο ήταν εξοπλισμένο το όχημα που κατέγραψε τα ρεκόρ σε Yas Marina και Road Atlanta.
Σύμφωνα με τους Γερμανούς, αυτή η επίδοση είναι περίπου 2 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη από εκείνη της Taycan Turbo S. Η τελική ταχύτητα έχει αυξηθεί από τα 290 km/h στα 305 km/h, όπως αναφέρει η Porsche.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η νέα Porsche Cayenne «αντιγράφει» την Panamera και δοκιμάζεται στο Nurburgring (photos)
Επίσημο: Η Porsche «αποχαιρετά» δύο σημαντικά μοντέλα στη γκάμα της
Αλλαγή πλεύσης από την Porsche: Δεν «πεθαίνουν» οι ΜΕΚ - Στην γκάμα και μετά το 2030