Τον Απρίλιο του 2024, η Opel παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του Grandland, το οποίο για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο και ως αμιγώς ηλεκτρικό, με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να συνεχίζει το ταξίδι της προς τον εξηλεκτρισμό. Τώρα, η εταιρεία εμπλουτίζει την γκάμα του Grandland Electric με μια τετρακίνητη έκδοση. Πρόκειται για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της που διατίθεται ως τετρακίνητο.
Στην «καρδιά» του νέου Opel Grandland Electric AWD κρύβονται δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε άξονα, οι οποίοι αποδίδουν έως 325 PS και 509 Nm ροπής. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας είναι εκείνος που βρίσκουμε και στο προσθιοκίνητο Grandland Electric και αποδίδει 213 PS, ενώ ο δεύτερος, που έχει τοποθετηθεί στον πίσω άξονα, προσφέρει επιπλέον 112 PS. Τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε μόλις 6,1 sec.
Το σύστημα τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου NMC ενεργειακής χωρητικότητας 73 kWh που είναι ικανή για έως 501 km αυτονομίας. Η φόρτιση από το 20 έως το 80% με τη χρήση ταχυφορτιστή διαρκεί λιγότερη από 30 λεπτά.
Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης: Στο Eco Mode, η μέγιστη ισχύς περιορίζεται στα 213 PS και 343 Nm ροπής και το σύστημα κλιματισμού, όπως και το πεντάλ επιτάχυνσης λειτουργούν όσο πιο οικονομικά γίνεται. Ο πίσω ηλετκροκινητήρας βρίσκεται σε stand-by και ενεργοποιείται όταν είναι απαραίτητο, δηλαδή όταν ο οδηγός επιταχύνει περισσότερο.
Στο Normal Mode, το όχημα εστιάζει στην καθημερινή αποδοτικότητα, ενεργοποιώντας μόνο τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και άξονα. Σε αυτή τη λειτουργία είναι διαθέσιμα 313 PS και 450 Nm ροπής, όμως και σε αυτήν την περίπτωση, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται σε κατάσταση stand-by, όπως και στο Eco Mode.
Τα 4WD Mode και Sport Mode εξασφαλίζουν μέγιστες επιδόσεις, «ξεκλειδώνοντας» και τα 325 PS και 509 Nm ροπής. Στο πρώτο, η ισχύς κατανέμεται ισόποσα στους τέσσερις τροχούς, ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη ροπή και πρόσφυση, ενώ στη δεύτερο, η ισχύς κατανέμεται με αναλογία 60:40 ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω άξονα, εστιάζοντας στις βέλτιστες επιδόσεις με μέγιστη αποδοτικότητα.
Εκτός αυτού, η Opel έχει εξοπλίσει το Grandland Electric AWD με νέους τροχούς 20 ιντσών σε διχρωμία, όπως και επανασχεδιασμένες εισαγωγές αέρα στον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα. Με αυτόν τον τρόπο, η γερμανική εταιρεία έχει περιορίσει τον συντελεστή αεροδυναμικής σε μόλις 0,278 Cd, καθιστώντας τη νέα έκδοση του Grandland ως την πιο αεροδυναμική στην γκάμα του μοντέλου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Test Drive: Οδηγούμε το Opel Mokka 1.2T 136PS - Το απόλυτο value-for-money συμπαγές SUV
Το Opel Frontera γίνεται 4x4 και παίρνει τα... βουνά (photos)
Opel: Ποιο μοντέλο των Γερμανών «έσπασε» το φράγμα των 1.000.000 πωλήσεων