Πρώτη επαφή με την έκτη γενιά του Nissan Micra - Πότε θα καταφτάσει στην Ευρώπη (photos)


Το Car and Driver παρακολούθησε το διαδικτυακό round table για το νέο Nissan Micra, όπου οι άνθρωποι της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας απάντησαν στις ερωτήσεις μας και μάς έδωσαν τα πρώτα στοιχεία για τη μεγάλη επιστροφή του εμβληματικού μοντέλου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤ.: NISAN MEDIA - SEBASTIEN MAUROY
  • 21/5/2025

Η Nissan παρουσίασε τις βασικότερες πληροφορίες για το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Micra, το οποίο περνά στην έκτη γενιά του και έρχεται να σταθεί ως το «αδερφάκι» του Renault 5 E-Tech στην γκάμα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πρώτη επαφή με το νέο μοντέλο πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτυακού round table, στο οποίο έδωσε το παρών και το Car and Driver.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε τα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του νέου Micra απευθείας από τους ανθρώπους που ηγήθηκαν του πρότζεκτ. Ο Matthew Weaver, γενικός επικεφαλής σχεδιασμού, ο Yongwook Cho, επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού, και ο Bert Dehaes, υπεύθυνος για τον σχεδιασμό του εσωτερικού, εξήγησαν κάθε πτυχή της φιλοσοφίας πίσω από το ολοκαίνουργιο Micra.

Η Nissan έχει βασιστεί σε τρεις κύριους πυλώνες για το νέο της hatchback: Τον παιχνιδιάρικο σχεδιασμό, την ομαλή, αμιγώς ηλεκτρική οδήγηση και τη «διαισθητική» τεχνολογία, όπως αναφέρει η ίδια.

Χαρακτηριστικά είναι τα εμπρός φωτιστικά σώματα με το εμβληματικό στρογγυλό σχήμα από την τρίτη γενιά του μοντέλου, τα οποία έχουν επαναπροσδιοριστεί εντελώς. Η Nissan έχει χρησιμοποιήσει αποκλειστικά το περίγραμμα των φώτων, ως μια πιο σύγχρονη εκδοχή των φώτων που στιγμάτισαν τόσο την τρίτη γενιά, η οποία πωλούνταν από το 2003 έως και το 2009, αλλά και το μοντέλο στο σύνολό του.

Αυτή δεν είναι η μοναδική λεπτομέρεια που η Nissan έχει επαναφέρει από το παρελθόν της, αφού έχουν γίνει νύξεις σε διαφορετικές παλαιότερες δημιουργίες της, όπως για παράδειγμα τα επονομαζόμενα 'pike cars' της δεκαετίας του '80. Αυτό έχει προσφέρει στο νέο Micra μια πιο «χαριτωμένη» εμφάνιση, διατηρώντας όμως τη σπορτίφ του διάθεση και έχοντας εξοπλιστεί με συστήματα προηγμένης τεχνολογίας.

Η Nissan έχει εφαρμόσει ένα 'gelato' scoop, όπως το ονομάζει, το οποίο «τρέχει» κατά μήκος των πλαϊνών του οχήματος και ενώνει τα μπροστινά με τα πίσω φωτιστικά σώματα. Η ονομασία του πηγάζει από το γεγονός ότι μοιάζει σαν κάποιος να έβγαλε μια μπάλα παγωτού με μια κουτάλα, στοιχείο που ενισχύει το σπορ προφίλ του μοντέλου.

Εκτός αυτού, η Nissan έχει «ντύσει» το νέο Micra με μια σειρά από γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες στο κάτω τμήμα των πλαϊνών, τους προφυλακτήρες και τους τροχούς, προσφέροντας έναν πιο πολυτελή «αέρα» στο όχημα.

Διαθέσιμα θα είναι τρία επίπεδα εξοπλισμού: AudatiousChill και Modern. Το πρώτο απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα όχημα με άκρως σπορτίφ καμπίνα, η οποία φέρει τεχνικά υφάσματα και κρυφό, ambient φωτισμό, ο οποίος τροποποιείται ανάλογα με το επιλεγμένο driving mode. Το δεύτερο προορίζεται για εκείνους που ταυτίζουν την οδήγηση με στιγμές χαλαρότητας και ευεξίας, υιοθετώντας μια πιο μινιμαλιστική προσέγγιση στην καμπίνα, ενώ το τελευταίο αποτελεί έναν συνδυασμό των δύο παραπάνω.

Όλες οι εκδόσεις εξοπλίζονται με μια οθόνη 10,1 ιντσών που τελεί χρέη ψηφιακού πίνακα οργάνων και μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment, η οποία τοποθετείται στην κεντρική κονσόλα, ως είθισται.

Το νέο Micra θα διατίθεται με τρία διαφορετικά σχέδια τροχών 18 ιντσών, ανάλογα με το εξοπλιστικό επίπεδο και η χρωματική παλέτα θα συνίσταται από 3 συνδυασμούς για το εσωτερικό και 14 για το αμάξωμα, συμπεριλαμβανομένων και των διχρωμιών.

Η έκτη γενιά του Nissan Micra βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Renault 5 E-Tech, δηλαδή την AmpR Small, και έτσι το νέο δημιούργημα της Nissan θα έχει παρόμοιες διαστάσεις, εκδόσεις και τεχνικά χαρακτηριστικά με εκείνο της γαλλικής «συμμάχου» της. Ωστόσο, η Nissan επιβεβαίωσε ότι το αμιγώς ηλεκτρικό hatchback της θα έρθει με ελαφρώς ανασηκωμένη ανάρτηση, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τον σπορ χαρακτήρα του, χωρίς όμως να χάνει τίποτα σε επίπεδο αεροδυναμικής απόδοσης. Το μήκος του οχήματος περιορίζεται κάτω από τα 4 m, ενώ το πλάτος ανέρχεται στα 1,8 m και το μεταξόνιο στα 2,54 m, εξασφαλίζοντας βελτιωμένη άνεση για τους επιβάτες.

Σύμφωνα με όσα μάς αποκάλυψαν οι άνθρωποι της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τη διάρκεια του round table, το νέο Nissan Micra θα είναι διαθέσιμο με δύο μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας, ακριβώς όπως και στο Renault 5 E-Tech. Έτσι, η γκάμα του νέου μοντέλου θα αποτελείται από την μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 40 kWh που θα προσφέρει έως και 308 km αυτονομίας, αλλά και τη μεγαλύτερη των 52 kWh που είναι ικανή για έως 408 km αυτονομίας.

Η φόρτιση από το 15 έως το 80% ολοκληρώνεται μέσα σε μόλις 30 λεπτά, χάρη στον φορτιστή DC που υποστηρίζει ταχύτητα φόρτισης έως και 100 kW. Τονίζουμε ότι στην έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία των 40 kWh, η μέγιστη ταχύτητα φόρτισης ανέρχεται στα 80 kW.

Με την επιλογή της πρώτης μπαταρίας, η ισχύς ανέρχεται στα 122 PS και 225 Nm ροπής, ενώ στη δεύτερη περίπτωση, η τιμή διαμορφώνεται στα 150 PS και 245 Nm ροπής. Το Car and Driver ρώτησε σχετικά με την πιθανότητα έλευσης μιας «καυτής» έκδοσης Nismo, με τον Matthew Weaver να χαμογελά και στη συνέχεια να απαντά αρνητικά, λέγοντας ότι προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο τέτοιο πρότζεκτ στα σκαριά.

Θυμίζουμε, ωστόσο, ότι το Renault 5 συνοδεύεται από το δίδυμο «αδερφάκι» του, Alpine A290, η οποία αποτελεί την ακραία εκδοχή του γαλλικού μικρού. Εκεί, η ισχύς ξεπερνά κατά πολύ τα 150 PS της ικανότερης εκδοχής του Renault 5, αγγίζοντας τα 220 PS.

Το ολοκαίνουργιο Nissan Micra θα ξεκινήσει το εμπορικό του ταξίδι στις ευρωπαϊκές αγορές εντός του 2025, όπως επιβεβαίωσε η ίδια η εταιρεία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Nissan: Το κεντρομήχανο Micra 350SR με τους 300 PS επιστρέφει και... τρομοκρατεί (photos)

Μitsubishi: Ετοιμάζει το δικό της... Nissan Leaf - Πότε θα παρουσιαστεί

Nissan: Πότε έρχονται τα αυτόνομα οχήματα επόμενης γενιάς