Η ιστορία της αυτοκίνησης περιλαμβάνει σε περίοπτη θέση το Volkswagen Golf, το θρυλικό μοντέλο που συμπλήρωσε πέρυσι 50 χρόνια ιστορίας. Η γερμανική φίρμα «γιόρτασε» το γεγονός με επετειακή έκδοση και ετοιμάζει ειδική GTI έκδοση για τα δικά της 50 χρόνια, ενώ στη χώρα μας μέσα σε λίγες εβδομάδες προστέθηκε νέα ήπια υβριδική παραλλαγή αλλά και καινούρια εξοπλιστική plug-in hybrid έκδοση.
Εδώ και αρκετά χρόνια έχει ξεκινήσει η συζήτηση για το μέλλον του, το οποίο έχει «κλειδώσει» οριστικά: Η 9η γενιά του Golf θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Έτσι, η facelift έκδοση της 8ης γενιάς, που παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2024 είναι η τελευταία θερμική. Ποια θα είναι η τύχη της; Θα το μάθετε προς το τέλος του κειμένου.
Τι θα πρέπει να περιμένουμε από το ηλεκτρικό Golf; Η ηλεκτροκίνηση θα «σκοτώσει» την απόλαυση που προσφέρει ένα θερμικό μοντέλο; Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Autocar, η Volkswagen δεν πρόκειται να αφήσει να συμβεί κάτι τέτοιο, αξιοποιώντας κορυφαίες τεχνολογίες και εξαιρετικές δυνατότητες που προσφέρουν τα σύγχρονα λογισμικά.
Βέβαια, η υπομονή είναι αρετή και το ηλεκτρικό Golf αναμένεται το 2028 ή ακόμα και το 2029. Ηλεκτρικές παραλλαγές του μοντέλου έχουν υπάρξει στο παρελθόν, αλλά για πρώτη φορά θα σχεδιαστεί και θα παραχθεί ως αμιγώς ηλεκτρικό. Θα είναι ένα εκ των πρώτων μοντέλων που θα βασιστεί στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα SSP του Ομίλου Volkswagen, η οποία θα «αξιοποιεί» στοιχεία των υπάρχοντων MEB (mainstream) και PPE (premium, στην οποία βασίζονται, μεταξύ άλλων, το Audi Q6 e-tron και η ηλεκτρική Porsche Macan).
Στόχος των Γερμανών είναι η αναδιάρθρωση της ηλεκτρικής γκάμας. Ενδιάμεσα, άλλωστε, θα μεσολαβήσουν η παρουσίαση του crossover ID.2X (εντός του έτους), η έκδοση παραγωγής του ID. 2all Concept και, το 2027, η αντίστοιχη του ID. EVERY1.
Το ηλεκτρικό Golf θα διατηρήσει βασικά σχεδιαστικά στοιχεία των θερμικών. Αυτό παραδέχθηκε πρόσφατα στους Βρετανούς ο επικεφαλής σχεδιασμού της VW, Andreas Mindt, ωστόσο ξεκαθάρισε: «Δε θα το κάνουμε ρετρό, καθώς πρέπει να κοιτάμε μπροστά και όχι πίσω. Ωστόσο, οι αξίες μας είναι σημαντικές και πρέπει να αξιοποιήσουμε την κληρονομιά μας. Αυτό είναι κάτι που δεν το έχουν οι νέες μάρκες που έρχονται στην Ευρώπη, οπότε θα πρέπει να το χρησιμοποιήσουμε».
Έτσι, το ID.Golf, όπως όλα δείχνουν ότι θα είναι το όνομά του, θα «παραμείνει πιστό, σχεδιαστικά, στο υπάρχον Golf. Άλλωστε, το μοντέλο είναι σαν μια ξεχωριστή μάρκα εντός της VW και το GTI μοιάζει να είναι άλλη μία υπομάρκα. Σε αυτά υπάρχουν διάφορες εκδόσεις με τις οποίες μπορείς να πειραματιστείς, ένα πολύ καλό περιεχόμενο για να χρησιμοποιηθεί στο νέο Golf».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Mindt ήταν μέλος της ομάδας σχεδιασμού του Golf 7ης γενιάς, που θεωρείται ένα από τα καλύτερα στην ιστορία του μοντέλου και παραδέχθηκε ότι αυτό θα ήταν «ένα καλό σημείο εκκίνησης» για το σχεδιασμό. «Το Mk7 είναι ένα είδος αριστουργήματος, επειδή συγκεντρώνει όλα τα καλά στοιχεία της ιστορίας του μοντέλου, αλλά παραμένει ένα νέο σχέδιο». Παράλληλα, θα επιμεληθεί και τη σχεδίαση του εσωτερικού, δεσμευόμενος ότι θα επιστρέψουν οι φυσικοί διακόπτες για τον έλεγχο βασικών λειτουργιών όπως η ένταση του ηχοσυστήματος και η θέρμανση.
Η αξιοποίηση του λογισμικού
Την ώρα που η επέλαση των Software Defined Vehicles (οχήματα που καθορίζονται από το λογισμικό) έχει μόλις ξεκινήσει, καταλαβαίνει κανείς ότι το ηλεκτρικό Golf δε θα μπορούσε να μην εκμεταλλευθεί τα πλεονεκτήματα που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες.
Το «κλειδί» για την απελευθέρωση όλων των δυνατοτήτων του θα είναι η νέα αρχιτεκτονική λογισμικού που αναπτύσσει η Volkswagen σε συνεργασία με την Rivian και αναμένεται να αξιοποιηθεί, για πρώτη φορά, από το ID.1 το 2027. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική θα ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος των συστημάτων του EV μέσω ενός σημαντικά μειωμένου αριθμού επεξεργαστών. Ταυτόχρονα θα επιτρέπει τη συνεργασία περισσότερων συστημάτων.
Για παράδειγμα, θα βοηθά στην επίτευξη του ιδανικού φρεναρίσματος, με αυτόματο συνδυασμό της βέλτιστης αναλογίας μεταξύ της αναγεννητικής πέδησης και της συμβολής του «κλασικού» συστήματος πέδησης, τη στιγμή που ο οδηγός πατάει το πεντάλ του φρένου.
Παράλληλα, το νέο λογισμικό θα μπορεί να αξιοποιεί καλύτερα και τα hardware στοιχεία του ID.Golf, όπως και τις over-the-air ενημερώσεις. Ενδεικτικά, η Rivian αξιοποίησε τις OTA για να αναδιαμορφώσει την αερανάρτηση του pickup R1T για να αλλάξει τη δυναμική οδήγησης και χειρισμού του. Ο επικεφαλής τεχνολογίας της Volkswagen, Kai Grunitz, χαρακτήρισε τη συγκεκριμένη αρχιτεκτονική «εξαιρετικά ευέλικτη και με δυνατότητα συνεχών αναβαθμίσεων», χωρίς να υπάρχει ανάγκη ο ιδιοκτήτης να φέρει το όχημά του στο συνεργείο.
Η συγκεκριμένη ικανότητα του λογισμικού θα παίξει καθοριστικό ρόλο για τη διαμόρφωση των εκδόσεων GTI και R, προκειμένου να προσφέρουν τις επιδόσεις αλλά και την απόλαυση των αντίστοιχων θερμικών παραλλαγών. Το βρετανικό δημοσίευμα αναφέρει ότι το GTI θα παραμείνει προσθιοκίνητο, με torque vectoring και έμφαση στον χειρισμό σε επαρχιακούς δρόμους. Από την άλλη πλευρά, το ηλεκτρικό R θα είναι τετρακίνητο, με δύο ηλεκτροκινητήρες και σαφώς καλύτερο από τα υπάρχοντα μοντέλα επιδόσεων GTX.
Τι θα συμβεί στο θερμικό
Η facelift έκδοση της 8ης γενιάς, παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2024. Έτσι, το 2028 ή το 2029 όταν θα παρουσιαστεί η 9η ηλεκτρική γενιά, θα έχει συμπληρώσει ένα χρονικό διάστημα που θα «επιτρέπει», αν όχι «επιβάλει» ανανέωση. Το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι αυτή όντως θα έρθει, έστω και σε περιορισμένη έκταση και πως σίγουρα το θερμικό Golf θα συνεχίσει να πωλείται μαζί με το ηλεκτρικό, όπως θα συμβεί και με τη θερμική Porsche Cayenne, παράλληλα με την ολοκαίνουρια ηλεκτρική.
Βέβαια, με δεδομένη την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απαγόρευση πώλησης καινούριων θερμικών μοντέλων από το 2035, το ρεπορτάζ επισημαίνει ότι αυτές που θα «επιβιώσουν» θα είναι μόνο οι plug-in hybrid παραλλαγές του υπάρχοντος θερμικού Golf. Σε άλλες αγορές μπορεί να πωλούνται και άλλα ICE κινητήρια σύνολα, με δεδομένο, άλλωστε, ότι η παραγωγή του θερμικού Golf θα μεταφερθεί στο Μεξικό, προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για μαζική παραγωγή του ηλεκτρικού στο Wolfsburg.
Πηγή: Autocar
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το VW T-Roc ανανεώνεται: Οι αλλαγές της νέας γενιάς και η «προίκα» από το Golf (photos)
Γιατί η Volkswagen επισπεύδει το λανσάρισμα του πρώτου ηλεκτρικού Golf
LIVE PHOTOS: Το Renault 5 E-Tech μπήκε στις εκθέσεις (τιμές-εκδόσεις)