Φουλ επίθεση από την Stella Li - «Η BYD θα γίνει Ευρωπαίος κατασκευαστής»


Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της BYD παρουσίασε τα πλάνα της κινεζικής φίρμας για την Ευρώπη. Τα εργοστάσια, οι δασμοί και τα επόμενα μοντέλα που θα λανσάρει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ, ΦΩΤ.: NEWSPRESS, BYD, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/5/2025

Η BYD είναι μία από τις πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν κατακλύσει την Ευρώπη - αλλά και την Ελλάδα - το τελευταίο διάστημα. Και όπως ξεκαθαρίζει η εκτελεστική της αντιπρόεδρος, όχι μόνο ήρθε για να μείνει, αλλά σκοπεύει να αποκτήσει την (άτυπη) ιδιότητα του Ευρωπαίου κατασκευαστή!

Αυτό ξεκαθάρισε η Stella Li με συνέντευξή της στην ισπανική Auto Bild, παρουσιάζοντας το όραμά της για την Γηραιά Ήπειρο αλλά και την ηλεκτροκίνηση, χωρίς να ανησυχεί για τους πρόσθετους δασμούς 17% που αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ένωση για τις κινεζικές εταιρείες.

«Η BYD θα γίνει Ευρωπαίος κατασκευαστής», τόνισε χαρακτηριστικά η «2025 World Car Person of the Year», τίτλος που της απονεμήθηκε από τα World Car Awards πριν από λίγες εβδομάδες! Και αν αυτό ακούγεται υπερβολικό, έχει υπαρκτή βάση. Η BYD κατασκευάζει δύο εργοστάσια στην Γηραιά Ήπειρο. Αυτό της Ουγγαρίας αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή μοντέλων έως το τέλος του 2025, ενώ το δεύτερο στην Τουρκία είναι σε πιο πρώιμο κατασκευαστικό στάδιο.

Η Li ξεκαθάρισε ότι στα πλάνα της είναι και ένα τρίτο εργοστάσιο στην Ευρώπη, το οποίο θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται εντός 1 ή το πολύ 1,5 έτους. Αρνήθηκε να αποκαλύψει τη χώρα που θα το «φιλοξενήσει», με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι η Ισπανία είναι το φαβορί. Ωστόσο, μην ξεχνάμε ότι ενδιαφέρεται και για εργοστάσια που κλείνει η Volkswagen στην Γερμανία.

Ωστόσο, εκτός από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το κινεζικό brand θέλει να κατασκευάζει και μπαταρίες στην Ευρώπη. «Στο μέλλον, θέλουμε να έχουμε το δικό μας εργοστάσιο μπαταριών στην Ευρώπη, αλλά δεν έχουμε αποφασίσει πότε ή πού», εξηγεί η Stella Li, προσθέτοντας ότι εκτός από την τεχνογνωσία στην κατασκευή τους - που καθιστά, σύμφωνα με την ίδια την BYD ως την κορυφαία στις μπαταρίες στερεού τύπου - γνωρίζει και πώς να τις αξιοποιήσει εμπορικά.

Σύμμαχός της τα εξαιρετικά αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς. Η BYD πούλησε περισσότερα από 2,5 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως το 2024, επίδοση που την καθιστά την 6η μεγαλύτερη μάρκα αυτοκινήτων στον κόσμο. Και οι προβλέψεις της Li είναι ότι η ανάπτυξη θα συνεχιστεί με ακόμα μεγαλύτερο ρυθμό. Ήδη έχει διπλασιάσει το μερίδιο εξαγωγών της και αναμένει ότι ως το τέλος του 2025, το 20% των μοντέλων της θα πωλείται εκτός Κίνας.

Τα EV είναι η αιχμή του δόρατος για την εξάπλωσή της και η φιλοσοφία της Li είναι ότι εταιρείες όπως η Tesla ή η Xiaomi δεν αποτελούν «απειλή». Αντίθετα, έχει μια «ομαδική» αντίληψη: «Όλοι πρέπει να δουλέψουμε μαζί για να ‘εκπαιδεύσουμε’ τους καταναλωτές. Όσοι περισσότεροι στραφούν σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο περισσότερο θα βοηθήσουμε τον κλάδο να κάνει άλμα στο μέλλον. Αν θέλουμε να αλλάξουμε τα πράγματα χρειαζόμαστε τη συμμετοχή περισσότερων ανθρώπων. Όλοι μπορούν να ‘δηλώσουν παρών’ αν επικεντρωθούν στα ηλεκτρικά».

Υπό αυτό το πρίσμα, «η BYD θα λανσάρει τρία ή τέσσερα νέα μοντέλα στην Ευρώπη τους επόμενους 12 με 18 μήνες», όπως προανήγγειλε, ενώ ρίχνει μεγάλο βάρος και στην αυτόνομη οδήγηση. Πρόσφατα, ένα στέλεχός της ανακοίνωσε ότι θα λανσαριστούν 11 μοντέλα με τηντεχνολογία αυτόνομης οδήγησης «Eye of God» μέσω της σειράς Ocean. Η συγκεκριμένη τεχνολογία υπόσχεται βελτιωμένη ασφάλεια, με χρήση προηγμένων αισθητήρων και αλγόριθμους με τεχνητή νοημοσύνη, για πλοήγηση και επεξεργασία δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.

«Αυτή η τεχνολογία θα εξασφαλίζει μεγαλύτερη ακρίβεια και θα βελτιώσει με εντυπωσιακό τρόπο την ασφάλεια. Επίσης, μελετάμε ήδη πώς θα την προσφέρουμε στο εξωτερικό τα επόμενα χρόνια», σχολίασε η Stella Li. Συνεργαζόμενη με smartphones και άλλες «έξυπνες» συσκευές, θα παρέχει λειτουργίες όπως βελτιστοποίηση διαδρομής και προγνωστικές ειδοποιήσεις συντήρησης. Μάλιστα, εστιάζοντας σε διαισθητικά χειριστήρια, δεν θα απαιτεί ιδιαίτερες «τεχνολογικές» γνώσεις, αλλά θα είναι προσβάσιμη από όλους τους οδηγούς.

Τέλος, μπορεί η ηλεκτροκίνηση να είναι στην πρώτη «γραμμή», ωστόσο η BYD ρίχνει μεγάλο βάρος και στην υβριδική τεχνολογία. Αυτό δείχνει και η εμπορική επιτυχία του Seal U. Σύμφωνα με την Li, «από πέρυσι, η BYD κάνει πολύ καλή δουλειά με τα υβριδικά αυτοκίνητα. Είχαμε πελάτες που είχαν ‘εγκλωβιστεί’ σε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανησυχώντας για την αυτονομία των ηλεκτρικών και την υποδομή φόρτισης. Ωστόσο, τους προσφέραμε μια λύση».

Πηγή: Auto Bild

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Test Drive BYD ATTO 2 45,12 kWh - To compact ηλεκτρικό SUV είναι νέο και ωραίο (video)

BYD: Βάζει σύστημα drone στα μοντέλα της - Προσγειώνεται στην οροφή με το πάτημα ενός κουμπιού

Η BYD «συμμαχεί» με Ευρωπαίους κατασκευαστές - Πουλάει δικαιώματα εκπομπών άνθρακα