Από τον Δεκέμβριο του 2023, όταν και η Land Rover έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες teaser φωτογραφίες του, το αμιγώς ηλεκτρικό Range Rover ξεκίνησε την αντίστροφη μέτρηση για την παρουσίασή του.
Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, καθώς πρόκειται για την πρώτη EV παραλλαγή του δημοφιλούς SUV. Στόχος της εταιρείας είναι όχι μόνο να μην υπολείπεται σε δυνατότητες από τις θερμικές εκδόσεις, αλλά να προσφέρει ακόμα περισσότερα στους αγοραστές του.
Είναι γνωστό ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα «ταλαιπωρούνται» αρκετά σε ακραίες θερμοκρασίες. Έτσι, μετά τις εξαντλητικές δοκιμές σε ερήμους των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ακολούθησαν οι αντίστοιχες σε πολικές θερμοκρασίες. Και μάλιστα για δεύτερη φορά, καθώς πριν από λίγες μέρες ολοκληρώθηκε η δεύτερη σεζόν χειμερινών δοκιμών στον Αρκτικό Κύκλο.
Πέρυσι ήταν οι παγωμένες λίμνες της Βόρειας Σουηδίας, με θερμοκρασίες -40 βαθμών Κελσίου, εκεί όπου για πρώτη φορά ελέγχθηκε το νέο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, μαζί -ασφαλώς- με τη λειτουργία της μπαταρίας και του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης.
Αυτή τη φορά, στον τελευταίο χειμερινό κύκλο δοκιμών, όπως τον χαρακτηρίζει η φίρμα -γεγονός που σημαίνει πως εντός του έτους θα έχουμε την παγκόσμια πρεμιέρα του ηλεκτρικού SUV- διάφορα πρωτότυπά του «απέδειξαν» τις ικανότητές τους. Αξιοποιώντας τη νέα, προηγμένη, τεχνολογία ThermAssistTM όχι μόνο δεν επηρεάζονται αρνητικά η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης της μπαταρίας, αλλά διατηρούν την άνεση (και τη ζέστη) στην καμπίνα ακόμα και στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες.
Τα πρωτότυπα διήνυσαν συνολικά περισσότερα από 72.000 km σε παγωμένες λίμνες και χερσαίες διαδρομές, με το προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης του Range Rover Electric να μειώνει την κατανάλωση ενέργειας για τη θέρμανση έως και κατά 40%, προσφέροντας τη θερμότητα που ανακτά τόσο για τη θέρμανση του συστήματος κίνησης αλλά και της καμπίνας σε εξωτερικές θερμοκρασίες έως και -10 βαθμών Κελσίου. Μάλιστα, η απόδοση του συστήματος ξεπέρασε ακόμα και τις προσδοκίες της Range Rover.
Έτσι, οι υπεύθυνοι της φίρμας επισημαίνουν ότι δεν τίθεται κανένας «πονοκέφαλος» για την αυτονομία που θα προσφέρει η μπαταρία. Άλλωστε, εγγυάται γι’ αυτό η ενεργειακή χωρητικότητα των 117 kWh, αλλά και η αρχιτεκτονική της (800V).
Από την άλλη πλευρά, στις παγωμένες επιφάνειες και σε χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης, η λειτουργία one pedal ήταν εξαιρετικά αποδοτική, εξασφαλίζοντας την άνεση για τους επιβάτες και τον ασφαλή χειρισμό του SUV για τον οδηγό. Εκτός από την επιβράδυνση του οχήματος και τη φόρτιση της μπαταρίας μέσω αναγεννητικής πέδησης, η λειτουργία one pedal μπορεί να ακινητοποιήσει πλήρως το Range Rover Electric, σε συνεργασία με το σύστημα Terrain Response, ενεργοποιώντας το Hill Hold χωρίς ο οδηγός να πατήσει το φρένο.
Αυτό επιτυγχάνεται ακόμα και σε πολύ ακραίες συνθήκες κίνησης, με κλίσεις 17 και 28 μοιρών στις εξειδικευμένες εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Αρκτική. Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται και με τη βοήθεια της προηγμένης ρυθμιζόμενης αερανάρτησης, που διαχειρίζεται με αποτελεσματικό τρόπο τις κλίσεις του αμαξώματος και δεν «προβληματίζεται» από την ξεχωριστή κατανομή βάρους που έχει ένα EV με αυξημένη στρεπτική ακαμψία.
Όσο για την προηγμένη τετρακίνηση; Η τεχνολογία Intelligent Driveline Dynamics (IDD) μπορεί να δώσει όλη τη ροπή ή να την μηδενίσει στον πίσω άξονα προκειμένου να αποτρέψει την απώλεια πρόσφυσης. Μάλιστα, οι έλεγχοι που το σύστημα πραγματοποιεί ανά πάσα στιγμή για την ταχύτητα του SUV οδηγούν σε διαχείριση των συνθηκών ολίσθησης 100 φορές πιο γρήγορα από ένα αντίστοιχο όχημα με θερμικό κινητήρα!
Τα πρωτότυπα του πρώτου Range Rover Electric θα συνεχίσουν το απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών τους μέχρι την παρουσίαση, που αναμένεται εντός του έτους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό το Range Rover έχει για κινητήρα έναν V10 της Lamborghini!
Νέα έκδοση για το ισχυρότερο Range Rover Sport όλων των εποχών (photos)
Porsche 911 Carrera Coupe: Μία ωδή στο ρετρό με 420 PS από τη Singer (photos)




ΔΗΜΟΦΙΛΗ




