Όλες οι πληροφορίες για το νέο Peugeot 208 - Πότε θα έρθει η GTi έκδοση


Το δημοφιλές supermini της Peugeot θα περάσει στην 3η γενιά του στα τέλη του 2026, η οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρική. Τι θα συμβεί με τις θερμικές εκδόσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤ.: STELLANTIS/CHRIS NOLTEKUHLMANN
  • 4/4/2025

Η 2η γενιά του Peugeot 208 παρουσιάστηκε το 2019 και δέχθηκε facelift το καλοκαίρι 2023. Έτσι βρίσκεται στη μέση του κύκλου ζωής της, οπότε δεν υπάρχει βιασύνη για την ανανέωσή της.

Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες… πριν πεινάσουν μαγειρεύουν και η διαδικασία ανάπτυξης ενός νέου μοντέλου, έστω σε αρχικό στάδιο προδιαγραφών, ξεκινά αρκετά νωρίς. Έτσι, υπάρχει το ενδεχόμενο διαρροής κάποιων πληροφοριών και το L’argus υποστηρίζει ότι έχει στη διάθεσή του αποκλειστικό ρεπορτάζ για το τι θα πρέπει να περιμένουμε στο τέλος του 2026, όταν και - σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του - η 3η γενιά θα παρουσιαστεί.

Οι Γάλλοι επισημαίνουν ότι το νέο Peugeot 208 θα διατεθεί αποκλειστικά σε ηλεκτρικές εκδόσεις και θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασιστεί στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα STLA Small της Stellantis, η οποία ακόμα δεν έχει παρουσιαστεί. Ωστόσο οι τρέχουσες θερμικές θα συνεχίσουν κανονικά την εμπορική τους πορεία τουλάχιστον μέχρι το 2028, όταν και η STLA Small θα αποκτήσει τη δυνατότητα παραγωγής και θερμικών/υβριδικών μοντέλων.

Τι θα πρέπει να περιμένουμε από πλευράς σχεδίασης; Το δημοσίευμα επισημαίνει ότι η σχεδιαστική γλώσσα του Peugeot Inception Concept, που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2023, είναι αυτή που θα έχει τη «σφραγίδα» της στο e-208. Στο εμπρός τμήμα θα δεσπόζει μια γυάλινη μάσκα στην οποία θα ενσωματώνονται οι προβολείς με τις τρεις νυχιές-σήμα κατατεθέν της φίρμας.

Peugeot Inception Concept
Peugeot Inception Concept

Η σιλουέτα θα είναι συμπαγής, με σπορ χαρακτηριστικά, σχεδόν οριζόντιο καπό και σχετικά φαρδιά φτερά, με τις χειρολαβές των πίσω θυρών να είναι τοποθετημένες ψηλά, στα πλαίσια των παραθύρων. Περνώντας στο εσωτερικό, το νέο ηλεκτρικό supermini θα διαθέτει λογισμικό επόμενης γενιάς, νέο i-Cockpit ενώ δεν αποκλείεται να χρησιμοποιεί το τετραγωνισμένο τιμόνι με το σύστημα ελέγχου Hypersquare και τεχνολογία steer-by-wire.

Στον τομέα των κινητήρων, δεν αναμένονται εντυπωσιακές αλλαγές. Οι Γάλλοι αναφέρουν ότι οι τρέχοντες ηλεκτροκινητήρες Emotors που κατασκευάζονται στην πατρίδα τους θα διατηρηθούν, ίσως με ελάχιστα αυξημένη ισχύ συγκριτικά με τις υπάρχουσες εκδόσεις 136 PS και 156 PS. Παράλληλα, αναμένεται και μια λιγότερη ισχυρή παραλλαγή, για να είναι πιο προσιτή οικονομικά και να ανταγωνιστεί τα Renault 5 E-Tech, Citroen e-C3 και Volkswagen ID.2.

Αντίθετα, σημαντική αναβάθμιση αναμένεται στο κομμάτι των μπαταριών, με τις NMC να αντικαθίστανται από λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP). Στόχος την Peugeot είναι η αύξηση της αυτονομίας στα όρια των 500 km, σε σχέση με τα 410 km της υπάρχουσας «μεγάλης» των 51 kWh. Αυτό θα επιτευχθεί τόσο με αύξηση της ενεργειακής χωρητικότητας όσο και με βελτιωμένη τεχνολογία και διαχείριση λογισμικού.

Η παραγωγή του νέου ηλεκτρικού 208 θα πραγματοποιηθεί στη Σαραγόσα, όπως και των μπαταριών του, σε εργοστάσιο που ανήκει στην CATL από τον Ιούνιο του 2027, μετά από σχετική συμφωνία της Stellantis με τους Κινέζους.

Όσο για την «καυτή» έκδοση GTi; Η επιστροφή της είναι εξασφαλισμένη, σύμφωνα και με τις προ ημερών δηλώσεις του CEO της Peugeot, Alain Favey… και μάλιστα από το 2026, στο τρέχον e-208. Ασφαλώς θα «συνεχιστεί» και στην επόμενη γενιά, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι θα παρουσιαστεί σε δεύτερο χρόνο, και θα φτάσει στις αγορές το 2028. Η ισχύς του μπορεί να φτάνει τους 280 PS, με τον ηλεκτροκινητήρα γνωρίζουμε από τα Abarth 600e, Lancia Ypsilon HF και Alfa Romeo Junior Veloce.

Πηγή: L'argus

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δοκιμάζουμε το Peugeot 208 Hybrid 100 e-DSC6 με το προηγμένο σύστημα κίνησης (video)

Peugeot 309 GTi: Πώς κατάφερε να βγει από τη «σκιά» του 205 GTi και να χτίσει τον δικό του θρύλο (photos)

Ταξί: Στα άκρα η κόντρα των οδηγών με την Fraport - Εξωφρενικές οι χρεώσεις στο αεροδρόμιο «Μακεδονία»