Lexus: «Παντρεύει» τις επιδόσεις με την πολυτέλεια στο νέο RZ (photos)


Πρεμιέρα και για το πρώτο μοντέλο RZ F SPORT, με 408 PS, τετρακίνηση και σύστημα χειροκίνητης αλλαγής εικονικών ταχυτήτων.

  • ΦΩΤ.: LEXUS EUROPE/gael thill
  • 13/3/2025

Η Lexus πραγματοποίησε στις Βρυξέλλες την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου RZ. Το ηλεκτρικό πολυτελές SUV με μπαταρία έχει υποστεί μία εκτενή αναθεώρηση που προάγει την οδηγική εμπειρία σε ανώτερο επίπεδο, εισάγοντας καινοτόμες τεχνολογίες που προσφέρουν αυξημένη ισχύ, βελτιωμένο έλεγχο και μεγαλύτερη αλληλεπίδραση και ικανοποίηση του οδηγού. Αυτές οι καινοτόμες αλλαγές συνδυάζονται από περαιτέρω αναβαθμίσεις στην εμπειρία πολυτέλειας στο εσωτερικό του οχήματος.

Η Lexus είναι πρωτοπόρος του εξηλεκτρισμού στην πολυτελή κατηγορία από τότε που λανσάρισε το RX 400h το 2005, επιδιώκοντας σταθερά την ισορροπία μεταξύ της ποιότητας οδήγησης, της αλληλεπίδρασης και της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας. Με το όραμά της, Lexus Electrified, που ανακοινώθηκε το 2019, στοχεύει στην επίτευξη μιας ανθρακικά ουδέτερης κοινωνίας προσφέροντας μια ποικιλία τεχνολογιών στα οχήματά της, όπως η ηλεκτρική, η υβριδική και η plug-in υβριδική, προκειμένου να ικανοποιήσει τις ποικίλες ανάγκες των πελατών και των αγορών της.

Το RZ παρουσιάστηκε το 2023 ως το πρώτο μοντέλο της Lexus που βασίστηκε σε μια παγκόσμια πλατφόρμα εξελιγμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV). Προσέφερε μία νέα οδηγική εμπειρία και σχεδίαση, με την υποστήριξη της τεχνολογίας εξηλεκτρισμού. Το 2024, η γκάμα διευρύνθηκε με την προσθήκη ενός προσθιοκίνητου μοντέλου, ανταποκρινόμενη στη ζήτηση των πελατών.

Η εξέλιξη του νέου RZ επικεντρώθηκε σε τέσσερις βασικούς πυλώνες: οδηγική απόλαυση, αυτονομία / φόρτιση μπαταρίας, επιδόσεις και σχεδίαση. Οι τεχνολογικές καινοτομίες έχουν ως σημείο αναφοράς την πρώτη εφαρμογή του συστήματος steer-by-wire της Lexus. Αυτό το σύστημα προσφέρει μια νέα οδηγική εμπειρία, με ομαλή, εύκολη και πιο διαισθητική λειτουργία, ειδικά σε δρόμους με στροφές. Είναι επίσης ρυθμισμένο για άμεση απόκριση και ανατροφοδότηση στον οδηγό, χωρίς ανεπιθύμητους κραδασμούς. Για να διασφαλιστεί ότι επιτυγχάνονται τα επιθυμητά χαρακτηριστικά του Lexus Driving Signature, το αυτοκίνητο εξελίχθηκε εκτενώς στο κέντρο δοκιμών Shimoyama της Lexus στην Ιαπωνία.

Η νέα γκάμα μοντέλων εισάγει για πρώτη φορά τις επιδόσεις και τη σχεδίαση F SPORT στο RZ. Το τετρακίνητο RZ 550e είναι το ισχυρότερο RZ προσφέροντας μια καινοτόμο εμπειρία οδήγησης BEV μέσω του Interactive Manual Drive της Lexus, ενός ηλεκτρονικού συστήματος που επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές εικονικών ταχυτήτων (περισσότερες πληροφορίες για το RZ F SPORT θα βρείτε στο ειδικό κεφάλαιο παρακάτω).

Δίνοντας προτεραιότητα στην απόλυτη ικανοποίηση του πελάτη, η Lexus  θέλησε να εξασφαλίσει ότι εκτός από την αυξημένη ισχύ το RZ είναι πιο αποδοτικό και προσφέρει μια αναβαθμισμένη εμπειρία χρήστη. Οι εκτενείς αλλαγές στο σύστημα BEV, συμπεριλαμβανομένων των αναβαθμίσεων στη μπαταρία ιόντων λιθίου για αυξημένη απόδοση και χωρητικότητα αλλά και της περαιτέρω εξέλιξης του eAxle της Lexus, επιτρέπουν αύξηση της αυτονομίας που αναμένεται να φτάνει τα 100 km (ανάλογα με το μοντέλο και την τελική έγκριση τύπου). Επιπλέον, ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας θα είναι ταχύτερος, χάρη στην υιοθέτηση ενός νέου συστήματος προετοιμασίας της μπαταρίας και ενός ενσωματωμένου φορτιστή AC 22 kW.

Η παγκόσμια αποκάλυψη του μοντέλου ανοίγει το δρόμο για την έλευση του νέου RZ στην ευρωπαϊκή αγορά από το φθινόπωρο του 2025.

Πλήρως αναβαθμισμένο σύστημα BEV

Το ηλεκτρικό σύστημα μπαταρίας του RZ έχει αναθεωρηθεί πλήρως, εστιάζοντας στη βελτίωση της ποιότητας τόσο στον τομέα της χρηστικότητας όσο και σε εκείνον της οδηγικής απόλαυσης. Οι κύριες αλλαγές περιλαμβάνουν την εισαγωγή ενός νέου eAxle που προσφέρει καλύτερη απόδοση στον κινητήρα και τον μετατροπέα, καθώς και σημαντική μείωση των απωλειών. Επιπλέον, υπάρχει μια νέα μπαταρία ιόντων λιθίου με αυξημένη ενεργειακή χωρητικότητα στις 77,0 kWh.

Με υψηλότερη ισχύ και περισσότερες επιλογές μοντέλων, το νέο RZ θα διευρύνει την απήχησή του στην αγορά, ικανοποιώντας ένα μεγαλύτερο φάσμα αναγκών και προτιμήσεων των πελατών. Η απόδοση της μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής ισχύος έχει αναβαθμιστεί με βελτιώσεις και αύξηση του αριθμού των κυψελών της. Με τη σειρά του, αυτό επιτρέπει στον ηλεκτροκινητήρα του eAxle να αποδίδει υψηλότερη ισχύ. Για τον χρήστη, αυτό σημαίνει όχι μόνο καλύτερη επιτάχυνση με το γκάζι στο τέρμα και υψηλές επιδόσεις ως προς την τελική ταχύτητα, αλλά και μια πιο συναρπαστική εμπειρία οδήγησης με ταχύτερη απόκριση εν κινήσει.

Στην υψηλή απόδοση ισχύος συνεισφέρει επίσης η χρήση υδρόψυξης για τη μπαταρία και το σύστημα BEV. Ο συνδυασμός της μπαταρίας υψηλής ισχύος και των διαφορετικών συστημάτων του eAxle έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία τριών διαφορετικών επιλογών απόδοσης στη γκάμα του RΖ: 224 PS στο RZ 350e, 381 PS στο RZ 500e και 408 PS στο RZ 550e F SPORT.

Επιπλέον, το τετρακίνητο RZ έχει διπλάσια ικανότητα ρυμούλκησης και μπορεί πλέον να ρυμουλκεί φορτία με φρένο έως και 1.500 kg.

Αυξημένη αυτονομία

Οι τεχνικές αναβαθμίσεις στο σύστημα κίνησης του RZ έχουν επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα της αυτονομίας. Σημείο αναφοράς αυτών είναι η μείωση των απωλειών ισχύος στον άξονα eAxle, η αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας και η βελτιστοποίηση των συστημάτων ελέγχου. Προσωρινά δεδομένα δείχνουν ότι η αυτονομία του νέου RZ έχει αυξηθεί κατά έως και 100 km, ανάλογα με το μοντέλο και την τελική έγκριση τύπου.

Μειωμένοι χρόνοι φόρτισης

Εν αναμονή της ευρύτερης ανάπτυξης των δημόσιων υποδομών που θα υποστηρίξουν την ταχύτερη φόρτιση των BEV, η απόδοση φόρτισης στο νέο RZ έχει βελτιωθεί σημαντικά, λόγω της αύξησης της χωρητικότητας της μπαταρίας, των τροποποιήσεων στη δομή του πακέτου μπαταριών και της υιοθέτησης ενός νέου ενσωματωμένου φορτιστή AC 22 kW.

Η φόρτιση σε χαμηλές θερμοκρασίες έχει βελτιωθεί με μια νέα λειτουργία προετοιμασίας της μπαταρίας. Αυτή βελτιστοποιεί τη θερμοκρασία της μπαταρίας πριν από την έναρξη της φόρτισης, εξαλείφοντας τις καθυστερήσεις. Ως αποτέλεσμα, ο χρόνος φόρτισης αναμένεται να μειωθεί κατά περίπου 30 λεπτά.

Μια μοναδική εμπειρία οδήγησης με το σύστημα steer-by-wire της Lexus

Το νέο RZ είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί το νέο σύστημα steer-by-wire της Lexus. Αυτό δημιουργεί μια νέα, διαισθητική και άνετη εμπειρία οδήγησης που φέρνει αρμονικά σε σύνδεση τον οδηγό με το όχημα. Επιπλέον, μεταμορφώνει το παραδοσιακό cockpit.

Αντί να είναι εντελώς στρογγυλό, το τιμόνι έχει σχεδιαστεί χωρίς το πάνω και το κάτω τμήμα, υιοθετώντας ένα σχεδόν ορθογώνιο σχήμα, με καμπύλες λαβές στην αριστερή και τη δεξιά πλευρά. Ο σχεδιασμός βοηθά στην εστίαση της προσοχής του οδηγού στο δρόμο μπροστά του και, καθώς είναι συμπαγές σε μέγεθος, απελευθερώνει περισσότερο χώρο γύρω από τα γόνατα και τα πόδια για ευκολότερη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Το σύστημα περιστρέφεται σε εύρος περίπου 200 μοιρών από τέρμα σε τέρμα, παρέχοντας στον οδηγό ακριβή έλεγχο και εύκολη λειτουργία.

Επιπλέον, με τον λόγο υποπολλαπλασιασμού να προσαρμόζεται ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος προσφέρει αυξημένη ευελιξία σε χαμηλές ταχύτητες, ευελιξία για ομαλή οδήγηση σε δρόμους με στροφές και υψηλά επίπεδα ευστάθειας του οχήματος σε αυτοκινητόδρομους με υψηλές ταχύτητες.

Αν και δεν υπάρχει άμεση φυσική σύνδεση ανάμεσα στο τιμόνι και τους άξονες, ο οδηγός λαμβάνει την κατάλληλη ανατροφοδότηση μέσω ηλεκτρικών σημάτων, ελαχιστοποιώντας έτσι τους ανεπιθύμητους κραδασμούς.

Εξέλιξη της τεχνολογίας ελέγχου κίνησης Lexus DIRECT4

Παράλληλα από την ανανέωση του συστήματος BEV του RZ, η Lexus έχει αναθεωρήσει την τεχνολογία ελέγχου κίνησης DIRECT4, το οποίο αποτελεί για τη μάρκα ένα μοναδικό σύστημα που βελτιώνει την πρόσφυση και τη σταθερότητα στα τετρακίνητα μοντέλα.

Κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση στην ευθεία, η κατανομή της ισχύος εμπρός/πίσω κυμαίνεται από 60:40 έως 0:100, για να καταστέλλονται οι τάσεις κίνησης του αμαξώματος κατά τον διαμήκη άξονα και να επιτυγχάνεται μια άμεση αίσθηση επιτάχυνσης. Στις στροφές, η αναλογία κατανομής προσαρμόζεται μεταξύ 80:20 και 0:100, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος και τη γωνία διεύθυνσης, ώστε να συνάδει με τις συνθήκες οδήγησης.

Κατά την είσοδο σε μία στροφή, περισσότερη ισχύς κατανέμεται στον μπροστινό άξονα για ομαλότερο στρίψιμο. Κατά την έξοδο από τη στροφή, η ροπή διανέμεται ανάλογα με το φορτίο σε κάθε τροχό, διατηρώντας την ισορροπία του οχήματος και εξασφαλίζοντας ομαλή επιτάχυνση. Αυτό δημιουργεί μια αίσθηση ικανοποίησης όταν το αυτοκίνητο στρίβει, αλλά και ακρίβειας προκειμένου ο οδηγός να διαγράψει την ιδανική τροχιά.

Η υιοθέτηση του συστήματος Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) της Lexus προσφέρει πιο ομοιογενή και άνετη οδήγηση, σε συνδυασμό με βελτιωμένη σταθερότητα και χειρισμό για την αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων.

Οδηγική Υπογραφή Lexus

Αποστολή της Lexus είναι να εξασφαλίζει ότι κάθε μοντέλο της γκάμας της προσφέρει την Οδηγική Υπογραφή Lexus, μία ολοκληρωμένη εμπειρία οδήγησης όπου ο οδηγός απολαμβάνει το αίσθημα άνεσης, αυτοπεποίθησης και ελέγχου ανά πάσα στιγμή. Τα μέτρα στρατηγικού χαρακτήρα που έχουν εφαρμοστεί στο νέο RZ ενισχύουν τα ποιοτικά αυτά χαρακτηριστικά.

Η δομική ακαμψία έχει ενισχυθεί μέσω αναβαθμίσεων στη στήριξη του ψυγείου και με την προσθήκη μιας ενίσχυσης στο πίσω μέρος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της στρεπτικής παραμόρφωσης σε τοπικό επίπεδο, γεγονός που συμβάλλει στην ανόθευτη και γραμμική απόκριση του τιμονιού.

Το σύστημα ανάρτησης επωφελείται από την ακριβή ρύθμιση των μπροστινών και πίσω αμορτισέρ και ελατηρίων που ενισχύουν την δυναμική απόδοση, τη σταθερότητα και την οδηγική άνεση.

Αθόρυβη λειτουργία και άνεση

Η απουσία θορύβων στην καμπίνα αποτελεί ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά των BEV της Lexus. Με το νέο RZ, η Lexus προχωρά ακόμα περισσότερο, προσθέτοντας νέα χαρακτηριστικά και μέτρα ηχομόνωσης και ηχοαπορρόφησης. Αυτά περιλαμβάνουν έναν νέο σιλανσιέ δαπέδου τοποθετημένο κάτω από τα πίσω καθίσματα, καθώς και ενισχυμένη ηχομόνωση σε διάφορα σημεία. Για να μειωθεί ο θόρυβος από το δρόμο και τον άνεμο, έχουν προστεθεί ηχομονωτικά υλικά στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών, στην επένδυση της πίσω πόρτας και στον χώρο φόρτωσης. Επιπλέον, έχουν ληφθεί μέτρα για την περαιτέρω καταστολή των κραδασμών.

Νέες τεχνικές στον σχεδιασμό εσωτερικού

Η Lexus έχει δημιουργήσει την πρώτη επένδυση καμπίνας που περιλαμβάνει γραφικά επεξεργασμένα με λέιζερ, τα οποία βρίσκουν εφαρμογή στο Ultrasuede. Κατασκευασμένο από βιώσιμα υλικά με 30% φυτική προέλευση, το Ultrasuede φινίρισμα των πάνελ των θυρών προσφέρει μια νέα διάσταση στην πολυτέλεια.

Για πρώτη φορά επίσης, ο πολύχρωμος ατμοσφαιρικός φωτισμός διαθέτει ένα νέο, δυναμικό εφέ σκιάς. Αυτό δημιουργεί μεταβαλλόμενα μοτίβα που αποδίδουν την αίσθηση του χρόνου που περνά, ενισχύοντας τη συναισθηματική σύνδεση και την άνεση των επιβατών του οχήματος. Μια νέα λειτουργία σκίασης στην πανοραμική οροφή βοηθά στη διατήρηση της άνεσης στην καμπίνα υπό το έντονο ηλιακό φως. Μειώνοντας τις ανακλάσεις, καθίσταται εφικτή η ταυτόχρονη χρήση της ρυθμιζόμενης οροφής και του ηλεκτρονικού καθρέφτη οπισθοπορείας.

Το νέο RZ 550e F SPORT

Το νέο RZ σηματοδοτεί την εισαγωγή για πρώτη φορά ενός μοντέλου F SPORT στη γκάμα, προσφέροντας στους πελάτες την ευκαιρία να απολαύσουν μια πιο συναρπαστική οδήγηση με ακόμα πιο σπορ σχεδίαση και αίσθηση στην καμπίνα.

Το 550e F SPORT αποτελεί το ισχυρότερο μοντέλο της σειράς RZ, προσφέροντας μέγιστη ισχύ 408 PS. Για να εξασφαλιστεί ότι η αυξημένη αυτή ισχύς μεταφράζεται σε ανταποδοτικές και συναρπαστικές επιδόσεις, η ανάρτηση έχει τροποποιηθεί διαθέτοντας νέες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και τα ελατήρια.

Το πρώτο σύστημα Interactive Manual Drive της Lexus

Το μοντέλο F SPORT υιοθετεί το πρώτο σύστημα Interactive Manual Drive της Lexus, το οποίο προσφέρει στον οδηγό μια βαθύτερη αλληλεπίδραση με το όχημα, επιτρέποντάς του να ελέγχει την απόδοση ισχύος μέσω χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων, όπως σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο. Η λειτουργία του συστήματος συνοδεύεται από ανατροφοδότηση σε πραγματικό χρόνο μέσω του γκαζιού, καθώς και από ήχους και γραφικά που ενισχύουν τη σύνδεση μεταξύ ανθρώπου και μηχανής.

Το σύστημα είναι ρυθμισμένο προκειμένου να διαθέτει μια διάταξη με οκτώ εικονικές σχέσεις. Η ροπή της εικονικής πηγής ισχύος υπολογίζεται με βάση τη θέση του γκαζιού και την ταχύτητα του οχήματος, και στη συνέχεια πολλαπλασιάζεται με την αναλογία της επιλεγμένης εικονικής ταχύτητας. Προκειμένου να εμπλουτίσει την εμπειρία του οδηγού, η Lexus έχει αναπαράγει τους ήχους του κινητήρα, με το σύστημα να διαθέτει περιοριστή στροφών (κόφτη), έτσι ώστε οι οδηγοί να απολαμβάνουν την αίσθηση του χρονισμού κατά τις αλλαγές ταχυτήτων και την επίδρασή τους στην κατάσταση του οχήματος.

Για να διευκολύνει τον οδηγό να τελειοποιήσει τον χρονισμό αλλαγής ταχυτήτων, μια ένδειξη στην οθόνη των οργάνων δείχνει την κατάσταση του οχήματος.

Εξωτερική σχεδίαση F SPORT

Η ισχυρή εξωτερική σχεδίαση του RZ 550e F SPORT ενισχύει την αεροδυναμική του απόδοση αποτελώντας ταυτόχρονα μια τολμηρή οπτική δήλωση. Τα λειτουργικά στοιχεία περιλαμβάνουν διακοσμήσεις στον μπροστινό κάτω προφυλακτήρα, αεραγωγούς φρένων, σπόιλερ εμπρός και πίσω, καθώς και τον πίσω προφυλακτήρα. Οι ζάντες αεροδυναμικής σχεδίασης με διάμετρο 20 ίντσες διαθέτουν βάση από ελαφρύ κράμα και αεροδυναμικά καλύμματα από ρητίνη. Αυτά όχι μόνο βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση μέσω της εξομάλυνσης της ροής του αέρα, αλλά συμβάλλουν και στην εξοικονόμηση του βάρους.

Το μοντέλο F SPORT θα διατίθεται στη νέα, αποκλειστική απόχρωση Neutrino Grey, ένα σκληρό, συμπαγές φινίρισμα με μεταλλικές νότες που θα δημιουργεί έντονη αντίθεση με τα μαύρα στιλιστικά στοιχεία του αυτοκινήτου.

Σχεδιασμός εσωτερικού F SPORT

Το ειδικό για το μοντέλο F SPORT εσωτερικό διαθέτει μαύρη και σκουρόχρωμη γκρι διακόσμηση, σε συνδυασμό με μπλε ραφές. Είναι εμπνευσμένο από την δυναμική οδηγική εμπειρία που αποτελεί χαρακτηριστικό των BEV. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα διακοσμητικό πάνελ με μικρογεωμετρικό μοτίβο.

Τα μπροστινά καθίσματα κατασκευάζονται με τη χρήση μιας μεθόδου που περιλαμβάνει την ενσωμάτωση σε αυτά μιας αφρώδους επένδυσης, ούτως ώστε να παρέχουν εξαιρετική στήριξη στο σώμα. Άλλες λεπτομέρειες περιλαμβάνουν μαρπσιέ και τιμόνι F SPORT και ένα σετ αλουμινένιων πεντάλ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δοκιμάζουμε το premium compact SUV Lexus LBX 1.5 HEV E-Four AWD

Αποκάλυψη για το «καυτό» Lexus LBX Morizo RR με τους 304 PS (photos)

Ούτε έναν, ούτε δύο! Η νέα BMW iX3 έρχεται με τέσσερις «υπερυπολογιστές»