Η Porsche Taycan μπήκε στο Βιβλίο Γκίνες για... ατελείωτο ντριφτάρισμα! (video-photos)


Για τέταρτη φορά η Porsche Taycan γράφει ιστορία, θέτοντας αξεπέραστα ρεκόρ. Δείτε πόσα συνεχόμενα χιλιόμετρα ντριφταρίσματος σε πάγο διένυσε μέσα σε 46 λεπτά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: PORSCHE AG
  • 30/1/2025

Το βιβλίο Γκίνες περιλαμβάνει πολλά εντυπωσιακά, όσο και αξιοπερίεργα ορισμένες φορές, επιτεύγματα και πλέον η Porsche Taycan αυξάνει ολοένα και περισσότερο την παρουσία της σε αυτό.

To αμιγώς ηλεκτρικό sedan της γερμανικής φίρμας, στην έκδοση GTS, η οποία (με ενεργοποιημένο το Launch Control) αποδίδει 700 PS μπήκε για τέταρτη φορά στο πάνθεον των ρεκόρ διανύοντας 17.503 km συνεχόμενου ντριφταρίσματος στον πάγο! Για το συγκεκριμένο επίτευγμα, με τον Jens Richter του προγράμματος Porsche Experience στο τιμόνι, χρειάστηκαν 46 λεπτά και 132 γύροι σε ελεγχόμενη, κυκλική διαδρομή διαμέτρου 59 m.

Η συγκεκριμένη πίστα πάγου διαμορφώθηκε στο Porsche Arctic Center στο Levi της Φιλανδίας, περίπου 150 km βορειότερα του Αρκτικού Κύκλου. Τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν Michelin που κυκλοφορούν στο εμπόριο, με καρφιά 1 mm.

Το προηγούμενο ρεκόρ συνεχόμενου drift στον πάγο με ηλεκτρικό όχημα ήταν «μόλις» 14.809 km και για να μπορέσει να καταρριφθεί απαιτήθηκαν δύο προσπάθειες. Η πρώτη πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της 14ης Ιανουαρίου 2025, σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Ωστόσο, δεν στέφθηκε από επιτυχία, καθώς η φθορά της πίστας πάγου ήταν μεγαλύτερη του αναμενομένου και έτσι μετά από περίπου 11 km ντριφταρίσματος, η προσπάθεια σταμάτησε.

Για τη δεύτερη απόπειρα, η οποία ήταν πετυχημένη, επιλέχθηκαν ελαστικά με μικρότερα καρφιά, αλλά και πιο «νυχτερινές» συνθήκες, με τη θερμοκρασία να είναι ακόμα χαμηλότερη. Έτσι, ήρθε το ρεκόρ, με τον Richter να καταφέρνει να ντριφτάρει συνεχώς με το ηλεκτρικό «θηρίο» των 700 PS ελέγχοντάς το μόνο με το γκάζι και το τιμόνι.

Η ακρίβεια του επιτεύγματος εξασφαλίστηκε με επαγγελματική συσκευή GPS που ήταν τοποθετημένη στην Taycan και η οποία, εκτός από την απόσταση, κατέγραφε όλες τις ενέργειες του οδηγού, όπως για παράδειγμα οι κινήσεις του τιμονιού, η επιτάχυνση, η επιβράδυνση αλλά και τις δυνάμεις G που ασκούνταν από την κίνηση.

Το ρεκόρ βεβαιώθηκε από τον Carl Saville, κριτή των Ρεκόρ Γκίνες ο οποίος ήταν παρών στη διαδικασία και στο τέλος απένειμε τη σχετική πιστοποίηση στους υπεύθυνους της Porsche.

Εκτός από το συγκεκριμένο ρεκόρ Γκίνες, η Taycan έχει άλλα τρία στο «παλμαρέ» της: Της μεγαλύτερης υψομετρικής διαφοράς σε ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο (5.573,979 m, το 2023), της υψηλότερης ταχύτητας για όχημα σε κλειστό κτίριο (165,1 km/h σε εκθεσιακό κέντρο της Νέας Ορλεάνης το 2021) και των 210 γύρων ντριφταρίσματος, καλύπτοντας 42.171 km σε 55 λεπτά στο Porsche Experience Center (PEC) Hockenheimring (το 2020).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ατελείωτο ντριφτάρισμα στον πάγο και 2 ρεκόρ Guinness για το Skoda Enyaq RS iV (video-photos)

Rimac Nevera: Έκανε παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με την όπισθεν! Πόσα km/h έπιασε (video)

Αποκάλυψη για το νέο Toyota Yaris Cross - Ποιες αλλαγές έγιναν (photos)