Συγκεκριμένα, η Tesla σημείωσε 1,79 εκατομμύρια παραδόσεις νέων οχημάτων, ξεπερνώντας τις 1,67 εκατομμύρια πωλήσεις της Audi, η οποία παρουσίασε μείωση της τάξης του 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτή η εξέλιξη υπογραμμίζει τη ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων και την αυξανόμενη επιρροή της Tesla στον τομέα της αυτοκίνησης.
Γεγονός που οφείλεται και κατά ένα μεγάλο ποσοστό στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων της Tesla στην αγορά της Κίνας, καταγράφοντας μάλιστα ρεκόρ με πάνω από 657.000 οχήματα, αύξηση 8,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό αντιπροσωπεύει το 36,7% των συνολικών παραδόσεων της εταιρείας παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο του 2024, οι πωλήσεις των οχημάτων της Tesla που κατασκευάζονται στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 19,2% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 72.000 μονάδες.
Ωστόσο, η Tesla αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό και από την κινεζική BYD, η οποία σημείωσε αύξηση 45,56% στις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων τον Σεπτέμβριο, με 417.603 μονάδες, εκ των οποίων το 7,9% εξήχθησαν σε διεθνείς αγορές. Παρά την πίεση του ανταγωνισμού, η Tesla διατήρησε την ηγετική της θέση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με παγκόσμιες πωλήσεις ελαφρώς μπροστά από την BYD, η οποία πούλησε 1,76 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως. Η επιτυχία της Tesla στην Κίνα οφείλεται σε στρατηγικές όπως η προσφορά χρηματοδότησης χωρίς τόκους για συγκεκριμένα μοντέλα και η προγραμματισμένη παραγωγή μιας έκδοσης έξι θέσεων του Model Y μέχρι τα τέλη του 2025. Επιπλέον, η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει το προηγμένο λογισμικό υποβοήθησης οδήγησης Full Self-Driving (FSD) στην Κίνα και την Ευρώπη το επόμενο έτος, υπό την προϋπόθεση έγκρισης από τις ρυθμιστικές αρχές.
Όσον αφορά την πτώση πωλήσεων της Audi η γερμανική εταιρεία είδε σημαντική πτώση της ζήτησης σε κρίσιμες αγορές, όπως η Κίνα και η Βόρεια Αμερική, εξαιτίας του ανταγωνισμού από «ηλεκτρικούς» κατασκευαστές, όπως η Tesla, και της γενικότερης ύφεσης στην αγορά πολυτελών οχημάτων. Παρότι η Audi προωθεί την ηλεκτρική της σειρά, οι παραδόσεις ηλεκτρικών μοντέλων μειώθηκαν κατά 8% το 2024, φτάνοντας τις 164.000 μονάδες.
Η καθυστερημένη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και η περιορισμένη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με την Tesla αποδυνάμωσαν τη θέση της και αυτό είχε αντίκτυπο όπως φάνηκε στις συνολικές πωλήσεις. Η χαμηλή ζήτηση οδήγησε την Audi σε περιορισμό της παραγωγής. Σημαντικό παράδειγμα αποτελεί το εργοστάσιο στις Βρυξέλλες, το οποίο παρήγαγε το ηλεκτρικό Q8 e-tron και σχεδιάζεται να κλείσει το 2025.
Η επικράτηση της Tesla αντικατοπτρίζει μια γενικότερη στροφή στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Τα ηλεκτρικά οχήματα, χάρη στις περιβαλλοντικές ανησυχίες και τις τεχνολογικές καινοτομίες, έχουν πλέον γίνει το σημείο αναφοράς για την πολυτέλεια και την απόδοση. Παρά τις προκλήσεις, όπως η μείωση των κρατικών επιδοτήσεων για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη και τη μείωση της παγκόσμιας ζήτησης σε ορισμένες αγορές, η Tesla κατάφερε να διατηρήσει τη δυναμική της και να αναδειχθεί ηγέτης.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ιδού το νέο Tesla Model Y: Με ανανεωμένο σχεδιασμό και αυξημένη αυτονομία (photos)
Tesla Model Y Dual Motor Long Range 7-Seater: Δοκιμάζουμε το υπερπλήρες ηλεκτρικό SUV
Η Tesla μάς δείχνει το «αύριο» της κινητικότητας αλλά και ένα ρομπότ που θα βγάζει βόλτα τον σκύλο