Σχεδόν 9 μήνες έχουν περάσει από τότε που η Mazda παρουσίασε το εντυπωσιακό sedan EZ-6, το οποίο προοριζόταν αρχικά αποκλειστικά για την αγορά της Κίνας. Ακολούθησε η επίσημη ανακοίνωση των Ιαπώνων, οι οποίοι επιβεβαίωσαν ότι το μοντέλο θα κατέφτανε και στην Ευρώπη, ενώ λίγο καιρό αργότερα, οι συνεργάτες μας το συνέλαβαν να δοκιμάζεται στη Γερμανία.
Τώρα, ήρθε η ώρα για το επίσημο ντεμπούτο του στη Γηραιά Ήπειρο, με τη Mazda να τραβά το κάλυμμα από το Mazda6e, επαναφέροντας την εμβληματική ονομασία του Mazda6 στην γκάμα της με την προσθήκη του γράμματος 'e' που σηματοδοτεί τον ηλεκτρισμό.
Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτρικό, πεντάθυρο hatchback, όπως αναφέρει η ίδια η αυτοκινητοβιομηχανία, το οποίο συνδυάζει την καινοτόμα τεχνολογία με τον πρακτικό σχεδιασμό. Οι Ιάπωνες έχουν «παντρέψει» τα κομψά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά ενός coupe με την πολυχρηστικότητα ενός hatchback.
Δύο εκδόσεις θα λανσαριστούν στην ευρωπαϊκή αγορά. Η πρώτη εστιάζει στην ισχύ, ενώ η δεύτερη στην αυξημένη αυτονομία. Κάτω από το κάλυμμα του Mazda6e κρύβεται ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 258 PS και τροφοδοτείται από μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 68,8 kWh, η οποία προσφέρει έως και 479 km αυτονομίας.
Στην έκδοση Mazda6e Long Range η μπαταρία έχει χωρητικότητα 80 kWh και είναι ικανή για έως και 552 km αυτονομίας, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 245 PS. Αμφότερες οι εκδόσεις έχουν ροπή 320 Nm και πίσω κίνηση. Τα 0-100 km/h εξασφαλίζονται σε 7,8 sec, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 175 km/h και για τα δύο μοντέλα.
Σχεδιαστικά, οι Ιάπωνες έχουν ακολουθήσει τη φιλοσοφία 'Kodo - Soul of Motion', προσφέροντας στο νέο τους μοντέλο μια ιδιαίτερα μοντέρνα και μινιμαλιστική εμφάνιση, η οποία ενσωματώνει αρκετά σπορ στοιχεία. Στο μπροστινό μέρος, το περίγραμμα της γρίλιας είναι φωτιζόμενο και γενικά έχουν χρησιμοποιηθεί αυστηρές γραμμές και γωνίες.
Αντιθέτως, το πίσω μέρος είναι αρκετά πιο καμπυλωτό και τα φωτιστικά σώματα αποτελούνται από τέσσερις κυλίνδρους, 2 σε κάθε φως. Ενώνονται με μια οριζόντια μπάρα φωτός που εκτείνεται σε όλο το πλάτος και υπογραμμίζει την πίσω αεροτομή, η οποία επεκτείνεται. Το σήμα της Mazda έχει αντικατασταθεί από μια επιγραφή της ονομασίας της.
Εκτός αυτού, οι Ιάπωνες έχουν προσφέρει στο Mazda6e τροχούς αλουμινίου 19 ιντσών, οι οποίοι έχουν σχεδιαστεί με ειδικό τρόπο, ώστε να βελτιστοποιούν την αεροδυναμική και να αυξάνουν την αυτονομία του οχήματος. Οκτώ χρωματισμοί είναι διαθέσιμοι για το αμάξωμα του νέου μοντέλου, συμπεριλαμβανομένου του Melting Copper, που πρωτογνωρίσαμε στο CX-80, και του Aero Grey, που προέρχεται από την γκάμα του MX-5.
Περνώντας στο εσωτερικό, βρίσκει κανείς μια οθόνη 10,2 ιντσών που τελεί χρέη ψηφιακού πίνακα οργάνων, όπως και μια οθόνη αφής 14,6 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment. Υπάρχει επίσης ένα head-up display 50 ιντσών με επαυξημένη πραγματικότητα, το οποίο προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες και το οδηγικό στυλ του χρήστη. Διαθέσιμα είναι έξι smart modes, τα οποία τροποποιούν τον φωτισμό και το κλίμα της καμπίνας, όπως και την κατάσταση του οχήματος, ανάλογα με το εκάστοτε σενάριο.
Στο πίσω μέρος, η Mazda έχει τοποθετήσει μια οθόνη αφής που επιτρέπει στους επιβάτες να ελέγχουν διαφορετικές λειτουργίες, όπως για παράδειγμα το σύστημα του κλιματισμού και ο χρωματισμός των παραθύρων.
Η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ακόμη τις τιμές του νέου Mazda6e, όμως επιβεβαίωσε ότι θα φτάσει στις ευρωπαϊκές εκθέσεις το καλοκαίρι του 2025.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mazda 2 Hybrid - Δοκιμάζουμε το ιαπωνικό υβριδικό supermini
Mazda CX-5: Όλα όσα γνωρίζουμε για την τρίτη γενιά - Πότε καταφτάνει
Ανανεωμένο Mazda CX-60: Βελτιωμένες επιδόσεις κι επιπλέον εξοπλισμός (photos)