Έπεσε το «κάστρο» της Γερμανίας - Αυτή η χώρα πούλησε τα περισσότερα EVs στην Ευρώπη το 2024


Το 2024 η γερμανική αγορά παρουσίασε πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων άνω του 25%.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 8/1/2025

Η στροφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένη, ωστόσο η αγορά αυτοκινήτου δεν προσφέρει στις αυτοκινητοβιομηχανίες τις πωλήσεις EV που οι περισσότερες ανέμεναν.

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι αγοραστές - από τις υποδομές φόρτισης και τις αυτονομίες έως τις υψηλότερες τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων - είναι αρκετές, όμως μία χώρα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, κατάφερε το 2024 να παρουσιάσει σημαντική άνοδο στις πωλήσεις EV και να κατακτήσει την «κορυφή» της Ευρώπης στη συγκεκριμένη αγορά... και δεν είναι η Νορβηγία.

Ο λόγος για το Ηνωμένο Βασίλειο, στο οποίο οι ταξινομήσεις καινούριων EV αυξήθηκαν κατά 21% το 2024, φτάνοντας τα 381.970 οχήματα. Αντίθετα, η μέχρι πρότινος «κραταιά» Γερμανία, παρουσίασε πτώση που ξεπερνά το 25%, με 380.609 ταξινομήσεις και υποχώρησε στη δεύτερη θέση.

Βέβαια, η συγκεκριμένη άνοδος στο Ηνωμένο Βασίλειο ήρθε κατόπιν «πίεσης» από το κράτος, που επέβαλε «ντιρεκτίβα» σύμφωνα με την οποία το 22% των νέων αυτοκινήτων και το 10% των νέων φορτηγών που πούλησε κάθε κατασκευαστής το 2024 θα έπρεπε να είναι μηδενικών ρύπων. Σε αντίθετη περίπτωση, το πρόστιμο έφτανε έως και τις περίπου 18.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για κάθε εταιρεία. Βέβαια, δίνονταν η δυνατότητα για «κάλυψη» του ποσοστού μη συμμόρφωσης με τις πωλήσεις επόμενων ετών.

Από την άλλη πλευρά, τη δική της εξήγηση έχει και η πτώση των EVs στην Γερμανία. Ο λόγος δεν είναι άλλος από την κατάργηση των επιδοτήσεων στα τέλη του 2023, αρχικά στις πωλήσεις εταιρικών οχημάτων (Σεπτέμβριος 2023) και στη συνέχεια για ιδιώτες (Δεκέμβριος 2023). Έτσι πολλοί έσπευσαν να αγοράσουν το ηλεκτρικό τους όχημα μέχρι τα τέλη του 2023, οδηγώντας σε μεγάλη πτώση των πωλήσεων στη συνέχεια.

Ανάλογη εικόνα παρουσίασε η αγορά των EV και σε άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γαλλία και η Ιρλανδία, με τις αντίστοιχες περικοπές επιδοτήσεων που εφαρμόστηκαν, σε συνδυασμό με την έλλειψη προσιτών, οικονομικά, μοντέλων.

Πάντως, ακόμα και στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο στόχος του μεριδίου 22% των EV στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων για το 2024 δεν επετεύχθη. Το ποσοστό άγγιξε το 19,6%, την ώρα που η απαίτηση της βρετανικής κυβέρνησης για το 2025 ανεβαίνει στο 28%. Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ιδιώτες ήταν χαμηλή και στο Νησί, καθώς μόλις ένας στους δέκα επέλεξε EV. Η μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις ήρθε από επιχειρήσεις και από τον κλάδο των εταιρικών αυτοκινήτων.

Πηγή: Bloomberg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Σε αυτή τη χώρα τα ηλεκτρικά είναι περισσότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο - Δείτε ποια χώρα κυριάρχησε

Η Ευρώπη απαντά στην άνοδο των κινεζικών EV με αυξημένους δασμούς - Πόσο θα διαρκέσουν