Η Renault παρουσίασε πρόσφατα τον διάδοχο ενός από τα πιο θρυλικά μοντέλα αυτοκινήτων όλων των εποχών, το Renault 5 Turbo. Το 5 Turbo είχε κινητήρα τοποθετημένο στη μέση και κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ το κανονικό R5 είχε τον κινητήρα και κίνηση μπροστά. Επιπλέον, ήταν σοβαρά φαρδύτερο.
Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων προσέφερε 160 ίππους στην έκδοση δρόμου, ενώ στις εκδόσεις ράλι ήταν σημαντικά μεγαλύτερη η ιπποδύναμη. Το μοντέλο κατασκευάστηκε μεταξύ 1980 και 1984.
Και το πρόσφατα παρουσιασθέν ηλεκτρικό Renault 5 θα αποκτήσει μια παρόμοια έκδοση. Το Turbo 3E, όπως θα ονομάζεται, θα έχει 500 ίππους, έναντι 150 στην κανονική έκδοση. Η κίνηση έχει μεταφερθεί στον πίσω άξονα, ενώ το εξωτερικό έχει φαρδύνει σοβαρά.
Θα υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας για κάθε έναν από τους πίσω τροχούς, και η Renault εκτιμά ότι το αυτοκίνητο θα επιταχύνει μέχρι τα 100 χιλιόμετρα από στάση σε 3,5 sec.
Το αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί εν μέρει από ανθρακονήματα, τα οποία θα συμβάλλουν στο χαμηλό βάρος και την άκαμπτη δομή.
Το πιο εντυπωσιακό νούμερο, όμως, βρίσκεται αλλού. Η τιμή του Turbo 3E αναμένεται να ξεπεράσει τις 100.000 ευρώ στη Νορβηγία, φτάνοντας τα 1,2 εκατομμύρια κορόνες. Η εισαγωγική εταιρία των μοντέλων της Renault στη Νορβηγία συνήθως ζητά προκαταβολή της τάξης των 10.000 κορονών για κάθε μοντέλο που «κλείνει» ένας πελάτης.
Όμως εν προκειμένω η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη, ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν μπει σε μιαν άτυπη διαδικασία πλειοδοσίας. Προσφέρουν, δηλαδή, προκαταβολή που μπορεί να φτάσει ακόμα και στο σύνολο της τιμής του μοντέλου, προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα από τα μόλις 1980 αντίτυπά του! Να σημειωθεί ότι το Renbault 5 Turbo 3E δεν πρόκειται να είναι έτοιμο προς διάθεση πριν από το τέλος του 2025!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα γενιά Renault Clio: Πρώτη εξόρμηση για δοκιμές - Πότε παρουσιάζεται (photos)
Renault Captur MHEV 160 EDC - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο γαλλικό υβριδικό SUV (video)
Renault: Αναβαθμίζει την αυτονομία των R5 και R4 χωρίς να αυξήσει τις τιμές