Ο κόσμος της αυτοκίνησης έχει μπει για τα καλά πλέον στην τροχιά του εξηλεκτρισμού, και λίγο ή πολύ όλες οι εταιρείες προσφέρουν και αμιγώς ηλεκτροκίνητες επιλογές στην γκάμα τους.
Αυτό ισχύει και για την Porsche, που ακολουθεί την πορεία όλου του VW Group, κάνοντας ένα γενναίο βήμα με την Taycan και ακολουθώντας με την ηλεκτρική Macan.
Ωστόσο, αυτή η ραγδαία αλλαγή στο εμπορικό πλάνο της μάρκας, σε συνδυασμό με την πτώση στις πωλήσεις των EV παγκοσμίως, φέρνουν τη μάρκα προ μίας εξαιρετικά δυσμενούς συνθήκης.
Κι αυτό, διότι σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα Stuttgarter Zeitung, τα συμβόλαια 1.000 προσωρινών εργαζομένων δεν ανανεώθηκαν, ενώ η Automobilwoche αναφέρει σε δικό της ρεπορτάζ ότι 8.000 υπάλληλοι της εταιρείας κινδυνεύουν να χάσουν τις δουλειές τους αν οι πωλήσεις δεν πάρουν την ανιούσα σύντομα.
Στην Κίνα, για παράδειγμα, η Taycan έχει γνωρίσει κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις της, ενώ το ίδιο ισχύει για την ηλεκτρική Macan, που στη βενζινοκίνητη έκδοσή της ήταν το 2ο πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας το 2023.
Κι η αγορά της Κίνας είναι άκρως σημαντική για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς το μεγαλύτερο ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων της υφηλίου πωλείται εκεί, κι η πτώση στο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού στη μεγάλη χώρα της Ανατολής αποτελεί τεράστιο πλήγμα για τις γερμανικές εταιρείες που έχουν επενδύσει ήδη δισεκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη και παραγωγή EV.
Όλα αυτά αναγκάζουν την Porsche να επανεξετάσει τους αρχικούς στόχους της, που μεταξύ άλλων όριζαν πως το 80% των οχημάτων που θα πουλούσε ως το 2030 θα ήταν ηλεκτρικά, όπως επίσης και το γεγονός ότι όλη της η προϊοντική γκάμα, πλην της 911, θα περνούσε στην πρίζα.
Ήδη έχει αποφασιστεί η καθυστέρηση του λανσαρίσματος των ηλεκτρικών εκδόσεων των Boxster και Cayman, που και στις εκδόσεις με ΜΕΚ είναι τα δύο μοντέλα που σημειώνουν τις χαμηλότερες πωλήσεις για τη μάρκα.
Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της Porsche Lutz Meschke, η εταιρεία πρέπει να αλλάξει το πλάνο εξόδων της υπολογίζοντας πλέον πωλήσεις της τάξης των 250.000 μονάδων.
Για αυτό και καταλήγει στο συμπέρασμα πως «ένα πράγμα είναι σίγουρο: θα κρατήσουμε τους θερμικούς κινητήρες για αρκετό καιρό ακόμα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα Porsche Taycan GTS: Με 700 PS και 628 km αυτονομίας - Οι τιμές στην Ελλάδα
Porsche: Θα συνεχίσει την ανάπτυξη των ΜΕΚ για περισσότερο απ' όσο υπολόγιζε
Η Porsche Taycan Turbo GT διέλυσε το ρεκόρ γύρου της πίστας F1 της Σαγκάης (video)