Η TUV, Γερμανική Αρχή Τεχνικής Επιθεώρησης, έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια αναφορά σχετικά με την ποιότητα και την αξιοπιστία των μεταχειρισμένων οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας. Στην έρευνα συμμετείχαν 111 διαφορετικά μοντέλα κάθε κατηγορίας, ηλικίας άνω των 3 ετών, συμπεριλαμβάνοντας για πρώτη φορά στην ιστορία και 10 αμιγώς ηλεκτρικά.
Σύμφωνα με τους Γερμανούς, το Tesla Model 3 κατέγραψε δύο αρνητικές πρωτιές, αφού κρίθηκε ως το λιγότερο αξιόπιστο μοντέλο που δοκιμάστηκε στην κατηγορία των οχημάτων ηλικίας 2-3 ετών, όσο και σε εκείνη των 4-5 ετών συνολικά, λαμβάνοντας την τελευταία θέση στη γενική κατάταξη.
Αναλυτικότερα, το 14,2% των Model 3 δεν κατάφεραν να περάσουν την πρώτη επιθεώρηση μετά από 3 χρόνια χρήσης, εμφανίζοντας σημαντικά ελαττώματα στα φρένα και την ανάρτηση.
Παρόλο που το μοντέλο είχε τη μεγαλύτερη μέση ένδειξη στον χιλιομετρητή (53.000 km) στα τρία χρόνια σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο EV παρόμοιας ηλικίας, ο διευθυντής της TUV, Joachim Buhler, αναφέρει ότι αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία.
«Τα υψηλά χιλιόμετρα δεν μπορούν να μεταμφιέσουν την κακή επίδοση του Model 3. Εκτός από τις βλάβες στα φρένα και τις αναρτήσεις, το Tesla έχει επίσης αρκετά ελαττώματα στα φώτα. Αυτό υποδεικνύει ελλείψεις στο service και τη συντήρηση,» είπε ο Γερμανός.
Στον αντίποδα, τα μοντέλα που παρουσιάστηκαν ως τα πιο αξιόπιστα ήταν το Volkswagen e-Golf, με μόλις το 3,4% των μονάδων του να αποτυγχάνει στην επιθεώρηση, το Hyundai Kona Electric (4,0%), το Mini Cooper SE (4,4%) και τα Volkswagen ID.3 (5,0%) και ID.4/ID.5 (5,9%).
Αναλυτικά οι επιδόσεις των 10 EV που συμπεριλήφθηκαν στη δοκιμή:
Μοντέλο | Ποσοστό Αποτυχίας | Γενική Κατάταξη (στα 111 μοντέλα) |
Volkswagen e-Golf | 3,4% | 9 |
Hyundai Kona Electric | 4,0% | 15 |
Mini Cooper SE | 4,4% | 22 |
Volkswagen ID.3 | 5,0% | 40 |
Volkswagen ID.4/ID.5 | 5,9% | 59 |
Peugeot E-208 | 6,4% | 69 |
Volkswagen e-up! | 7,5% | 81 |
Opel eCorsa | 8,3% | 89 |
Renault Zoe | 8,9% | 94 |
Tesla Model 3 | 14,2% | 111 |
Σύμφωνα με την αναφορά της TUV, τα ηλεκτρικά μοντέλα που χρησιμοποιούν πλατφόρμες που προορίζονται τόσο για θερμικά, όσο και για ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα, «γερνούν» καλύτερα, σε σχέση με εκείνα που βασίζονται σε πλατφόρμες ειδικές για EV. Ωστόσο, ο Buhler τονίζει ότι αυτό δεν υποδεικνύει αν τα EV είναι ασφαλή ή μη, αλλά φανερώνει μια σειρά από προβλήματα που είναι πιθανότερο να εμφανιστούν.
«Οι αναρτήσεις σε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο υψηλό βάρος της μπαταρίας κι έτσι φθείρονται νωρίτερα. Τα φρένα των EV χρησιμοποιούνται λιγότερο χάρη στην ανάκτηση. Το αποτέλεσμα: Οι δίσκοι των φρένων παρουσιάζουν φθορές και το φρενάρισμα επιδεινώνεται με τον καιρό,» εξήγησε ο Γερμανός διευθυντής.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αγορά μεταχειρισμένου diesel: Αξίζει ή όχι; Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε (video)
Αγορά μεταχειρισμένου: 8 σημεία που πρέπει να προσέξεις πριν κλείσεις το deal