Η Kia αποκάλυψε πλήρως το αμιγώς ηλεκτρικό, 7θέσιο SUV της, EV9, τον Μάρτιο του 2023. Έκτοτε, το μοντέλο κατάφερε να στεφθεί «Παγκοσμιο Αυτοκίνητο για το 2024» και φυσικά όλες του οι εκδόσεις είναι διαθέσιμες προς παραγγελία στην Ελλάδα από τον περασμένο Δεκέμβριο.
Όλες, εκτός από μια: Η Kia παρουσίασε το κορυφαίο EV9 GT κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, ολοκληρώνοντας την γκάμα του επιτυχημένου μοντέλου. Πρόκειται για την ισχυρότερη έκδοση του ηλεκτρικού SUV, το οποίο έχει αναβαθμιστεί σημαντικά, τόσο από μηχανικής άποψης, όσο κι αναφορικά με την εμφάνισή του.
Υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί στον εμπρός και πίσω άξονα, αντίστοιχα. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας προσφέρει 217 PS, ενώ ο πίσω αποδίδει 367 PS κι η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται πλέον στα 508 PS, μια αύξηση της τάξης των 123 PS σε σχέση με το συμβατικό EV9.
Σύμφωνα με τους Κορεάτες, τα 0-100 km/h γίνονται σε περίπου 4,3 sec, ενώ αναβαθμισμένο είναι και το φρενάρισμα, με το μοντέλο να λαμβάνει ειδικά, μεγαλύτερα φρένα με σήματα GT. Έχουν χρησιμοποιηθεί επίσης τροχοί 21 ιντσών που συνοδεύονται από ελαστικά Continental, όπως και μια βελτιωμένη ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ.
Σημαντική είναι η προσθήκη του Virtual Gear Shift ως στάνταρ. Πρόκειται για μια λειτουργία που έκανε το ντεμπούτο της στο Ioniq 5 N κι ουσιαστικά κάνει το μοντέλο να μιμείται ένα θερμικό αυτοκινήτο. Οι ψεύτικοι ήχοι κινητήρα κι οι αλλαγές ταχυτήτων προσφέρουν την αίσθηση ενός μη-ηλεκτρικού οχήματος. Το VGS μπορεί να χρησιμοποιηθεί κι ως προσομοιωτής αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ υπάρχει επίσης η δυνατότητα «αλλαγής» ταχυτήτων μέσω των paddle shifters στο τιμόνι.
Οπτικά, έχουν γίνει προσθήκες τόσο στο εξωτερικό, αγριεύοντας την εμφάνιση του οχήματος, όσο και στο εσωτερικό, όπου βρίσκει κανείς λεπτομέρειες σε λαιμ χρώμα. Αρκετά συστήματα οδηγικής υποβοήθησης περιλαμβάνονται πλέον ως στάνταρ, ενώ η καμπίνα έχει εξοπλιστεί με σπορ καθίσματα ντυμένα με ύφασμα Alcantara.
Η Kia δεν έχει αποκαλύψει ακόμη κάποια βασικά στοιχεία του νέου EV9 GT, δηλαδή τη χωρητικότητα της μπαταρίας και την αυτονομία, όπως και την τιμή του. Ωστόσο, αναφέρει ότι η φόρτιση από το 10 έως το 80% θα διαρκεί λιγότερο από 25 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή, αξιοποιώντας την τεχνολογία 800V με την οποία είναι εξοπλισμένο.
Το νέο μοντέλο αναμένεται να καταφτάσει στις ευρωπαϊκές αγορές από το ερχόμενο καλοκαίρι, ενώ περιμένουμε και τον ερχομό της αντίστοιχης έκδοσης του «μικρού αδερφού» του, EV3, τη συμβατική εκδοχή του οποίου οδηγήσαμε πριν λίγες μέρες στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Kia EV4 sedan αποκαλύπτει για πρώτη φορά το εσωτερικό του - Δείτε τις αποκλειστικές εικόνες
Kia EV3: Οι τιμές και οι εκδόσεις του νέου compact SUV των Κορεατών