Πώς η Leapmotor κατάφερε να «ντριμπλάρει» τους δασμούς της ΕΕ και να λανσάρει το φθηνότερο EV στην Ελλάδα


Μια έξυπνη κίνηση της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας την έχει φέρει σε πλεονεκτική θέση απέναντι στους ανταγωνιστές της.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: STELLANTIS
  • 26/9/2024

Η Leapmotor κατέφτασε κι επίσημα στην ελληνική αγορά, λανσάροντας δύο μοντέλα: Το C10, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV μεσαίου μεγέθους, και το T03, ένα compact EV πόλης. Το δεύτερο είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα που μπορεί κανείς να αγοράσει στην Ελλάδα, ένα τεράστιο επίτευγμα για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.

Το T03 κοστίζει μόλις 15.850 ευρώ -συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» και προωθητικής ενέργειας λανσαρίσματος 1.000 ευρώ, αποτελώντας την πιο προσιτή πρόταση της κατηγορίας του.

Στην «καρδιά» του μοντέλου κρύβεται ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 95 ίππους και 158 Nm. Τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 37,3 kWh που εξασφαλίζει μικτή αυτονομία 265 km και έως 395 km στον αστικό κύκλο (WLTP), ελαχιστοποιώντας το κόστος χρήσης. Παράλληλα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει 3 προφίλ οδήγησης και 3 ρυθμίσεις για την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, προκειμένου να παραμετροποιεί το αυτοκίνητο όπως επιθυμεί ανάλογα με τις συνθήκες.

Παρόλο που η έδρα της Leapmotor είναι πράγματι στην Κίνα, η εταιρεία ανήκει πλέον στον όμιλο Stellantis, γεγονός που της προσφέρει ένα τεράστιο πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό. Οι Κινέζοι κατασκευάζουν το T03 στο εργοστάσιο του ομίλου στο Tychy της Πολωνίας, αποφεύγοντας έτσι τους τιμωρητικούς δασμούς της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα.

Η επιλογή του συγκεκριμένου εργοστασίου είναι το «κλειδί» της απάντησης στην ερώτηση «Πώς η Leapmotor κατάφερε να έχει το φθηνότερο ηλεκτρικό μοντέλο στην ελληνική αγορά;»

Σύμφωνα με ανθρώπους που βρίσκονται κοντά στο ζήτημα και μίλησαν σχετικά στο Reuters, η Stellantis τοποθέτησε τη γραμμή παραγωγής στην Πολωνία με στόχο τον περιορισμό του κόστους παραγωγής. Εκεί, το κόστος περιορίζεται στα 400-500 ευρώ ανά αυτοκίνητο, παρομοίως με τη «βάση» της Leapmotor στην Κίνα. Αντιθέτως, αυτό το ποσό διπλασιάζεται σε άλλες περιοχές της Ευρώπης, όπως για παράδειγμα η Ιταλία, φτάνοντας έως και τα 1.000 ευρώ ανά όχημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Leapmotor T03 109 PS: Δοκιμάζουμε το νεανικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης

Επίσημο: Η Leapmotor έρχεται στην Ελλάδα - Τα πρώτα μοντέλα που θα φέρει (photos)