Σε αυτή τη χώρα τα ηλεκτρικά είναι περισσότερα από τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα


Στη συγκεκριμένη αγορά, η πλάστιγγα γέρνει προς τη μεριά των EV για πρώτη φορά στην ιστορία της αυτοκίνησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: TESLA
  • 24/9/2024

Για πρώτη φορά στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, τα ηλεκτρικά οχήματα που κυκλοφορούν σε μια χώρα ξεπέρασαν τα βενζινοκίνητα. Αυτό συνέβη στη Νορβηγία, όπου η διαδικασία του εξηλεκτρισμού κινείται με καταιγιστικούς ρυθμούς και τα EV, σε αντίθεση με άλλες αγορές, καταγράφουν εκπληκτικά νούμερα πωλήσεων.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό του Οδικού Δικτύου της Σουηδίας, από τα 2,8 εκατ. Ι.Χ. που κυκλφορούν σήμερα στη χώρα, τα 754.303 εξ αυτών είναι αμιγώς ηλεκρικά, ενώ τα βενζινοκίνητα περιορίζονται στα 753.905. Τα ντιζελοκίνητα παραμένουν τα δημοφιλέστερα στη σκανδιναβική χώρα, με σχεδόν 1 εκατ. οχήματα, όμως οι πωλήσεις τους καταγράφουν τη μία κακή επίδοση μετά την άλλη.

«Αυτό είναι ιστορικό. Ένα ορόσημο που λίγοι πίστευαν οτι θα συμβεί πριν 10 χρόνια,» δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού, Oyvind Solberg Thorsen.

«Ο εξηλεκτρισμός του στόλου των επιβατικών αυτοκινήτων πηγαίνει εξαιρετικά, κι έτσι η Νορβηγία επίσης οδεύει προς το να γίνει σύντομα η πρώτη χώρα στον κόσμο με στόλο επιβατικών αυτοκινήτων που αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από ηλεκτρικά οχήματα.»

Η Νορβηγία, άλλωστε έχει θέσει ως στόχο οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων να αποτελούνται αποκλειστικά από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2025, δηλαδή 10 χρόνια πριν τις αντίστοιχες φιλοδοξίες της ΕΕ. Οι Σκανδιναβοί μοιάζουν να βρίσκονται αρκετά κοντά σε αυτόν τον στόχο, αφού τον περασμένο Αύγουστο, τα EV που ταξινομήθηκαν κατέλαβαν το 94,3% των συνολικών πωλήσεων του μήνα.

Αυτή η τάση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εικόνα που αντικρύζουμε σε άλλες χώρες της ΕΕ και συνολικότερα στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων έχουν πάρει την κατιούσα από τα τέλη του 2023. Αυτή τη στιγμή, αποτελούν μόλις το 12,5% του συνόλου των νέων αυτοκινήτων που ταξινομούνται στη Γηραιά Ήπειρο.

Η ρίζα του «προβλήματος» της ΕΕ προέρχεται ενδεχομένως από τις αυξημένες τιμές των EV που τα κάνουν μη προσβάσιμα στη μεγαλύτερη μερίδα του πληθυσμού, ιδιαίτερα των χωρών όπου το κατά κεφαλήν εισόδημα των εν δυνάμει αγοραστών είναι χαμηλότερο. Αντιθέτως, η σουηδική κυβέρνηση προσπαθεί να ενισχύσει τη δημοφιλία των ηλεκτρικών οχημάτων και να δελεάσει τους αγοραστές προσφέροντας σημαντικές μειώσεις στις τιμές και τη φορολογία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Ευρώπη υποχωρεί και μειώνει τους τιμωρητικούς δασμούς στα κινεζικά αυτοκίνητα

Η Kia ρίχνει τις τιμές στα ηλεκτρικά αλλά μόνο για όσους ανταλλάξουν το Tesla τους

Κινούμαι Ηλεκτρικά 3: Πότε θα πληρωθούν οι πρώτοι δικαιούχοι του προγράμματος