Η BYD θα κατασκευάζει 150.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως στην Τουρκία


Ένα δισεκατομμύριο δολάρια θα επενδύσει για την εγκατάσταση του νέου της εργοστασίου στην Τουρκία η BYD δημιουργώντας 5.000 νέες θέσεις εργασίας. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής του νέου μέχρι τα τέλη του 2026 ενώ αναμένεται ότι κάθε χρόνο θα κατασκευάζονται περίπου 150.000 οχήματα.

  • ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΛΟΥΠΑΚΗ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/9/2024

Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, η BYD, προχωρά στην κατασκευή ενός νέου εργοστασίου στην Τουρκία, το οποίο θα περιλαμβάνει και ένα κέντρο έρευνας και εξέλιξης (R&D) για τεχνολογίες βιώσιμης κινητικότητας και θα παράγει 150.000 ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα ετησίως, παρά τις προειδοποιήσεις της κινεζικής κυβέρνησης για τους κινδύνους των επενδύσεων στο εξωτερικό: πριν από λίγες μέρες, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας είχε προειδοποιήσει τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποφύγουν τις επενδύσεις σε εργοστάσια στο εξωτερικό.

Ενώ το καλοκαίρι, το ίδιο υπουργείο, που βλέπει θετικά το ενδεχόμενο επενδύσεων στην Ευρώπη και την Ταϊλάνδη, με ανακοίνωσή του τόνιζε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές θα έπρεπε να αποφύγουν να επενδύσουν σε Ινδία και – πολύ περισσότερο (λόγω γεωπολιτικών κινδύνων) - σε Ρωσία και Τουρκία. Ωστόσο πηγές του τουρκικού υπουργείου βιομηχανίας βεβαίωναν λίγο μετά ότι η επένδυση της BYD στην Τουρκία θα προχωρήσει χωρίς προβλήματα.

Σημειώστε πάντως ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BYD αναζητούν χώρο στο εξωτερικό προκειμένου να συνεχίσουν να αναπτύσσονται παρακάμπτοντας τον «πόλεμο» που έχει κηρύξει εναντίον τους η Δύση, λόγω των πολύ ανταγωνιστικών τιμοκαταλόγων τους. Με τις ΗΠΑ και την Ευρώπη να επιβάλλουν υψηλότερους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα, οι κινεζικές εταιρίες επενδύουν στην Ταϊλάνδη, τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Νότια Αμερική. Στο πλαίσιο αυτό η BYD άνοιξε το πρώτο της εργοστάσιο στην Ταϊλάνδη τον Ιούλιο, καθώς αναμένεται να αυξηθούν οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη χώρα αυτή, τα επόμενα χρόνια. Λέγεται δε ότι η BYD περιμένει το αποτέλεσμα των εκλογών στις ΗΠΑ τον Νοέμβριο προκειμένου να ανακοινώσει ότι προχωρεί στην κατασκευή εργοστασίου και στο Μεξικό.

Θυμίζουμε δε ότι όλα αυτά συμβαίνουν λίγο μετά την έναρξη της ισχύος των προσωρινών πρόσθετων δασμών στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων κινεζικής κατασκευής στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόκειται για δασμούς που κυμαίνονται από 17,4% έως 37,6% και αποσκοπούν στο να βάλουν φρένο επιταχυνόμενη εξάπλωση των κινεζικών αυτοκινήτων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Όλα δείχνουν πάντως ότι η BYD, σε πείσμα του έντονου ανταγωνισμού αυξάνει το αποτύπωμά της στην παγκόσμια αγορά, αφού κατάφερε να πουλήσει 1 εκατομμύριο οχήματα τον Αύγουστο, καταρρίπτοντας ένα ακόμα ρεκόρ της. Τον περασμένο Μάρτιο η BYD, που αυτοπροσδιορίζεται ως ο κορυφαίος κατασκευαστής «Οχημάτων Νέας Ενέργειας» ΟΝΕ και μπαταριών ισχύος στον κόσμο, έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που έχει κατασκευάσει 7 εκατομμύρια ΟΝΕ (πλήρως ηλεκτρικά και plug in hybrid). Ενώ μερικούς μήνες πριν η BYD είχε ανακοινώσει την κατασκευή μιας ολοκαίνουργιας βιομηχανικής μονάδας για την παραγωγή αυτοκινήτων στο Szeged της Ουγγαρίας. Αξίζει δε να σημειώσουμε πως, όταν ολοκληρωθεί, η υπερσύγχρονη εγκατάσταση θα είναι η πρώτη του είδους της που κατασκευάστηκε ποτέ από κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

BYD: Τα νέα υβριδικά κάνουν 2.100 km με ένα φουλάρισμα και οι τιμές είναι σοκαριστικά χαμηλές

Ταξίδι Πάτρα - Αθήνα με το ηλεκτρικό βαν BYD ETP3 - Πόσο κόστισε η φόρτιση (video)

VW ID.7: Σε πόσες ώρες έκανε το Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πόσο κόστισε η φόρτιση (video)