Έρευνα: Μετανιωμένοι οι αγοραστές των ηλεκτρικών - Πόσοι θα επέστρεφαν σε θερμικό


Δείτε πόσοι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επέστρεφαν σε θερμικό και για ποιους λόγους.

  • ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 29/7/2024

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνουν ολοένα και περισσότερο την παρουσία τους στην γκάμα των αυτοκινητοβιομηχανιών και οι υποψήφιοι αγοραστές στρέφονται προς αυτά, έστω και όχι με το ρυθμό που θα περίμεναν τα brands.

Μια παγκόσμια έρευνα της McKinsey & Company, ωστόσο, δείχνει ότι ένα σημαντικό ποσοστό ατόμων που προχώρησαν στην αγορά EV σκέφτονται πολύ σοβαρά να «επιστρέψουν» σε θερμικό αυτοκίνητο. Σύμφωνα με την έρευνα McKinsey Mobility Consumer Pulse, το 29% των ιδιοκτητών εξέφρασαν αυτή την επιθυμία, κυρίως εξαιτίας προβλημάτων με το δίκτυο φόρτισης.

Περισσότερο προβληματισμένοι εμφανίζονται οι Αυστραλοί, που δείχνουν έτοιμοι για στροφή στις ΜΕΚ σε ποσοστό 49%. Ακολουθούν οι Αμερικανοί (46%), οι Βραζιλιάνοι (38%), οι Κινέζοι (28%), οι Γερμανοί (24%), οι Νορβηγοί (18%), οι Γάλλοι (18%), οι Ιταλοί (15%) και οι Ιάπωνες (13%).

Εκτός από το ανεπαρκές δίκτυο δημόσιων φορτιστών, που προβληματίζει σε ποσοστό 35%, άλλοι λόγοι για τη συγκεκριμένη τάση είναι το υψηλό κόστος ιδιοκτησίας ενός EV (34%), οι «συμβιβασμοί» στον τρόπο οδήγησης σε μεγάλα ταξίδια προς όφελος της αυτονομίας (32%), η αδυναμία φόρτισης στο σπίτι (24%), το άγχος που προκαλεί η «ανάγκη» για φόρτιση (21%) και οι μεταβαλλόμενες απαιτήσεις κινητικότητας (16%). Μάλιστα, δεν λείπουν και αυτοί που δηλώνουν ότι δεν τους αρέσει η οδηγική αίσθηση ενός EV (13%).

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, στην ίδια έρευνα, το 38% όσων δεν διαθέτουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο απάντησε ότι σκέφτεται να στραφεί σε EV ή plug-in hybrid στην επόμενη αγορά του.  Επιπλέον, το 27% των Ευρωπαίων που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα σκέφτονται να στραφούν σε κινεζικό EV.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το 29% των ερωτηθέντων θα ήθελε να «καταργήσει» το ιδιωτικό του αυτοκίνητο και να στραφεί σε άλλες μορφές μετακίνησης μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

Πηγή: McKinsey & Company

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Έρευνα: Πόσοι Έλληνες οδηγοί θα έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέχρι το 2035

Έρευνα: Γιατί οι επισκευές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο ακριβές από τα θερμικά

Έρευνα: Ακόμα και τα πιο «αργά» EV επιταχύνουν ταχύτερα από το 43% των οχημάτων επιδόσεων με ΜΕΚ