Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για επιβολή επιπρόσθετων δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποκλείεται να έχει άμεσο αντίκτυπο στην ελληνική αγορά.
Η Κομισιόν κατέληξε στο προσωρινό, όπως τονίζει, συμπέρασμα ότι τα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα ωφελούνται από αθέμιτες επιδοτήσεις και έτσι αποφάσισε να «τιμωρήσει» τις αυτοκινητοβιομηχανίες που τα εισάγουν στην Ευρώπη.
Ωστόσο, οι πρόσθετοι δασμοί - πλέον του 10% που είναι ήδη σε ισχύ - δεν θα πλήξουν μόνο τα κινεζικά brands αλλά και όσες αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν τα EV τους στην ασιατική χώρα. Ανάμεσα σε αυτές είναι και η Tesla, η οποία έσπευσε να «προειδοποιήσει» τους υποψήφιους αγοραστές στην Ελλάδα για ενδεχόμενη άνοδο των τιμών του Model 3.
«Η τιμή του Model 3 είναι πιθανό να αυξηθεί από την 1η Ιουλίου 2024 λόγω αναμενόμενων εισαγωγικών δασμών», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο επίσημο site της εγχώριας αντιπροσωπείας, η οποία εξηγεί: «Αναμένουμε απαιτούμενη αύξηση των τιμών για τα οχήματα Model 3 από την 1η Ιουλίου 2024. Αυτό οφείλεται σε πρόσθετους εισαγωγικούς δασμούς που είναι πιθανό να επιβληθούν σε ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα και πωλούνται στην ΕΕ». Μάλιστα, καλεί τους αγοραστές να παραλάβουν νέα οχήματα τον Ιούνιο για να εξασφαλίσουν την τρέχουσα τιμή.
Το Model 3 διατίθεται σε πισωκίνητη έκδοση με τιμή 39.990 €, σε τετρακίνητη Long Range με τιμή 47.990 € και στη νέα τετρακίνητη Performance με 55.990 €. Τον προηγούμενο Απρίλιο οι τιμές του μειώθηκαν κατά 2.000 € (σ.σ. τότε δεν ήταν διαθέσιμη η έκδοση Performance, η οποία άρχισε την εμπορική της πορεία στη χώρα μας λίγες μέρες μετά).
Αν απορείτε γιατί μόνο το Model 3 μπορεί να δει την τιμή του να ανεβαίνει και όχι τα υπόλοιπα μοντέλα, η εξήγηση είναι απλή: Είναι το μόνο που έρχεται από την Κίνα (Σαγκάη), σε αντίθεση με τα Model Y, Model S και Model X, που εισάγονται από τη Γερμανία και συγκεκριμένα το Βερολίνο.
Πάντως, η Κομισιόν έχει ανακοινώσει ότι είναι σε επαφές με τις κινεζικές αρχές για να βρεθεί λύση στο θέμα των επιδοτήσεων και ότι οι επιπρόσθετοι δασμοί θα επιβληθούν από τις 4 Ιουλίου μόνο σε περίπτωση που δεν υπάρξει «λευκός καπνός» στις συζητήσεις των δύο πλευρών.
Μάλιστα, στην ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αναφέρει ότι η Tesla ζήτησε και θα λάβει ξεχωριστό, εξατομικευμένο ποσοστό πρόσθετης επιβάρυνσης, όταν οι δασμοί οριστικοποιηθούν.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Mercedes, BMW και VW αντιδρούν στους δασμούς της Ε.Ε. στα «made in China» αυτοκίνητα
Φοβού τους δασμούς και EVs φέροντες- H Volvo μεταφέρει την παραγωγή της από την Κίνα στην Ευρώπη
ΗΠΑ: Κηρύσσουν «πόλεμο» στα κινεζικά αυτοκίνητα - Τετραπλασιάζει τους δασμούς ο Μπάιντεν






ΔΗΜΟΦΙΛΗ



_77761_475752_type13129.jpg)

