Audi e-tron GT: Αποκάλυψη για το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της Audi (photos)


Το ανανεωμένο Audi e-tron GT είναι το ταχύτερο κι ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής που έχει παρουσιάσει η μάρκα, με τους Γερμανούς να εκτοξεύουν στα ουράνια την ισχύ του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: AUDI AG
  • 18/6/2024

Η Porsche Taycan ανανεώθηκε πριν μερικούς μήνες κι αναμενόμενο ήταν να ακολουθήσει και το «αδερφό» της μοντέλο, το Audi e-tron GT. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε τις τρεις εκδόσεις του φρεσκαρισμένου της προϊόντος, δηλαδή το S e-tron GT, το RS e-tron GT και το RS e-tron GT Performance, που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας του.

Η τελευταία έκδοση αποτελεί, μάλιστα, το ισχυρότερο και ταχύτερο μοντέλο της Audi όλων των εποχών, αλλά και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό δημιούργημα του τμήματος RS της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι ηλεκτροκινητήρες του νέου μοντέλου του προσφέρουν 925 PS, επιτρέποντάς του να κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 2,5 sec.

Κι οι εκδόσεις S e-tron GT και RS e-tron GT είναι επίσης ανταγωνιστικές, αφού προσφέρουν 564 PS και 679 PS αντίστοιχα, κάνοντας τα 0-100 km/h σε 3,4 sec και 2,8 sec. Η τελική ταχύτητα των δύο RS εκδόσεων περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h, ενώ η βασική έκδοση μπορεί να αγγίξει μέχρι και τα 245 km/h.

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, που προσφέρουν τετρακίνηση. Σύμφωνα με την Audi, μια έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα και πίσω κίνηση δε βρίσκεται στα πλάνα της.

Πέρα από την αύξηση στην ισχύ και την ταχύτητα, το αμιγώς ηλεκτρικό gran tourismo έχει δεχτεί αναβάθμιση και στην μπαταρία, της οποίας η χωρητικότητα έχει ανέβει από τα 84 στα 97 kWh, με το βάρος να μειώνεται κατά 9 kg, ζυγίζοντας πλέον 625 kg. Η πιο αποδοτική έκδοση είναι φυσικά η βασική, αφού οι δύο εκδόσεις RS εστιάζουν στις επιδόσεις κι όχι στην αυτονομία. Έτσι, το S e-tron GT μπορεί να διανύσει έως και 609 km με μία φόρτιση.

Η μπαταρία γεμίζει από το 10 στο 80% μέσα σε 18 λεπτά, ενώ με τη χρήση ταχυφορτιστή, ανακτώνται 280 km αυτονομίας μέσα σε 10 λεπτά. Πλέον, υποστηρίζεται φόρτιση 320 kW, έναντι των 270 kW του προκατόχου.

Αλλαγές και τροποποιήσεις έχουν γίνει και στην ανάρτηση, η οποία πλέον είναι εξοπλισμένη με two chamber / two valve τεχνολογία που παρέχει μέγιστο δυναμισμό στην οδήγηση χωρίς να «κλέβει» τίποτα από την άνεση. Σύμφωνα με τους Γερμανούς, η συγκεκριμένη ανάρτηση είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις της γκάμας. Η απόσταση του πατώματος από το έδαφος μπορεί να χαμηλώσει κατά 55-77 mm, ανάλογα με το αρχικό ύψος του οχήματος.

Το νέο Audi e-tron GT είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία στη Γερμανία, ενώ σύντομα θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές. Η Audi αναφέρει ότι η τιμή για το S e-tron GT ξεκινά από τα 126.000 ευρώ στη Γερμανία, ενώ το κόστος του RS e-tron GT εκκινεί από τα 147.500 ευρώ. Για την κορυφαία έκδοση RS e-tron GT Performance, η τιμή εκκίνησης είναι τα 160.500 ευρώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Audi: Αυτό είναι το μοντέλο που αντικαθιστά 2 υπάρχοντα στην γκάμα (photos)

Audi Q6 e-tron performance: Με κίνηση στους πίσω τροχούς και μεγαλύτερη αυτονομία

25 χρόνια Audi RS4 Avant: Οι Γερμανοί γιορτάζουν και αυξάνουν την ισχύ του (photos)