Αποκάλυψη για την Alpine 290: Ηλεκτρικό hot hatch με 220 PS και έως 380 km αυτονομίας (photos)


Η Alpine παρουσίασε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο έρχεται να ταράξει τα νερά στην κατηγορία των «καυτών» EV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ALPINE
  • 13/6/2024

Η Alpine τράβηξε το κάλυμμα από την A290, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της προϊόν, που αποτελεί ουσιαστικά την «καυτή» έκδοση του Renault 5 E-Tech. Το hot hatch των Γάλλων υπόσχεται διασκεδαστική οδήγηση, όπως θα προσέφερε ένα θερμικό μοντέλο.

Εμφανισιακά, η A290 υιοθετεί σαφώς πιο επιθετικό σχεδιασμό από το «αδεεφάκι» του, έχοντας λάβει τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα σε σχήμα 'X' της εταιρείας, που αποτίουν φόρο τιμής στα αυτοκίνητα ράλλυ της δεκαετίας του '80.

Συγκρίνοντας το νέο μοντέλο με το αναγεννημένο Renault 5, οι διαστάσεις του είναι ελαφρώς μεγαλύτερες, όμως διατηρεί το compact μέγεθός του. Έχει μήκος 3.990 mm, πλάτος 1.820 mm κι ύψος 1.520 mm, με το μήκος του μταξονίου να ανέρχεται στα 2.530 mm. Το βάρος του ανέρχεται στα 1.479 kg, με την Alpine να έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο να διατηρήσει τη ζυγαριά σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα EV.

Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς, με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να προσφέρει στην A290 τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις. Στις δύο εισαγωγικές, A290 GT και A290 GT Premium, η ισχύς ανέρχεται στα 180 PS και 285 Nm ροπής, ενώ στις κορυφαίες, A290 GT Performance και A290 GTS, αυξάνεται στα 220 PS και 300 Nm.

Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 160 km/h για τις πρώτες δύο εκδόσεις, και στα 170 km/h για τις κορυφαίες, ενώ τα 0-100 km/h γίνονται σε 7,4 sec και 6,4 sec, αντίστοιχα.

Όσο για την μπαταρία του μοντέλου, είναι κοινή για όλες τις εκδόσεις κι έχει χωρητικότητα 52 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως και 380 km, σύμφωνα με την Alpine. Η φόρτιση από το 15 στο 80% ολοκληρώνεται σε μία ώρα, όμως, διευκρινίζεται ότι η ανάκτηση περίπου 150 km αυτονομίας είναι εφικτή μέσα σε 15 λεπτά.

Η Alpine έχει προικίσει το μοντέλο με φρένα Brembo στο μπροστινό μέρος, που έχουν κόκκινες ή μπλε δαγκάνες, όπως και στην A110. Τέσσερα driving modes είναι διαθέσιμα: Save, Normal, Sport και Perso. Το τελευταίο προσφέρει στους οδηγούς τη δυνατότητα να κάνουν τις απαραίτητες ρυθμίσεις, σύμφωνα με τις προτιμήσεις και το οδηγικό τους στυλ.

Στο εσωτερικό, η καμπίνα έχει εξοπλιστεί με μια οθόνη 10,25 ιντσών που λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων, όπως και μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών που δίνει πρόσβαση στο σύστημα infotainment.

Οι Γάλλοι δεν έχουν κάνει γνωστή την τιμή του νέου τους προϊόντος, όμως αναμένεται να ξεπεράσει εκείνη του Renault 5 E-Tech, αφού προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις και συνολικά μια πιο fun-to-drive εμπειρία, όπως υπόσχεται η αυτοκινητοβιομηχανία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Νέα έκδοση για το Renault 5 E-Tech με «άρωμα» Roland-Garros (photos)

Ακούστε τον απόκοσμο ήχο του υδρογονοκίνητου hypercar της Alpine (video)

Alpine A390: Σε αυτό το EV της Nissan θα βασιστεί το νέο crossover των Γάλλων