Μετά τη Milano... το Topolino: Η ιταλική σημαία «έκαψε» το microcar της FIAT


Η κόντρα ανάμεσα στην ιταλική κυβέρνηση και την Stellantis συνεχίζεται. Μετά την Alfa Romeo Milano, ήρθε η σειρά του FIAT Topolino να μπει σε μπελάδες. Δείτε τι συνέβη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: STELLANTIS/Alberto Cervetti, Diego Mola
  • 20/5/2024

Προφανώς θυμάστε ότι το εντυπωσιακό B-SUV της Alfa Romeo, η ολοκαίνουρια Junior, είχε αρχικά γίνει γνωστό ότι θα ονομαστεί Milano, ωστόσο αναγκάστηκε να αλλάξει όνομα μετά από την «ενόχληση» της ιταλικής κυβέρνησης.

Αιτία, ο νόμος που δεν επιτρέπει τη χρήση ιταλικών ονομάτων για προϊόντα που δεν κατασκευάζονται επί ιταλικού εδάφους (σ.σ. η Milano κατασκευάζεται στο Tychy της Πολωνίας). Ανάλογο πρόβλημα, έστω και αν μοιάζει ανήκουστο, αντιμετώπισε και το FIAT Topolino πριν από λίγες μέρες, σε μια συνθήκη που ταιριάζει περισσότερο σε σενάριο ταινίας.

Το microcar της FIAT δεν έχει κανένα πρόβλημα με την ονομασία του, ωστόσο 134 αντίγραφα που κατασκευάστηκαν στο Μαρόκο και έφτασαν στο λιμάνι του Λιβόρνο κατασχέθηκαν από τις ιταλικές αρχές! Αιτία, η ύπαρξη μιας πολύ μικρής ιταλικής σημαίας, με τη μορφή αυτοκόλλητου, στο πλάι του αμαξώματος, δίπλα από το σημείο στο οποίο ανοίγει η πόρτα.

Η «εξήγηση» ήταν ότι η ύπαρξη του εθνικού συμβόλου της Ιταλίας μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση το καταναλωτικό κοινό ότι πρόκειται για προϊόν που κατασκευάζεται στη χώρα. Ένας εκπρόσωπος της Stellantis επιβεβαίωσε το γεγονός και έδωσε τη δική του εξήγηση για την ύπαρξη της σημαίας, επισημαίνοντας ότι αυτό έγινε επειδή το project αναπτύχθηκε στο Τορίνο.

Ποια λύση βρέθηκε; «Για να μην υπάρχει κανένα θέμα, αποφασίσαμε να επέμβουμε στο αμάξωμα και να αφαιρέσουμε την ιταλική σημαία», τόνισε χαρακτηριστικά. Ωστόσο παραδέχθηκε ότι θα περιμένει και την αντίστοιχη επιβεβαίωση, για τυπικούς λόγους, από τις ιταλικές αρχές, ότι αυτή η ενέργεια είναι αρκετή.

Η κόντρα ανάμεσα στην ιταλική κυβέρνηση και την Stellantis κρατά εδώ και αρκετό καιρό, μετά τη γνωστοποίηση της πρόθεσης της αυτοκινητοβιομηχανίας να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της εκτός Ιταλίας, σε χώρες με μικρότερο κόστος κατασκευής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ποια εταιρεία είχε αλλάξει όνομα σε μοντέλο της πολύ πριν την Alfa Romeo

Fiat: Το project με τον διάδοχο του Punto που δεν υλοποιήθηκε ποτέ

Pandelleria: Το νησί που έχει περισσότερα FIAT Panda από κατοίκους (video)