Ο διάδοχος του Volkswagen up! έρχεται το 2026 με τιμή κάτω από 20.000€


Τα πρώτα σκίτσα του νέου EV αυτοκινήτου πόλης της Volkswagen είναι ήδη έτοιμα - Θα έχει αρκετά στοιχεία από το ηλεκτρικό e-up!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 10/1/2024

Τα προσιτά «μικρά» ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα στοίχημα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι περισσότερες εκ των οποίων δουλεύουν πυρετωδώς για EV με τιμή πώλησης κάτω από 25.000 €, αλλά και από 20.000 €.

Ανάμεσά τους είναι και η Volkswagen, η οποία αποκάλυψε τον περασμένο Μάρτιο το ID.2 all concept, ένα πρωτότυπο που θα παρουσιαστεί σε έκδοση παραγωγής το 2025, με τιμή κάτω από 25.000 €. Ωστόσο, από εκείνη τη μέρα είχε γίνει γνωστό ότι οι Γερμανοί ετοιμάζουν και ένα μικρότερο EV, με «ταβάνι» τις 20.000 €.

Γνωρίζαμε ήδη ότι το επονομαζόμενο - τουλάχιστον αρχικά - «ID.1» θα είναι ένα κλασικό αυτοκίνητο πόλης, προορισμένο για αστικές μετακινήσεις και θα αποτελέσει το «διάδοχο» του e-up! Ωστόσο, σύμφωνα με δημοσίευμα του Autocar, ήδη η σχεδίασή του έχει προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό.

Οι Βρετανοί αναφέρουν ότι ο επικεφαλής του τμήματος τεχνικής ανάπτυξης της φίρμας, Kai Grunitz, αποκάλυψε ότι τα πρώτα σκίτσα είναι ήδη έτοιμα και ότι η ανάπτυξή του βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και επιβεβαίωσε ότι θα μοιραστεί ορισμένα σχεδιαστικά στοιχεία με το up!

«Το ‘ID 1’ θα μοιάζει με το up! τουλάχιστον στον τρόπο χρήσης του. Επιπλέον, για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, δεν υπάρχουν πολλές σχεδιαστικές επιλογές. Έτσι, θα ταιριάζει στο σχεδιαστικό DNA του brand και στη λειτουργικότητα, αλλά θα είναι διαθέσιμο σε χαμηλότερη τιμή», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Grunitz απέφυγε να επιβεβαιώσει ότι το όνομα του νέου αυτοκινήτου πόλης θα είναι up! αλλά κάτι τέτοιο μπορεί να θεωρηθεί αρκετά πιθανό από τη στιγμή που η Volkswagen δίνει μεγάλη βάση στη διατήρηση των ονομάτων «παραδοσιακών» μοντέλων της (Golf, Passat, Tiguan).

Η τιμή των 20.000 € είναι ένα στοίχημα, αλλά και απαραίτητη προϋπόθεση, σύμφωνα με τον Grunitz: «Ένα μικρότερο αυτοκίνητο, οικονομικά προσιτό για περισσότερο κόσμο, είναι απαραίτητο. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε στόχο τις 25.000 ευρώ για το ID. 2 all και επενδύουμε για ένα μοντέλο κάτω από 20.000 €. Πρέπει να κινηθούμε σε αυτή την κατεύθυνση για να πείσουμε τους πελάτες μας ότι τα EV είναι η κατάλληλη επιλογή».

Με βάση τα συνήθη χρονοδιαγράμματα της Volkswagen, το νέο ID. 1 εκτιμάται ότι θα παρουσιαστεί πριν το 2027. «Η αποκάλυψη θα γίνει αρκετά χρόνια πριν το τέλος της δεκαετίας», ξεκαθάρισε ο Grunitz.

Το μικρό EV αναμένεται να βασίζεται σε μια ξεχωριστή πλατφόρμα, διαφορετική από την MEB Entry του ID.2. Για να επιτευχθεί η συγκεκριμένη τιμή, δε θα προσφέρει ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία ούτε πλούσιο εξοπλισμό: «Σε αυτού του είδους τα μοντέλα, στο συγκεκριμένο εύρος τιμών, δεν χρειάζεται να υπάρχει κορυφαία τεχνολογία. Ίσως μάλιστα να μην είναι απαραίτητη η ύπαρξη ενός μεγάλου συστήματος infotainment, αλλά ο κάτοχος να χρησιμοποιεί μια δική του συσκευή… ή κάτι παραπλήσιο. Συν τοις άλλοις, δεν είναι σχεδιασμένα για να ταξιδεύουν χιλιάδες χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο».

Οι διαστάσεις του θα είναι μικρές, αλλά με στόχο «να είναι μεγαλύτερο εσωτερικά παρά εξωτερικά», προσφέροντας όσο το δυνατόν καλύτερους χώρους αλλά και αποθηκευτικές λύσεις. Ο Grunitz παραδέχθηκε, εμμέσως, ότι δύσκολα θα αποφέρει ιδιαίτερα κέρδη για την Volkswagen, ωστόσο ανέδειξε τη χρησιμότητά του ως «ελκυστικό» μοντέλο, που θα φέρει νέους πελάτες στο brand.

«Προσωπικά, το πρώτο μου αυτοκίνητο ήταν ένα Polo όταν ήμουν 18 ετών. Έτσι, γνώρισα την οικογένεια οχημάτων της Volkswagen. Στη συνέχεια απέκτησα ένα Golf και ουδέποτε άλλαξα μάρκα. Είναι σημαντικό να έχουμε ένα μοντέλο που θα αποτελέσει το πρώτο αυτοκίνητο για κάποιους», σχολίασε.

Τέλος απέφυγε να απαντήσει επί της ουσίας στις πληροφορίες ότι ενδέχεται να υπάρξει συνεργασία με τη Renault για κατασκευή ενός φθηνού ηλεκτρικού αυτοκινήτου: «Υπάρχουν πολλές επιλογές: Να κάνουμε κάτι μόνοι μας, σε συνεργασία με Cupra και Skoda ή με εξωτερικούς συνεργάτες. Όλες οι λύσεις έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Στο τέλος θα δούμε τι θα συμβεί».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Volkswagen καθυστερεί την παραγωγή του ID.2 – Πότε έρχεται το EV των 25.000 ευρώ

Volkswagen: Πρώτη αποκάλυψη για το νέο Golf, που θα διαθέτει και ChatGPT (photos)

Ένα diesel VW Polo μπαίνει στο δυναμόμετρο και αποκαλύπτει το «τέρας» που κρύβει μέσα του (video)