Η Toyota παρουσιάζει νέο ηλεκτρικό sports car υψηλών επιδόσεων (photos)


Οι Ιάπωνες έδωσαν τις πρώτες πληροφορίες, αλλά και teaser φωτογραφίες, από τη δική τους πρόταση για το ηλεκτρικό sports car του μέλλοντος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: Toyota Global Newsroom
  • 16/10/2023

Η Toyota θα έχει δυναμική παρουσία στο Japan Mobility Show 2023, που θα διεξαχθεί από τις 26 Οκτωβρίου έως τις 5 Νοεμβρίου 2023 στο Tokyo και φρόντισε ήδη να καταθέσει τα πρώτα «δείγματα γραφής».

Οι Ιάπωνες παρουσίασαν τις πρώτες teaser φωτογραφίες αλλά και αρχικές πληροφορίες για δύο αμιγώς ηλεκτρικά Concept cars που θα παρουσιάσουν. Πρόκειται για το FT-3e, ένα όχημα «τύπου SUV», σύμφωνα με τους ίδιους αλλά και το sport FT-Se, το οποίο χαρακτηρίζουν ως «ένα υψηλών επιδόσεων sport ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Πρόκειται για δύο concepts που παρουσιάζουν το μέλλον των οχημάτων, το οποίο θα μεταμορφωθεί από τον ηλεκτρισμό και τη νοημοσύνη, αλλά και θα προσφέρει νέα επίπεδα εμπειρίας για τον χρήστη. Άλλωστε, το περίπτερο της Toyota στην έκθεση θα έχει τίτλο «Ας αλλάξουμε το μέλλον των αυτοκινήτων - Βρες το δικό σου μέλλον».

Η Toyota πιστεύει ότι η μελλοντική κινητικότητα δε θα περιορίζεται στην παροχή «φυσικών εργαλείων μεταφοράς», αλλά θα καταστεί ένας συνεργάτης στον τρόπο ζωής, στενά ευθυγραμμισμένος με τις ατομικές αξίες κάθε πελάτη.

«Εκτός από τα χειριστήρια υψηλής απόκρισης και τα σαγηνευτικά σχέδια που είναι μοναδικά για τα BEV, αυτά τα μοντέλα εξελίσσονται σε μοναδικά αγαπημένα οχήματα, προσφέροντας τη χαρά της προσωπικής προσαρμογής της μετακίνησης, καθώς και βολικές λειτουργίες για άνετη περιήγηση στις πληροφορίες της περιοχής κατά τη διάρκεια της διαδρομής», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

FT-Se

Το FT-Se συγκεντρώνει, ασφαλώς, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Πρόκειται για ένα sports BEV υψηλών επιδόσεων, το οποίο εναρμονίζεται με τις απαιτήσεις της νέας εποχής με ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα και «ενσωματώνει την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε στις προσπάθειες της TOYOTA GAZOO Racing να κατασκευάσει ολοένα καλύτερα αυτοκίνητα μέσω του μηχανοκίνητου αθλητισμού».

Επιδιώκοντας μεγαλύτερη σταθερότητα χειρισμού και αεροδυναμική απόδοση, το FT-Se θα μοιράζεται τα κύρια εξαρτήματα με το SUV FT-3e. Στόχος της Toyota είναι να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που συνεχίζει να εξελίσσεται με τον οδηγό μέσω ενημερώσεων λογισμικού.

Σχεδιαστικά, το FT-Se έχει φαρδιές και χαμηλές αναλογίες, κομψή και πρωτοποριακή σιλουέτα η οποία εξασφαλίζει μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση. Η εμφάνισή του διαφοροποιείται από τα GR86 και Supra. Στο πίσω μέρος διακρίνονται λεπτά φώτα LED και κάθετα αεροδυναμικά βοηθήματα στις άκρες. Επιπλέον, το σήμα GR είναι τοποθετημένο σε περίοπτη θέση, στο κέντρο της ενσωματωμένης αεροδυναμικής πτέρυγας, ενώ πιο κάτω συναντάμε έναν δυναμικό διαχύτη. Το πορτοκαλί είναι το κυρίαρχο χρώμα, αλλά υπάρχει και έντονη παρουσία του μαύρου, στο διαχύτη, τους καθρέπτες και στην οροφή.

Το cockpit επόμενης γενιάς προσφέρει διαισθητικά χειριστήρια και μια πιο καθηλωτική εμπειρία οδήγησης, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι χαμηλά τοποθετημένος, εξασφαλίζοντας μεγάλη ορατότητα. Επιπλέον, η σχεδίαση είναι τέτοια που προστατεύει το σώμα από τις δυνάμεις G κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τέλος, δεξιά και αριστερά από το yoke τιμόνι υπάρχουν οθόνες του συστήματος infotainment.

FT-3e

Η Toyota περιγράφει το SUV concept FT-3e ως «ένα πρωτότυπο μοντέλο BEV επόμενης γενιάς που θα εμπλουτίσει την καθημερινή ζωή των πελατών με νέες εμπειρίες οδήγησης και εξατομικευμένες υπηρεσίες που υποστηρίζονται από καινοτόμες τεχνολογίες. Συμβάλλει επίσης στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα και στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου μέσω της σύνδεσης με την κοινωνία ως μέσο μεταφοράς ενέργειας και δεδομένων από το όχημα και το περιβάλλον του».

Η εξωτερική σχεδίαση συνδυάζει προηγμένο στιλ και αισθητική, ενώ διατηρεί τις απλές γραμμές και επιφάνειες του αμαξώματος. Στο πίσω μέρος υπάρχει μια οριζόντια φωτεινή μπάρα LED, ενώ στο πλάι, από τη βάση της πόρτας και προς τα πάνω, είναι κάθετα τοποθετημένες ψηφιακές οθόνες που παρέχουν πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της φόρτισης της μπαταρίας, της θερμοκρασίας του οχήματος και της ποιότητας του εσωτερικού αέρα όταν ο οδηγός πλησιάζει το αυτοκίνητο.