Επίσημο: Έρχεται EV με υπογραφή της Gazoo Racing και μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων


Ο Akio Toyoda επιβεβαίωσε ότι η Gazoo Racing ετοιμάζει ένα αμιγώς ηλεκτρικό «πύραυλο» τον οποίο έχει ήδη οδηγήσει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/6/2023

Με την αποχώρηση του Akio Toyoda από την καρέκλα του επικεφαλής της Toyota, πολλοί fans φοβήθηκαν ότι σήμανε το τέλος των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, κι ότι η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θα εστιάσει στα αγωνιστικά και τον ηλεκτρισμό.

Η κίνηση αυτή, σε συνδυασμό με το κύμα εξηλεκτρισμού που εξαπλώνεται παγκοσμίως, έκανε αρκετούς να αναρωτιούνται σχετικά με το πώς θα διαμορφωθεί η γκάμα της Toyota, κι αν τα πραγματικά fun-to-drive αυτοκίνητα έχουν μία θέση σε αυτήν. Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί ότι ο διάδοχος του Toyoda, Koji Sato, είναι επίσης λάτρης της αυτοκίνησης και των αγωνιστικών.

Την απάντηση ήρθε να δώσει ο ίδιος ο Akio Toyoda, ο οποίος επιβεβαίωσε πριν λίγες μέρες, κατά τη διάρκεια του 24ωρου αγώνα στο Le Mans, ότι το τμήμα GR δουλεύει πάνω σε ένα νέο ηλεκτρικό όχημα υψηλών επιδόσεων, από το οποίο δε λείπουν οι ήχοι του κινητήρα κι έχει ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Μάλιστα, ο Toyota αποκάλυψε επίσης ότι έχει ήδη οδηγήσει το συγκεκριμένο μοντέλο και πιστεύει ότι οι fans θα το αγαπήσουν τόσο, όσο και τα προηγούμενα, βενζινοκίνητα «τέρατα» του τμήματος GR.

«Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω ένα BEV που ετοιμάζει η Gazoo Racing,» είπε ο Ιάπωνας, μιλώντας σε επιλεγμένα μέλη του ειδικού Τύπου. «Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο ηλεκτρικό να διαφέρει από τα άλλα, είναι ότι μπορείς να ακούσεις τον ήχο, δηλαδή τον θόρυβο που παράγει ο κινητήρας, απλά δε θα μπορείς να μυρίσεις τη βενζίνη.»

Όλα δείχνουν ότι το νέο δημιούργημα της GR θα έρθει να φέρει την επανάσταση στον χώρο του ηλεκτρισμού, προσφέροντας στους λάτρεις της ταχύτητας και των οκτανίων, αυτό ακριβώς που χρειάζονται.

«Έχει μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και συμπλέκτη,» συμπλήρωσε ο Toyoda. Φαίνεται ότι η Toyota θα προσπαθήσει να συνδυάσει τα καλά του ηλεκτρισμού, δηλαδή τους μηδενικούς ρύπους, με την υπέροχη αίσθηση και τον ήχο του να οδηγεί κανείς ένα μοντέλο με ΜΕΚ.

Οι δηλώσεις του πρώην προέδρου και CEO της Toyota, ο οποίος πλέον κατέχει τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, έρχονται λίγες εβδομάδες μετά την ανακοίνωση του πλάνου των Ιαπώνων από το 2026 κι έπειτα. Έχει γίνει γνωστό ότι το ηλεκτρικό sportscar που θα καθορίσει το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να καταφτάσει το αργότερο εκείνη τη χρονιά. Όλα δείχνουν πως αυτό θα είναι το το σπορ EV που είχε αποκαλύψει η Lexus στα τέλη του 2021.

Μιλώντας για τη Lexus, γνωρίζαμε ήδη ότι η αυτοκινητοβιομηχανία -που υπάγεται στην Toyota- σκοπεύει να «προικίσει» τα ηλεκτρικά της μοντέλα με μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων, σε μία προσπάθεια να φέρει τους αμετανόητους petrolheads και τους haters του ηλεκτρισμού πιο κοντά σε αυτόν. Αυτό έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο, όταν η Lexus παρουσίασε στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου στην Ευρώπη ένα πρωτότυπο που έχει ενσωματωμένο το σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να κάνει αλλαγές σχέσεων.

Συνεχίζοντας, ο Toyoda είπε: «Αν δώσεις αυτό το μοντέλο σε κάποιον για να το δοκιμάσει και μετά τον ρωτήσεις τι οδήγησε μόλις, το πιθανότερο είναι ότι δε θα μπορέσει να σου απαντήσει σωστά. Αν κοιτάξεις το όχημα απ' έξω όμως, τότε σίγουρα μοιάζει με BEV.» Επιπροσθέτως, ο Ιάπωνας σχολίασε ότι η Gazoo Racing έχει εστιάσει στο «ποια στοιχεία ενός αυτοκινήτου δεν πρέπει να χαθούν, ακόμα κι αν μιλάμε για ένα BEV.»