Σε μια λαμπρή τελετή που έγινε στο Βερολίνο, με το Car and Driver να είναι εκεί, η CUPRA αποκάλυψε το πολυαναμενόμενο Tavascan, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV coupe στη γκάμα της.
Η κουβέντα για το συγκεκριμένο μοντέλο άνοιξε για πρώτη φορά το 2019 όταν παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το ομώνυμο concept car, πάνω στο οποίο «πάτησε» η νέα πρόταση.
Η σχεδίαση και η ανάπτυξή του έγινε στην Βαρκελώνη, λίγα χιλιόμετρα μακριά από το χωριό Tavascan που βρίσκεται στα σύνορα με τη Γαλλία, ενώ η παραγωγή του θα γίνει στο εργοστάσιο του Anhui του Ομίλου Volkswagen στην Κίνα.
Το λανσάρισμά έχει προγραμματιστεί για το 2024 ενώ ο κατασκευαστής έχει θέσει ως ετήσιο στόχο παραγωγής τις 70.000 μονάδες.
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα δείχνει το μέλλον της CUPRA
Σύμφωνα με την εταιρία η έλευσή του Tacascan συνδυάζεται με την εφαρμογή μίας νέας σχεδιαστικής γλώσσας η οποία θα μεταφερθεί και στις μελλοντικές προτάσεις της φίρμας. Το μήκος του 4.644 mm, το πλάτος 1.861 mm, το ύψος 1.597 mm και μεταξόνιο φτάνει τα 2.766 mm.
Μπροστά το μάτι πέφτει κατευθείαν στο φωτιζόμενο λογότυπο της CUPRA – ένα από τα πρώτα μοντέλα παραγωγής που φωτίζει το λογότυπό του στην Ευρώπη – το οποίο συνδυάζεται αρμονικά με τα τριγωνικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα αλλά και με τις βαθιές ανάγλυφες επιφάνειες του καπό.
Στο πλάι η CUPRA έχει αντλήσει την έμπνευσή της από το αγωνιστικό αυτοκίνητο Tavascan XE, που διαγωνίζεται στην πλήρως ηλεκτρική σειρά αγώνων Extreme E, έχοντας ακολουθήσει τη λογική του concept «κράνους» όπου η μαύρη κολόνα Α συνδέει το παρμπρίζ με το πλαϊνό τζάμι, δημιουργώντας ένα πανοραμικό αποτέλεσμα.
Το πλευρικό προφίλ ενισχύεται από την ιδιαίτερη σχεδίαση των τροχών, με τις ζάντες να ξεκινούν από τις 19’’ στη βασική έκδοση και να φτάνουν έως και τις 21’’. Από εκεί και πέρα φωτιζόμενο είναι και το πίσω λογότυπο ενώ η μεγάλη «εικόνα» που προβάλλεται σε αυτή την περίπτωση «φωνάζει» ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο της CUPRA.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός και η... σπονδυλική στήλη
Οι λαξευμένες εξωτερικές γραμμές του CUPRA Tavascan μεταφέρονται και στο εσωτερικό στο οποίο η εταιρεία έδωσε μεγάλη σημασία, κάτι που τόνισε αρκετά τις προηγούμενες ημέρες. Σε αυτή την περίπτωση αναδεικνύεται από τον κατασκευαστή η κεντρική «σπονδυλική στήλη» όπου ο ρόλος της είναι να ενώσει το σώμα της κονσόλας με το ταμπλό και να προσφέρει την «αίσθηση της ελαφρότητας».
Η αιωρούμενη κεντρική οθόνη του Συστήματος Πολυμέσων έχει διαγώνιο 15’’ και είναι η μεγαλύτερη που έχουμε δει ποτέ σε μοντέλο της CUPRA. Την ίδια στιγμή ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι 5,3’’ ενώ διαθέσιμη είναι και η επιλογή του head-up display όπου προβάλλει στο παρμπρίζ σημαντικές πληροφορίες για τον οδηγό.
Τα καθίσματα είναι στάνταρ σπορ bucket ενώ αργότερα θα διατίθενται επίσης και CUP Bucket. Ο χώρος, τόσο μπροστά όσο και πίσω είναι βελτιστοποιημένος για να προσφέρει άνεση στους επιβάτες, ενώ η καθημερινή λειτουργικότητα επεκτείνεται και στον χώρο αποσκευών όπου η χωρητικότητα αντιστοιχεί σε 540 lt.
Οι διαθέσιμες εκδόσεις
Η ανάπτυξη του CUPRA Tavascan έγινε πάνω στην πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων MEB του Volkswagen Group και είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές ιπποδύναμης. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση VZ των 250 kW (340 HP), με την ισχύ να μεταφέρεται στην άσφαλτο χρησιμοποιώντας ένα σύστημα τετρακίνησης που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα (80 kW και 134 Nm ροπή) και άλλον έναν στον πίσω (210 kW και 545 Nm ροπή). Από στάση, το CUPRA Tavascan VZ μπορεί να φτάσει τα 50 km/h σε μόλις 2,4 sec. ενώ τα 100 km/h έρχονται σε μόλις 5,6 sec..
Υπάρχει επίσης η έκδοση Endurance με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που μεταφέρει τη δύναμη (210 kW-286 HP και 545 Nm ροπής) στους αντίστοιχους τροχούς.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κοινή και στις δύο εκδόσεις και έχει ενεργειακή χωρητικότητα 77 kWh. Πρόκειται για ένα σύστημα τοποθετημένο μέσα σε δομή αλουμινίου που αποτελεί μέρος του αμαξώματος, αυξάνοντας την ακαμψία και διατηρώντας το βάρος σε χαμηλά επίπεδα και κεντρικά. Στην έκδοση Endurance η αυτονομία που ανακοινώνει ο κατασκευαστής φτάνει τα 550 km, ενώ στην πιο δυνατή VZ τα 520 km (WLTP).
Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της σειράς CUPRA, μετά το Born, μπορεί να προσθέσει επιπλέον 100 km αυτονομίας σε μόλις 7 λεπτά. Και όταν η στάθμη της μπαταρίας πέσει στο 10%, μπορεί να αναπληρωθεί στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα χρησιμοποιώντας ένα σημείο φόρτισης τουλάχιστον 135 kW.
Από εκεί και πέρα στις αναρτήσεις έχουμε γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω που έχουν ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζεται ότι το Tavascan θα παρέχει ομαλή και διαισθητική ανάδραση στις εντολές του τιμονιού.
Πλούσιo σε τεχνολογικά συστήματα
Το CUPRA Tavascan δεν θα μπορούσε στη σημερινή εποχή να μην περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης που στόχο έχουν να αυξήσουν τα επίπεδα ασφάλειας για τους επιβάτες. Μερικά από αυτά είναι τα Predictive Adaptive Cruise Control, Traffic Sign Recognition, Intelligent Speed Adaptation, Side Assist, Lane Assist, Exit Warning, Exit Assist, Fatigue Detection και Rear View eSmart Camera.
Παράλληλα ενσωματώνει το σύστημα Wireless Full Link, φέρνοντας τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto στην καμπίνα ενώ διαθέσιμο είναι και το σύστημα Car2x, με το οποίο ενεργοποιείται η επικοινωνία μεταξύ άλλων οχημάτων, η κοινή χρήση οδικών πληροφοριών σχετικά με οχήματα έκτακτης ανάγκης, χαλασμένα οχήματα, ατυχήματα κ.λπ., επιτρέποντας την πρόληψη κρίσιμων καταστάσεων εκ των προτέρων.