Η Neue Klasse είναι η νέα πλατφόρμα της BMW, που θα αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας. Αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2025, μαζί με ένα sedan που θα φέρει την ονομασία i3 και ένα πιο σπορ SUV που θα διαδεχθεί το iX3, με την βαυαρική μάρκα να στοχεύει πάνω από το 50% των πωλήσεών της να αφορά μοντέλα με τη νέα πλατφόρμα ως το 2030.
Μιλώντας στην ιστοσελίδα του βρετανικού περιοδικού CAR, ο τεχνολογικός διευθυντής της BMW, Frank Weber, προχώρησε σε ορισμένες αποκαλύψεις για τη Neue Klasse και το «τεχνολογικό άλμα», σύμφωνα με τον ίδιο, που θα σημάνει για τα μοντέλα της μάρκας.
Αρχικά, τα EV που θα βασίζονται στη Neue Klasse θα έχουν τέτοιο σχεδιασμό που θα επιτρέπει τη χρήση διαφορετικών μπαταριών, με κυψέλες σε κυκλικό σχήμα για καλύτερη κατανομή του χώρου.
Οι νέες μπαταρίες που θα τροφοδοτούν με ενέργεια του ηλεκτροκινητήρες των οχημάτων της Neue Klasse θα αποτελέσουν σημαντικό βήμα εμπρός για τα μοντέλα της BMW. Σύμφωνα με τον Weber, θα έχουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα κατά 20%, 30% περισσότερη αποδοτικότητα στο πώς διατάσσονται στο αυτοκίνητο, ενώ θα προσφέρουν ως και 30% περισσότερη αυτονομία και ως και 30% ταχύτερους χρόνους φόρτισης, σε σύγκριση με τις μπαταρίες που προσφέρει στα αυτοκίνητά της η βαυαρική μάρκα τώρα.
Επιπλέον, οι νέες κυψέλες στις μπαταρίες θα είναι ελαφρύτερες κατά 20%, θα κοστίζει το μισό για να παραχθούν, ενώ θα μειωθεί και η ρύπανση με CO2 κατά την παραγωγή τους κατά 60%.
Τεχνολογία 800V και τρομακτικές επιδόσεις
Παράλληλα, ο Weber αποκάλυψε πως η Neue Klasse θα έχει τεχνολογία 800V, κάτι που σημαίνει πως ο οδηγός θα μπορεί να φορτίσει το όχημά του ως και στο 95% μέσα σε 12 λεπτά.
Σε ό,τι αφορά την ισχύ, στη νέα πλατφόρμα θα υπάρχουν οχήματα με ιπποδύναμη που κυμαίνεται από 271 PS ως και 1.360 PS, καθώς υπάρχει υποδομή για την τοποθέτηση ως και τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων.
Τα περισσότερα μοντέλα που θα βασίζονται στη Neue Klasse θα έχουν την κίνηση είτε στους πίσω, είτε και στους τέσσερις τροχούς, ενώ με τους κινητήρες SSM θα υπάρχει σταθερά υψηλή απόδοση, υψηλή ενεργειακή πυκνότητα, ελάχιστος θόρυβος και αποδοτικότητα 97%.
Οι μπαταρίες θα έχουν χωρητικότητα από 75 kWh ως 150 kWh, και θα προσφέρουν αυτονομία ως και 1000 χιλιομέτρων.
Ωστόσο, για τον Weber «κλειδί» στην αύξηση της αυτονομίας είναι περισσότερο «η περαιτέρω μείωση της αντίστασης κύλισης, η βελτίωση της αεροδυναμικής και η αύξηση της αποδοτικότητας».
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του τομέα της αποδοτικότητας στην BMW, Thomas Albrecht, η Neue Klasse θα φέρει βελτίωση της τάξης του 25% στην αεροδυναμική αποδοτικότητα, ενώ η εταιρεία δουλεύει πάνω και σε ένα νέο τύπο ελαστικού που θα μειώσει την αντίσταση κύλισης ως και 7%.
Η πρώτη «γεύση» από τη Neue Klasse θα έρθει τον Ιανουάριο στη CES 2023, με ένα concept car.