Ό,τι δεν έκανε η Suzuki με το Jimny το κάνει η Baojun (photos-video)


Τελικά πόσο δύσκολο ήταν για τη Suzuki να ξεφορτωθεί το ρυπογόνο μοτέρ του 1,5 lt και να προσαρμόσει το επιτυχημένο Jimny στις σύγχρονες απαιτήσεις;

  • 1/10/2022

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Baοjun, μέλος του ομίλου SAIC Motor, έρχεται να δείξει με τη νέα της πρόταση πως οι Ιάπωνες κάποιες στιγμές εμφανίζονται... χαμένοι στο σενάριο και αργούν χαρακτηριστικά να πάρουν αποφάσεις.

Και εξηγούμαστε... Ενώ η Suzuki έχει ήδη στη γκάμα της ένα εμπορικό μοντέλο όπως το Jimny, άργησε χαρακτηριστικά να το προσαρμόσει στις σύγχρονες απαιτήσεις και το αποτέλεσμα είναι να... έχει φάει πόρτα από την Ευρώπη λόγω των υψηλών εκπομπών CO2 και να σταματήσει άδοξα η πορεία του το 2021.

Ο 1.5 βενζινοκινητήρας του Jimny έχει μέση τυποποιημένη τιμή διοξειδίου του άνθρακα 154 g/km (κατά πρωτόκολλο «NEDC») ή 178 g/km (κατά πρωτόκολλο «WLTP»). Όπως είναι λογικό όταν έχεις ένα τόσο εμπορικό αυτοκίνητο οι παραπάνω τιμές ανεβάζουν τον μέσο όρο εκπομπών και έτσι ήταν αναπόφευκτο να σταματήσει η διάθεσή του στην ευρωπαϊκή αγορά, αφού πλέον μπορεί να το προμηθευτεί κάποιος μόνο ως επαγγελματικό.

H βασική έκδοση του Baojun KiWi.
H βασική έκδοση του Baojun KiWi.

Εδώ προκύπτει, όμως, το μεγάλο ερώτημα: Γιατί η Suzuki δεν σκέφτηκε να αφαιρέσει το παλαιό και ρυπογόνο σύνολο τοποθετώντας δύο ηλεκτροκινητήρες που θα του δίνουν τη δυνατότητα να κινείται και σε ανώμαλα εδάφη;

Η Baojun διέκρινε αυτή τη... νωθρότητα της Suzuki και έστησε ένα μικρό τετρακίνητο ηλεκτρικό που θυμίζει αρκετά Jimny και μπορεί να ικανοποιήσει τις off-road ορέξεις του οδηγού. H πρόταση παρουσιάστηκε μέσα από video που δημοσίευσε η εταιρεία κατά την παρουσίαση του KiWi, ενός μικρού τρίθυρο μοντέλου που θυμίζει το παλιό Smart.

Μέσα από αυτό βλέπουμε τον τετραγωνισμένο σχεδιασμό του Jimny (σε κάποιους θυμίζει και το Bronco), ενώ την ίδια στιγμή τονίζεται ο off-road χαρακτήρας με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τα φαρδιά ελαστικά, τους μαύρους προφυλακτήρες και τις μπάρες οροφής.

Πάνω στο καπό υπάρχουν δύο συσκευές όπου η μία στα αριστερά μοιάζει με action camera και στα δεξιά φαίνεται ένας προβολέας που διευρύνει το οπτικό πεδίο του οδηγού σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα αποτελούνται από τέσσερις λωρίδες LED ενώ ο σχεδιασμός τους επαναλαμβάνεται τόσο στο πίσω μέρος όσο και στις χειρολαβές των θυρών.

Μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί το όνομα που θα συνοδεύσει την πρόταση ενώ σε πρόσφατες φωτογραφίες που διέρρευσαν εμφανίζεται στον μπροστινό προφυλακτήρα το όνομα KiWi. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το λανσάρισμά του θα γίνει ως η SUV έκδοση του βασικού μοντέλου 

Από εκεί και πέρα αναμένεται να κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα του KiWi αλλά θα εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, ώστε να μεταφέρεται η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Στην περίπτωση του βασικού KiWi ο ένας ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και αποδίδει 54 ή 68 ίππους, οπότε η λογική λέει πως στο off-road μοντέλο η συνδυαστική δύναμη θα ξεπερνά τους 110 ίππους.

Τα κινεζικά μέσα κάνουν λόγο για μία έξυπνη κίνηση από την Baojun και αναμένεται να κερδίσει την κατηγορία των οδηγών που αναζητούν ένα μικρό ηλεκτρικό για τις καθημερινές μετακινήσεις, το οποίο όμως θα τους δίνει τη δυνατότητα να κάνουν εξορμήσεις στη φύση τα Σαββατοκύριακα.

Η αποκάλυψη θα γίνει προς το τέλος Νοεμβρίου με μία concept πρόταση που θα είναι κοντά στην έκδοση παραγωγής, ενώ το επίσημο λανσάρισμα θα έρθει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Μήπως ήρθε η σειρά της Suzuki για μία αντίστοιχη πρόταση;

Πηγή: carnewschina.com