Η είδηση της απόλυσης του επικεφαλής σχεδιασμού της JLR, Gerry McGovern, έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία στον χώρο της αυτοκίνησης. Ο άνθρωπος που έγινε συνώνυμο της βρετανικής μάρκας για δύο δεκαετίες, και που πέρασε πάνω από 40 χρόνια στη βιομηχανία του αυτοκινήτου, αποχωρεί στα 69 του έτη από το σχεδιαστήριο, μετά από προσωπική απόφαση του νέου CEO της εταιρείας, PB Balaji.
Δεν ξέρουμε τι επιφυλάσσει το μέλλον για τον Βρετανό σχεδιαστή, όμως ένα είναι σίγουρο: έχει γράψει λαμπρή πορεία μέσα στις δεκαετίες που πέρασε αποτυπώνοντας στο χαρτί το όραμά του για την αυτοκίνηση, και έχει υπογράψει μερικά από τα πιο σημαντικά μοντέλα των εταιρειών για τις οποίες εργάστηκε.
Ο γεννημένος στο Coventry της Αγγλίας McGovern γνωρίστηκε με τον Roy Axe, αρχισχεδιαστή της Chrysler, ο οποίος χρηματοδότησε τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο του Lanchester. Αναμενόμενα, ο McGovern εργάστηκε για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία στο βρετανικό παρακλάδι της Chrysler, το 1978, ενώ έπειτα μετέβη στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στο Ντιτρόιτ, ως senior designer για την Chrysler/Peugeot τη δεκαετία του '80.
Ο Axe έφυγε από την Chrysler για να ενταχθεί στο Austin Rover Group, και το 1982 τον ακολούθησε ο McGovern. Εκεί θα βλέπαμε και το πρώτο αυτοκίνητο που ο ίδιος σχεδίασε και κόμισε στην αγορά, το MG F, το οποίο έμελε να γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή σπορ κάμπριο αυτοκίνητα της εποχής του, όντας το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο στην κατηγορία του για επτά χρόνια. Σε μία εποχή που η MG Rover πάλευε να μείνει στην επιφάνεια, το MG F ήταν μία «όαση», κι ας μην αρκούσε για να τη σώσει.
Το 1997, ο McGovern υπογράφει το Land Rover Freelander, ενός από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα που σχεδίασε ποτέ. Έμεινε στην παραγωγή ως το 2014, και αποτέλεσε το κορυφαίο σε πωλήσεις compact SUV της Ευρώπης για επτά χρόνια, βάζοντας ξανά την εταιρεία στον χάρτη.
Το 1999, ο ΜcGovern πέρασε από τη Ford και έμεινε εκεί για πέντε χρόνια, με πιο σημαντικό έργο του το Lincoln MK9, ένα concept car που επηρέασε τον σχεδιασμό των μοντέλων της μάρκας για τα επόμενα χρόνια.
Ωστόσο, ήθελε να γυρίσει στην πατρίδα του και στην Land Rover, και το έκανε το 2004. Εκεί έμεινε μέχρι και την ημέρα που απολύθηκε στις αρχές Δεκεμβρίου, με τρία μοντέλα να ξεχωρίζουν στην πορεία του με τη βρετανική μάρκα: το Discovery Sport, το LRX και το Defender.
Στην περίπτωση του Defender, ο McGovern ήταν αυτός που πίεσε την εταιρεία να το επανεφεύρει, να φέρει μπροστά μία νέα έκδοση του μοντέλου που πωλείτο σχεδόν απαράλλακτο από το 1983. Μετά από πολλά concepts και πρωτότυπα που κατασκευάστηκαν, ο McGovern και η ομάδα του κατέληξαν στο σχέδιο που πρωτοπαρουσιάστηκε πριν έξι χρόνια, και έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 100.000 αντίτυπα κάθε χρόνο έκτοτε.
Το τελευταίο του δημιούργημα έμελλε να είναι πιθανώς και το πιο αμφιλεγόμενο. Το Jaguar Type 00 concept αποτελεί ένα μανιφέστο για τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Jaguar στο μέλλον, ή τουλάχιστον αυτό πρέσβευε όσο ήταν και ο McGovern στο τιμόνι του σχεδιαστικού team.
Γνώρισε έντονες αντιδράσεις, και έγινε ζήτημα ακόμα κι από τον Βρετανό πολιτικό Nigel Farage, και μοιάζει πως ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το Land Rover Freelander επιστρέφει... αλλιώς
Defender: Αυτή είναι η νέα αναβαθμισμένη γκάμα με «σφραγίδα» Land Rover (photos)
Range Rover Electric: Ανακτά πρόσφυση 100 φορές πιο γρήγορα από το θερμικό (photos)




ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_467619_type13129.jpg)
_77761_475512_type13129.jpg)



