Ο Γάλλος που εγκλωβίστηκε στην έρημο με ένα 2CV και το «μεταμόρφωσε» σε μοτοσικλέτα για να σωθεί (video)


Ο Emile Leray δεν έχασε την ψυχραιμία του και χρησιμοποιώντας τα λιγοστά εργαλεία που είχε μαζί του κατάφερε να στήσει την «ατσάλινη καμήλα» που του έσωσε τη ζωή.

  • ΤΟΥ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤ.: Emile Leray, Great Big Story / YouTube
  • 16/11/2025

Τα όσα ακολουθούν είναι πέρα για πέρα αληθινά και αποτελούν μια απίστευτη ιστορία που αφηγείται ο ίδιος ο πρωταγωνιστής της, ο Emile Leray, ένας Γάλλος ηλεκτρολόγος μηχανικός, στο blog του «Chamaue-d'Acier» (Ατσάλινη Καμήλα).

Διαδραματίζεται το 1993. Στα 43 του, ο Emile ξεκίνησε ένα ταξίδι με το πιστό του 2CV, το οποίο υποτίθεται ότι θα τον πήγαινε από το Μαρόκο στη Μαυριτανία, κατά μήκος του δυτικού άκρου της Σαχάρας. Αλλά δυστυχώς γι' αυτόν, η αρχικά σχεδιασμένη διαδρομή ήταν αδιάβατη, καθώς η περιοχή μαστιζόταν από ένοπλες συγκρούσεις.

Από μια στρατιωτική περίπολο εκτράπηκε από την αρχική του διαδρομή και ο τυχοδιώκτης της ιστορίας μας, αποφάσισε να παρακάμψει ένα συνοριακό φυλάκιο για να συνεχίσει το ταξίδι του προς τη Μαυριτανία. Αλλά τότε, τα μονοπάτια που έπρεπε να ακολουθήσει ήταν πολύ πιο δύσβατα από το αναμενόμενο, και η «ατσάλινη καμήλα» (το παρατσούκλι που δίνεται στο 2CV στην Αφρική) χτύπησε σε έναν μεγάλο βράχο, σπάζοντας αμέσως την δεξιά μπροστινή ανάρτηση.

Μηχανικές Δεξιότητες

Κολλημένος στη μέση των αμμόλοφων, μόνος και ανίκανος να κινηθεί, ο Emile αποφάσισε να επικαλεστεί τις μηχανικές του δεξιότητες. Η ιδέα του: να κατασκευάσει μια μοτοσικλέτα από τα μέρη του 2CV. Για σχεδόν δύο εβδομάδες, αποσυναρμολόγησε το αυτοκίνητό του κομμάτι-κομμάτι, κρυμμένος κάτω από το αμάξωμα για να προστατευτεί από τον ήλιο.

Εξοπλισμένος με τα λίγα εργαλεία που είχε φέρει προσεκτικά μαζί του για να επισκευάσει το 2CV σε περίπτωση προβλήματος (πένσα, σύρμα, βίδες, ένα σφυρί, κλειδιά και ένα πριόνι), κατάφερε να κατασκευάσει μια αυτοσχέδια μοτοσικλέτα για να φτάσει στη μικρή μαροκινή πόλη Tan-Tan, που βρίσκεται όχι μακριά από τον ωκεανό. Τον σταμάτησε ακόμη και η τοπική αστυνομία για... μη συμμόρφωση του οχήματος.

Αφού επέστρεψε στη Γαλλία, εγκαταλείποντας τη μοτοσικλέτα του στο Μαρόκο, ο Emile Leray επέστρεψε στο Μαρόκο για να παραλάβει την ασυνήθιστη μοτοσικλέτα που πιθανότατα του έσωσε τη ζωή. Η μηχανή τώρα συντηρείται προσεκτικά από τον ιδιοκτήτη της.

Who is who

Τυχοδιώκτης, μηχανικός της υπαίθρου, ειδικός στα 2CV, εφευρέτης. Ο Emile Leray είναι λίγο από όλα. Από πολύ μικρή ηλικία, ο είχε πάθος για τη μηχανική και τα μηχανοκίνητα οχήματα, τα οποία του άρεσε να τροποποιεί και να πειραματίζεται. Λίγο αργότερα, συμμετείχε σε αγώνες αυτοκινήτων και rallycross και ανακάλυψε ένα πάθος για ένα θρυλικό αυτοκίνητο: το Citroën 2CV, ένα όχημα που έχει το πλεονέκτημα ότι είναι απλό στο σχεδιασμό και τόσο προσαρμοσμένο σε όλες τις συνθήκες που οι Αφρικανοί του έδωσαν το παρατσούκλι «Steel Camel».

Χάρη στην εφεύρεσή του, το να μετατρέψει το 2CV του σε μοτοσικλέτα, η οποία εμφανίστηκε από το πουθενά, έσωσε τη ζωή του και έκτοτε συνεχίζει να δημιουργεί ασυνήθιστα αντικείμενα. Βάρκες, κυκλικά πριόνια, μπάλες του ράγκμπι... Αυτός ο σύγχρονος εφευρέτης εξακολουθεί σήμερα να περνάει τον ελεύθερο χρόνο του εφευρίσκοντας! Εξηγεί ότι του λείπει μόνο ένα πράγμα: ένα αεροπλάνο... Ονειρεύεται να κατασκευάσει ένα μικρό αεροπλάνο, αλλά κινδυνεύει να μην μπορέσει να εφεύρει τίποτα άλλο αν το αεροπλάνο του δεν λειτουργεί σωστά!

Μετατρέποντας το 2CV σε μοτοσικλέτα!

Μετά από αρκετά ταξίδια στη Σαχάρα, το 1993 ξεκίνησε ένα ταξίδι στην έρημο του νότιου Μαρόκου, μεταξύ Tan-Tan και Zagora, με μια εργαλειοθήκη, μερικές ρεζέρβες και προμήθειες, αλλά ένα ατύχημα ανέτρεψε απότομα τα σχέδιά του. Το πιστό του Citroën 2CV χτύπησε σε έναν βράχο... Για τους περισσότερους, θα είχε γίνει ένας άχρηστος, άμορφος σωρός από παλιοσίδερα. Όχι όμως για τον Emile Leray, ο οποίος αποφάσισε να το μετατρέψει σε μοτοσικλέτα... Φαίνεται αδιανόητο να συναρμολογηθεί αυτό το μηχάνημα στην έρημο χωρίς τρυπάνι και εξοπλισμό συγκόλλησης. Όλα τα μέρη θα βιδωθούν μεταξύ τους. Τουλάχιστον θα προσπαθούσε να φτιάξει ένα τροχοφόρο για να αναπληρώσει τις λίγες ώρες περπατήματος που τον χώριζαν από το πλησιέστερο κατοικημένο χωριό.

Αρχικά, ξεκινά απογυμνώνοντας το παλιό 2CV για να το χρησιμοποιήσει ως καταφύγιο... Ένα είδος μικροσκοπικού σπιτιού για την έρημο. Αλλά αν θέλει να φύγει από εκεί, θα πρέπει να βρει έναν τρόπο... Έτσι, αφαιρεί τους τρεις εναπομείναντες τροχούς από το αγαπημένο του 2CV και τους συνδέει στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, όπως ακριβώς σε μια τρίτροχη μοτοσικλέτα... Καταφέρνει να βρει τη σωστή ισορροπία, ώστε η άγνωστη μηχανή του να τον φτάσει στον προορισμό του. Στη συνέχεια, κονταίνει το πλαίσιο και συνδέει τους άξονες.

Τέλος, επέλεξε τον πίσω προφυλακτήρα του 2CV για να φτιάξει ένα αυτοσχέδιο κάθισμα και τοποθέτησε τον κινητήρα του αυτοκινήτου μπροστά του. Έπρεπε ακόμα να προσθέσει ανάρτηση στον πίσω τροχό και να τοποθετήσει την ανάφλεξη στο τιμόνι. Μετά από 11 νύχτες και 12 ημέρες σκληρής δουλειάς, κατάφερε να φτάσει στο χωριό Ταν-Ταν για να επαναπατριστεί στη Γαλλία με το ασυνήθιστο όχημά του!

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του πίσω στον πολιτισμό, ο άντρας συνελήφθη από τη μαροκινή αστυνομία. Του επιβλήθηκε πρόστιμο 450 ευρώ εκείνη την εποχή επειδή η συσκευή του δεν πληρούσε τα πρότυπα καταχώρισης για το Citroën 2CV... Πιθανότατα δεν είχε χρόνο να ενημερώσει την άδεια κυκλοφορίας του οχήματός του!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ford Capri: Το αυτοκίνητο που έφερε το αμερικανικό όνειρο στους ευρωπαϊκούς δρόμους

Alfa Romeo 75: Το τελευταίο κεφάλαιο μιας αυθεντικής εποχής (video)

Ίδιο όνομα, άλλη χάρη: Τα 6 μοντέλα που δε θυμίζουν σε τίποτα τους προκατόχους τους (photos)