Στα τέλη του 19ου αιώνα, η κόρη ενός ταπεινού πανδοχέα έγινε μια από τις εξαιρετικές πρωτοπόρους της νεοσύστατης βιομηχανίας μέσω της αναδιάρθρωσης του εργοστασίου Adam Opel από εργοστάσιο ραπτομηχανών και ποδηλάτων σε κατασκευαστή αυτοκινήτων. Μετά την επιτυχημένη παραγωγή των πρώτων μοντέλων Opel, η Sophie Opel ίδρυσε το πρώτο εργοστάσιο στη Γερμανία για μαζική παραγωγή αυτοκινήτων. Ήδη από το 1911, υπό την ηγεσία της «Μητέρας Opel», όπως την αποκαλούσαν οι εργαζόμενοι, κατασκευάστηκαν 3.000 αυτοκίνητα στο εργοστάσιο Adam Opel στο Rüsselsheim, τα οποία εξήχθησαν σε όλο τον κόσμο.
Who is Who
Η Sophie Marie Opel, επίσης γνωστή ως «Mother Opel», το γένος Scheller, γεννήθηκε στις 13 Φεβρουαρίου 1840 στο Dornholzhausen, ήταν Γερμανίδα βιομήχανος και ήταν μια από εκείνες τις αξιοθαύμαστες χαρισματικές προσωπικότητες που έχουν μείνει στην ιστορία. Μεγάλωσε με εννέα αδέρφια σε μέτρια περιβάλλοντα ως κόρη ενός πανδοχέα. Φοίτησε σε σχολείο στο Dornholzhausen, όπου έμαθε και τη γαλλική γλώσσα. Σε νεαρή ηλικία γνώρισε τον τεχνίτη κλειδαρά Adam Opel.
Αυτός στην συνέχεια ίδρυσε την εταιρεία Adam Opel στο Rüsselsheim το 1862 που κατασκεύαζε ραπτομηχανές. Το ζευγάρι παντρεύτηκε στις 17 Νοεμβρίου 1868, και πλέον παντρεμένη με τον Adam Opel, από τον οποίο πήρε το επώνυμό της, ήταν πρωτοπόρος στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, ως ιδρύτρια του πρώτου εργοστασίου στη Γερμανία που παρήγαγε μαζικά αυτοκίνητα. Μάλιστα, υπό τη διοίκηση και το μερίδιό της, η Opel μετατράπηκε από την κατασκευή ραπτομηχανών και ποδηλάτων σε αυτοκίνητα.
Πέθανε στις 30 Οκτωβρίου 1913 σε ηλικία 73 ετών, έχοντας αποκτήσει με τον Adam Opel πέντε παιδιά τους Carl, Wilhelm, Heinrich, Fritz και Ludwig, οι οποίοι γεννήθηκαν από το ζεύγος Opel μεταξύ 1869 και 1880.
Το έργο της
Αφού έγινε μέλος της οικογένειας Opel, σύντομα θα συμμετείχε και θα ασχολούνταν με τα έργα του συζύγου της Adam Opel. Ωστόσο, παρά την επιθυμία της να μπει στην παραγωγική δράση, αυτό δεν ήταν εύκολο αρχικά μια και σύμφωνα με τα ιστορικά καταγεγραμμένα, η προίκα της δεν θα ήταν μεγάλη, καθώς η οικογένεια Scheller δεν ήταν πλούσια. Το 1869, ο πατέρας της, Friedrich Scheller, κέρδισε 100.000 Thaler (μεγάλα ασημένια νομίσματα που κόπηκαν στα κράτη και τα εδάφη της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και της μοναρχίας των Αψβούργων κατά την Πρώιμη Νεότερη Περίοδο) στη Λοταρία του Δουκάτου του Brunswick , τα οποία μοίρασε στα δέκα εν ζωή παιδιά του.
Η Sophie Opel επένδυσε το μερίδιό της στην εταιρεία του συζύγου της, κάτι που έπραξαν και οι αδερφές της Dorothee και Elise Scheller επένδυσαν επίσης στα εργοστάσια του Adam Opel στο Rüsselsheim. Ενωμένες, υπό την καθοδήγηση της Sophie διαχειρίστηκαν τη μετατροπή του εργοστασίου από την παραγωγή ραπτομηχανών και ποδηλάτων σε εργοστάσιο αυτοκινήτων.
Μετά τον θάνατο του συζύγου και ιδιοκτήτη της εταιρείας της, Adam Opel, το 1895, η εταιρεία είχε ήδη πάνω από 1.000 υπαλλήλους, ενώ η ίδια έγινε η μεγαλύτερη μέτοχος και μαζί με δύο από τους γιους της ανέπτυξαν την εταιρεία σε μια κορυφαία ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Στην συνέχεια με τη βοήθεια των αδελφών της, κατάφερε να συνεχίσει την παραγωγή στο Rüsselsheim , μετατρέποντας την βιοτεχνία σε ένα σύγχρονο εργοστάσιο για την παραγωγή αυτοκινήτων Lutzman System με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Opel , τα οποία θα κατέληγαν να σημειώσουν επιτυχία σε όλη την Ευρώπη και να μετατρέψουν την Opel σε μία από τις πιο αναγνωρισμένες μάρκες παγκοσμίως.
Η ανοδική πορεία
Η Sophie Opel χρησιμοποίησε το μερίδιό της από τα κέρδη της λοταρίας για να στηρίξει το εργαστήριο του συζύγου της. Σύντομα η εταιρεία επεκτάθηκε και αγοράστηκε μια ατμομηχανή κάτι που συνεπάγετο ότι μέσω αυτών των επενδύσεων κατέστη δυνατή η μαζική παραγωγή. Το 1869, 40 εργάτες εργάζονταν για την εταιρεία ραπτομηχανών Opel. Το 1864, 15 χρόνια αργότερα, υπήρχαν 300 υπάλληλοι. Η παραγωγική ικανότητα εκείνη την εποχή ήταν 18.000 ραπτομηχανές ετησίως. Η Sophie έδωσε επίσης ένα ισχυρό χέρι βοήθειας στην εταιρεία συμμετέχοντας σε κάθε δραστηριότητα καθημερινά. Φρόντιζε για την πληρωμή των μισθών του προσωπικού, οργάνωσε το τμήμα πωλήσεων, αλλά και φρόντιζε για την εκπαίδευση νέων εργατών. Μέχρι το 1887, η Opel κατασκεύαζε μόνο ραπτομηχανές. Την ίδια χρονιά, ωστόσο, μετέτρεψε εν μέρει την παραγωγή σε ποδήλατα, αν και η παραγωγή ραπτομηχανών συνεχίστηκε.
Η εταιρεία σημείωσε τόσο μεγάλη επιτυχία στον τομέα των ποδηλάτων που έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ποδηλάτων στη Γερμανία. Ο Adam Opel πέθανε στις 8 Σεπτεμβρίου 1887 από τυφοειδή πυρετό, αλλά άφησε πίσω του μια ακμάζουσα εταιρεία. Η Sophie Opel έγινε στη συνέχεια διευθύντρια της εταιρείας και, μαζί με τους γιους της, συνεργάτης στο εργοστάσιο μηχανημάτων και ποδηλάτων. Το 1898 ακολούθησε τις συμβουλές των γιων της και άρχισε να παράγει μηχανοκίνητα οχήματα. Στα τέλη του 19ου αιώνα, η αυτοκινητοβιομηχανία στη Γερμανία ήταν ακόμα στα σπάργανα. Δεν υπήρχε γερμανική εταιρεία που να παρήγαγε μαζικά μηχανοκίνητα οχήματα. Ήδη από το 1901, η εταιρεία Adam Opel κατασκεύασε 30 αυτοκίνητα. Οι ραπτομηχανές εξακολουθούσαν να κατασκευάζονται παράλληλα. Μέχρι το 1911, η ετήσια παραγωγή είχε ήδη αυξηθεί σε 3.000 μονάδες.
Την ίδια χρονιά, ολόκληρο το εργοστάσιο της Opel έπεσε θύμα μιας μεγάλης πυρκαγιάς. Στη συνέχεια, ξεκίνησε αμέσως η ανακατασκευή. Ωστόσο, η παραγωγή ραπτομηχανών σταμάτησε. Η εταιρεία Opel επικεντρώθηκε αποκλειστικά στην παραγωγή μηχανοκίνητων οχημάτων. Ωστόσο, τα ποδήλατα παρέμειναν στην γκάμα μέχρι το 1937. Το 1912 η εταιρεία, με επικεφαλής τη Sophie Opel, γιόρτασε την 50ή επέτειό της. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η εταιρεία απασχολούσε 4.000 άτομα. Η Opel, πλέον είχε γίνει από καιρό μια από τις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οι 5 πισωκίνητες Alfa Romeo που άφησαν ιστορία
Όταν η Porsche Carrera GT σόκαρε την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία (video)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ





