RUF: Η ιστορία του μικρού κατασκευαστή με τα τεράστια όνειρα (video)


Από τα 300 km/h του 1984 με «χειροποίητα» ελαστικά, στα ανθρακονημάτινα μονοκόκ του σήμερα, αυτή είναι η ιστορία ενός ανθρώπου που έγραψε και συνεχίζει να γράφει τους δικούς του κανόνες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ / ΦΩΤΟ: NEWSPRESS, RUF, Gooding & Co, Youtube, WIKIMEDIA COMMONS
  • 20/8/2025

Το 1984, σε μια δοκιμή του Road & Track, ο Alois Ruf Jr. οδήγησε ο ίδιος το δημιούργημά του σε ταχύτητα πάνω από 300 km/h. Τότε, κανένα ελαστικό δεν ήταν πιστοποιημένο για τέτοιες ταχύτητες. Ο Ruf κουβάλησε μαζί του δύο ειδικά διαμορφωμένα Dunlop, δοκιμασμένα επί ώρες σε εργαστηριακό προσομοιωτή, για να αντέξουν τη δοκιμασία.

Απέναντί του βρέθηκαν κατασκευαστές-θρύλοι όπως η Porsche με μια εργοστασιακή 930 Turbo που έφτασε μέχρι και τα 254 km/h. Μια Ferrari 512 BB άγγιξε τα 284 km/h, ενώ ο Valentino Balboni με την Lamborghini Countach του σταμάτησε το κοντέρ στα 277 km/h. Η Ruf Turbo, όμως, άφησε πίσω όλους, όχι απλώς κερδίζοντας, αλλά σπάζοντας το νοητό όριο ταχύτητας της εποχής και έτσι το όνομα Ruf μπήκε για πάντα στον παγκόσμιο χάρτη.

Γιατί η τελική ταχύτητα ήταν κάποτε… ιερό δισκοπότηρο

Σήμερα, η εμμονή με την τελική ταχύτητα ίσως να φαίνεται υπερβολική. Στα 80s όμως, ειδικά για το αμερικανικό κοινό, ήταν σύμβολο ελευθερίας.

Σε μια εποχή που ο εθνικός περιορισμός ταχύτητας στις ΗΠΑ ήταν 90 km/h, η ύπαρξη αυτοκινήτων που μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 300 km/h ήταν μια υπόσχεση για κάτι μεγαλύτερο: όπως η παρανομία του αλκοόλ στην ποτοαπαγόρευση είχε γεννήσει τη δίψα για το καλύτερο ουίσκι, έτσι και οι αυστηροί περιορισμοί γέννησαν τον μύθο των ταχύτερων αυτοκινήτων.

Από την Porsche… στο δικό του DNA

Από το 1981, η Ruf απέκτησε την ιδιότητα πλήρους κατασκευαστή με τη θρυλική Yellowbird.

1987 RUF Yellowbrid
1987 RUF Yellowbrid

 Η CTR3 αποτέλεσε το πρώτο βήμα προς την πλήρη ανεξαρτησία: ένα μίγμα από το εμπρός τμήμα μιας Porsche 997, για να πάρει πιστοποίηση και έγκριση τύπου, και έναν δικό της σωληνωτό «birdcage» σκελετό στο πίσω μέρος.

RUF CTR 3 Clubsport
RUF CTR 3 Clubsport

Η πραγματική αλλαγή όμως ήρθε με τη CTR Anniversary, για τα 35 χρόνια από την παρουσίαση της Yellowbird. Εδώ, η Ruf δημιούργησε ένα εντελώς νέο ανθρακονημάτινο μονοκόκ με διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω, μοναδικά υποπλαίσια και αμάξωμα από ανθρακόνημα.

2017 RUF CTR Anniversary
2017 RUF CTR Anniversary

Εξωτερικά ήταν ίδια με μια εργοστασιακή 911, αλλά κανένα πάνελ δεν μπορούσε να αντικατασταθεί με γνήσιο από Porsche 911, όλα ήταν 100% Ruf.

Πιστός στη φόρμα, ανοιχτός στην εξέλιξη

Ο Ruf παραδέχεται σε συνέντευξη του στο Motor1 πως το εμβληματικό σχήμα της 911 θα είναι πάντα σημείο αναφοράς: «Η ομορφιά της αρχικής 911 είναι διαχρονική. Την εκσυγχρονίζουμε με μικρές λεπτομέρειες, όπως τα LED φώτα, χωρίς να χάνουμε την ψυχή της».

2020 RUF SCR
2020 RUF SCR

Η πρόωρη συνάντηση με το ηλεκτρικό μέλλον

Το 2008, πολύ πριν η βιομηχανία βρεθεί κάτω από πολιτικές και νομοθετικές πιέσεις, η Ruf κατασκεύασε ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 80 kWh και αυτονομία 350 km. Στους δρόμους της πόλης και την κίνηση δούλευε υποδειγματικά, αλλά στην Autobahn, οδηγώντας όπως αρμόζει σε κάθε Ruf, δηλαδή στο όριο, η αυτονομία εξαντλούνταν γρήγορα. Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία, αλλά ο ίδιος ο ιδρυτής της Ruf παραμένει ρεαλιστής για τις σημερινές προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης.

eRUF Greenster
eRUF Greenster

Παρά την παγκόσμια στροφή προς την ηλεκτροκίνηση, ο Ruf βλέπει το μέλλον της εταιρείας του σε μια μικρή, αλλά ζωντανή αγορά για κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πειραματίζεται ήδη με συνθετικά καύσιμα, τα οποία δοκιμάστηκαν με επιτυχία στην CTR Anniversary στο Le Mans.

Ένα μικρό εργοστάσιο, μεγάλα όνειρα

Με ετήσια παραγωγή 30-35 αυτοκινήτων, η Ruf παραμένει μακριά από την πίεση των αυστηρότερων νομοθεσιών, χωρίς να χάνει την ικανότητα να καινοτομεί. Ο ίδιος ο Alois Ruf το συνοψίζει με ένα χαμόγελο: «Όσο ο κόσμος δεν γυρίζει εντελώς ανάποδα, θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που αγαπάμε».

1998 RUF CTR2
1998 RUF CTR2

Από το 1984 μέχρι και σήμερα, η Ruf δεν κυνηγά απλώς νούμερα. Κυνηγά την αίσθηση, την τελειότητα και την ελευθερία που μόνο ένα αληθινό υπεραυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει. Και όσο υπάρχουν οδηγοί που ονειρεύονται να «σπάσουν το φράγμα», η Ruf θα είναι εκεί, έτοιμη να τους δώσει τα κλειδιά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Porsche ή Porshe: Αυτές τις μάρκες μπερδεύουν οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης

Αν δεν είσαι ακόμα fan της Porsche, με αυτό το video θα γίνεις (video)

Αυτή η Porsche μπορεί να τινάξει τη μπάνκα στον αέρα - Τι την κάνει ξεχωριστή (photos)