Βλέπετε, το θρυλικό T2 είχε μια προϊστορία περισσότερο ως βαν και λιγότερο ως ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο με τις προδιαγραφές ενός εξαρχής επιβατικού. Αυτό έγινε με το Volkswagen Sharan, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1995. Ήταν ένα μεγάλο πολυμορφικό MPV, αποτέλεσμα συνεργασίας της Volkswagen με τη Ford και τη SEAT (τα αντίστοιχα μοντέλα ήταν το Ford Galaxy και το SEAT Alhambra).
Οι VW και Ford έβαλαν από κοινού το χέρι στην τσέπη για να χρηματοδοτήσουν το project και έκτισαν μαζί ένα εργοστάσιο στην Πορτογαλία για να τρέξει η παραγωγή. Κατά βάση, τα μοντέλα μοιράζονταν τον ίδιο 2.8 V6 κινητήρα (τον VR6 που ξέραμε ήδη από το Golf), καθώς και τον 1.9 turbo diesel – αμφότεροι με σφραγίδα VW. Όμως, από εκεί και πέρα, τράβηξαν διαφορετικούς δρόμους: στη βασική έκδοση των 2.0 L, το Sharan φορούσε κινητήρα από Passat, ενώ το Galaxy εμπιστεύτηκε το μηχανικό σύνολο του Mondeo.
Αργότερα, η Ford πρόσθεσε και έναν 2.3 L κινητήρα. Από την άλλη, η Volkswagen έφερε έναν νέο TDI με 110 PS, ανεβάζοντας κι αυτή τον πήχη. Στο παιχνίδι μπήκε και η SEAT – υπό τη σκέπη της VW – λανσάροντας το Alhambra, την «τρίτη αδελφή» του project. Φυσικά, με γερμανική τεχνογνωσία κάτω από το καπό: τον 2.0 και τον 1.8 20βάλβιδο turbo βενζινοκινητήρα, καθώς και τον 1.9 turbo diesel της VW.
Όσο για το Sharan, έκανε πρεμιέρα τον Ιούλιο του 1995 και έμεινε πάνω-κάτω ίδιο μέχρι το 1997. Εκείνην τη χρονιά ήρθε ο TDI 110 για να σταθεί ένα σκαλί πάνω από το απλό 1.9 TD των 90 PS. Παράλληλα, παρουσιάστηκε και η V6 Synchro τετρακίνητη έκδοση, το 1998, ήρθε και η 1.8 20V Turbo, ενώ η μεγάλη ανανέωση ήρθε το 2000, με νέο εμπρός και πίσω μέρος, ολοκαίνουργιο εσωτερικό με στάνταρ επταθέσια διαμόρφωση, αλλά και μηχανικές αναβαθμίσεις – ανάμεσά τους, και ο ολοκαίνουργιος 1.9 PD TDI με 115 PS.
Ο κινητήρας αυτός συνδυάστηκε και με την τετρακίνηση 4Motion, προς τα τέλη του 2001. Μέχρι τις αρχές του 2006, οι V6 βενζινοκίνητες εκδόσεις είχαν αποσυρθεί αθόρυβα, και στη θέση τους μπήκε ένας πιο πολιτισμένος και ραφιναρισμένος 2.0 TDI με 140 PS, αντικαθιστώντας τον 1.9 TDI των 130 PS.
Το Sharan με τη σχεδιαστική προσέγγιση monovolume είχε εκπληκτικές χωροταξικές δυνατότητες με ανεξάρτητα καθίσματα που μπορούσαν να τοποθετηθούν με διάφορους τρόπους ή και να αφαιρεθούν εντελώς κάποια (ή όλα, πλην του οδηγού) από την καμπίνα. Προσφερόταν με δυνατότητα για 7 καθίσματα, απευθυνόμενο κυρίως σε οικογένειες ή σε όσους ήθελαν ευρυχωρία και πρακτικότητα. Αν και μεταγενέστερα βγήκαν και άλλα επταθέσια μοντέλα, όπως το Touran (σε κάποιες εκδόσεις), ή και SUV, όπως το Tiguan Allspace ή το Atlas (στην Αμερική), το Sharan ήταν αυτό που πρώτο άνοιξε τον δρόμο για τα επταθέσια VW.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τι θα συμβεί αν πατήσεις το ηλεκτρικό χειρόφρενο ενώ το όχημα κινείται (video)
Εβδομάδα Αυτοκινήτου Monterey: Τα 5+1 αυτοκίνητα που θα «σπάσουν» τα ταμεία (photos)