Ford Capri: Το αυτοκίνητο που έφερε το αμερικανικό όνειρο στους ευρωπαϊκούς δρόμους


Το Ford Capri ήταν και παραμένει ένα από τα πιο εμβληματικά κουπέ που κατασκευάστηκαν ποτέ. Ήταν το αυτοκίνητο που έκανε κάθε οδηγό να ονειρεύεται. Και όπως όλα τα μεγάλα icons, μπορεί να σταμάτησε η παραγωγή του, αλλά δεν θα σταματήσει ποτέ να εμπνέει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 12/10/2025

Αν το Ford Mustang ήταν το αυτοκίνητο που ενσάρκωσε το αμερικανικό όνειρο των muscle cars, το Ford Capri ήταν το αντίστοιχο ευρωπαϊκό success story. Γεννημένο το 1969 από τη Ford Europe, είχε ως στόχο να προσφέρει στυλ, επιδόσεις και προσιτή τιμή, συνδυάζοντας την αμερικανική φιλοσοφία με την ευρωπαϊκή οδηγική κουλτούρα.

Και το έκανε με τρόπο μοναδικό, κατακτώντας δρόμους, πίστες και τις καρδιές των οδηγών. Η ιστορία ξεκινά τον Ιανουάριο του 1969, όταν η Ford αποκαλύπτει το Capri στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Με μακρύ καπό, fastback σιλουέτα και στυλ που «φώναζε» δυναμική, το Capri έγινε αμέσως best-seller, με 400.000 πωλήσεις μέσα σε μόλις δύο χρόνια με μια πληθώρα κινητήρων (οι γερμανικές παραγωγές με V4 κινητήρα 1.3, 1.5 και 1,7 L και τα βρετανικά με τετρακύλινδρους σε σειρά 1.3 και 1.6 L). Αλλά και δίλιτρα V4 και V6.  

Οι πρώτες ειδικές εκδόσεις, όπως το Capri Special του 1971 με το χαρακτηριστικό Vista Orange χρώμα και τις περσίδες στο πίσω παράθυρο, έβαλαν τα θεμέλια για τη συλλεκτική του αξία. Στις πίστες, το Capri Mk1 δεν είχε αντίπαλο. Το RS 2600, με V6 κινητήρα και ψεκασμό Kugelfischer, κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1971 και 1972, ενώ το RS 3100 του 1974 ήταν η απόλυτη homologation special της εποχής.

Το 1974, η δεύτερη γενιά του Capri έφερε τη μεγαλύτερη αλλαγή στο μοντέλο: πίσω πόρτα τύπου hatchback, κάτι που αύξησε κατακόρυφα την πρακτικότητά του χωρίς να αλλοιώσει τον σπορ χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, το εσωτερικό αναβαθμίστηκε, ενώ η γκάμα κινητήρων περιλάμβανε από οικονομικά τετρακύλινδρα μέχρι θηριώδη V6 σύνολα με top έκδοση την 3.0 V6 απόδοσης 140 PS. Το 1978, το Capri Mk3 έφερε ακόμα πιο επιθετική σχεδίαση, με τέσσερις στρογγυλούς προβολείς και βελτιωμένη αεροδυναμική.

Οι αγωνιστικές του καταβολές συνεχίστηκαν με το απόλυτο Zakspeed Ford Capri, το οποίο το 1981 κατέκτησε το DRM Championship, ενώ παράλληλα ενέπνευσε τη δημιουργία του RS Turbo. Το 1981, η Ford πρόσθεσε έναν 2.8 Injection κινητήρα με ηλεκτρονικό ψεκασμό, κάνοντας το Capri Mk3 πιο αποδοτικό και ταυτόχρονα περισσότερο δυνατό. Αλλά, όπως όλα τα ωραία πράγματα, έτσι και το Capri πλησίαζε στο τέλος του. Το 1986, η τελευταία ειδική έκδοση, το Capri 280, έβαλε την τελική υπογραφή σε μια σπουδαία ιστορία με σχεδόν 1,9 εκατομμύρια πωλήσεις σε τρεις γενιές και μια κληρονομιά που ακόμα συζητιέται.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Alfa Romeo 75: Το τελευταίο κεφάλαιο μιας αυθεντικής εποχής (video)

Ίδιο όνομα, άλλη χάρη: Τα 6 μοντέλα που δε θυμίζουν σε τίποτα τους προκατόχους τους (photos)

Giorgio Armani: Ο κομψός σχεδιαστής που «έντυσε» και την αυτοκίνηση