Στην ιστορία της αυτοκίνησης έχουν εμφανιστεί κατά καιρούς μοντέλα που καταδύονται, πετούν στον αέρα ή κάνουν άλλα τρελά πράγματα. Πρόκειται όμως για πρωτότυπα οχήματα, τα οποία παρουσιάστηκαν για να πρωταγωνιστήσουν σε ταινίες, για πειραματική χρήση ή απλά για επίδειξη τεχνογνωσίας, oπότε δεν έφτασαν ποτέ σε φάση παραγωγής.
Η δική μας επιλογή περιλαμβάνει ωστόσο ορισμένες άλλες περιπτώσεις αυτοκινήτων, που υλοποίησαν στην πράξη τρελές ιδέες και μετά το λανσάρισμα τους ήταν διαθέσιμα σε ενδιαφερόμενους πελάτες.
Rinspeed sQuba
Το ελβετικό Cabrio βασιζόταν στη Lotus Elise, ήταν αμιγώς ηλεκτρικό, παρουσιάστηκε το 2009 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης και μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα έως 120 χλμ./ώρα στην ξηρά και έως 6 χλμ./ώρα σε υδάτινες επιφάνειες. Το καινοτόμο όχημα είχε ωστόσο και την ικανότητα να καταδύεται σε βάθος άνω των 10 μέτρων, οπότε περιοριζόταν η μέγιστη ταχύτητα στα 3 χλμ./ώρα. Η τιμή του κυμαινόταν γύρω στα 1,5 εκατομμύριο ευρώ, ωστόσο δεν ανακοινώθηκε ποτέ πόσα sQuba κατασκευάστηκαν συνολικά.
Tata Nano Gold Plus
Το Tata Nano υπήρξε στην εποχή του το φθηνότερο αυτοκίνητο στον πλανήτη με τιμή εκκίνησης μόλις 1.700 ευρώ! Η Tata παρουσίασε ωστόσο το 2010 την ειδική έκδοση Gold Plus , η οποία κόστιζε γύρω στα 3,5 εκατομμύρια ευρώ και φτιάχτηκε για να γιορτάσει τα 5.000 χρόνια της ινδικής κοσμηματοποιίας. Η τιμή κρίνεται πάντως αναμενόμενη, καθώς το Nano Gold Plus ήταν επενδεδυμένο με 80 κιλά χρυσό 22 καρατίων, 15 κιλά ασήμι και πάνω από 10.000 πολύτιμους λίθους.
Kestrel
Το Kestrel ήταν ένα τρίθυρο ηλεκτρικό μίνι, που κατασκευαζόταν στον Καναδά, έπιανε τα 135 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα και προσέφερε έως 160 χιλιόμετρα αυτονομία με τη βοήθεια μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 16 kWh. Η πρεμιέρα του έγινε το 2010 και εξέπληξε το κοινό, αφού το ελαφρύ αμάξωμα των 850 κιλών ήταν φτιαγμένο από ανθεκτικά νήματα κάνναβης. Οι Καναδοί είχαν ανακοινώσει ότι οι πωλήσεις του θα ξεκινούσαν το 2012 με τιμές από περίπου 25.000 δολάρια, όμως το εγχείρημα δεν προχώρησε και είχε άδοξο τέλος.
Dodge Ram Long Hauler
Το μήκος του αμερικανικού Pick up αγγίζει τα 7,32 μέτρα, δηλαδή είναι πάνω από ένα μέτρο μακρύτερο από το μεγαλύτερο μοντέλο της Maybach και όσο το πλάτος ενός ποδοσφαιρικού τέρματος. Το θηριώδες τετρακίνητο μοντέλο λανσαρίστηκε το 2013 με ντιζελοκινητήρα 6,7 λίτρων και ζύγιζε 4,2 τόνους, ενώ εφοδιαζόταν με ρεζερβουάρ χωρητικότητας 644 λίτρων! Το διπλοκάμπινο αμάξωμα διέθετε τέσσερις θέσεις, αλλά και μια μικρή κρεβατοκάμαρα μεταξύ των καθισμάτων και της ανοιχτής καρότσας για την χαλάρωση και την ξεκούραση των επιβατών.
Opel Rak e
Το φουτουριστικό διθέσιο αεροδυναμικό μίνι της Opel αποκαλύφθηκε το 2011 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και θεωρείται δικαιολογημένα προπομπός των σημερινών microcars. Η Opel τόνιζε, ότι το πανάλαφρο ηλεκτρικό μοντέλο των 380 κιλών κατανάλωνε μόλις ένα ευρώ ενέργεια ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ και οι υπόλοιπες προδιαγραφές του ήταν ικανοποιητικές (100 χιλιόμετρα αυτονομία, 120 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, 49 ίπποι ισχύς) για ένα αυτοκίνητο πόλης. Οι τιμές του Opel Rak e κυμαίνονταν μεταξύ 10.000 και 12.000 ευρώ και ήταν δημοφιλές στη νεολαία, επειδή μπορούσε να οδηγηθεί από την τρυφερή ηλικία των 16 ετών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Renault R17: Η αναβίωση ενός θρύλου της δεκαετίας του '70 (photos)
Το εμβληματικό Citroen SM από τη δεκαετία του '70 επιστρέφει... αλλιώς (photos)
Tapiro: Όταν Volkswagen και Porsche έδωσαν τα χέρια με τον Giorgetto Giugiaro