Η «κόκκινη γουρούνα» που απογείωσε την AMG και την έδεσε στο άρμα της Mercedes


Η AMG με τις βελτιώσεις της έφερε την 300SEL 6.8  στην πρώτη θέση του 24ωρου αγώνα στο Σπα, παρά το γεγονός ότι ήταν με διαφορά το βαρύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: MERCEDES-BENZ
  • 30/11/2024

Ο Hans Werner Aufrecht και ο Erhard Melcher, ιδρυτές της AMG, τσακώθηκαν την πρώτη μέρα που συναντήθηκαν, αλλά αυτό δεν τους εμπόδισε να αναγνωρίσουν ο ένας τα ταλέντα του άλλου και να αναδείξουν τη φίρμα ανάμεσα στα κορυφαία ονόματα βελτίωσης.

Οι δύο τους άρχισαν να εργάζονται μαζί στην Daimler-Benz στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και δημιούργησαν μια δυνατή επαγγελματική σχέση στους τομείς της μηχανολογίας και της εξέλιξης αγωνιστικών κινητήρων. Αλλά ύστερα από την ομολογκασιόν που απαιτούσε τα αγωνιστικά αυτοκίνητα να προέρχονται από μοντέλα παραγωγής (κάτι που έκανε την Benz να αποσυρθεί από τα motorsports στα τέλη του 1965), οι Aufrecht και Melcher έστησαν το δικό τους τμήμα για tuning.

Το 1967 επαναχρησιμοποίησαν έναν παλιό μύλο στο Burgstall της Γερμανίας και ονόμασαν την επιχείρηση “Aufrecht Melcher Großaspach Ingenieurbüro, Konstruktion und Versuch zur Entwicklung von Rennmotoren”. Αυτό μεταφράζεται σε «Aufrecht, Melcher, Großaspach, εταιρεία μηχανικών, σχεδιασμός και δοκιμή για την ανάπτυξη αγωνιστικών κινητήρων». (Η Großaspach είναι η γερμανική πόλη όπου γεννήθηκε η Aufrecht.) Μπορείτε να καταλάβετε γιατί εντέλει επικράτησε η πολύ πιο σύντομη ονομασία AMG!

Επόμενο βήμα, οι αγώνες. Η Mercedes-Benz είχε παρουσιάσει την επιβατική έκδοση 300SEL 6.3 στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1968. Ο V8 κινητήρας των 6.332 cc και των 250 PS τη βοήθησε να γίνει ένα από τα ταχύτερα σεντάν παραγωγής στον κόσμο εκείνη την εποχή. Σε μια αγωνιστική βερσιόν της χωρίς προφυλακτήρες και χρώμιο, η SEL 6.3 κέρδισε τον αγώνα έξι ωρών του Μακάο το 1969, με τον Erich Waxenberger πίσω από το τιμόνι.

Οι εντυπωσιακές επιδόσεις του μοντέλου ώθησαν τους Aufrecht και Melcher να κουρντίσουν τον κινητήρα για ακόμα περισσότερη ισχύ, προετοιμάζοντάς τον για τον 24ωρο αγώνα του Σπα. Η AMG αύξησε τον κυβισμό από 6.330 cc στα 6.835, ανεβάζοντας την ισχύ στους 428 PS.

Είναι σαφές ότι πολλές ήταν και οι υπόλοιπες αλλαγές σε πλαίσιο, ψύξη, λίπανση, εξάτμιση, αμάξωμα και αναρτήσεις. Και η παγκόσμια αναγνώριση ήρθε το 1971, με την 300SEL 6.8 και τη νίκη της Mercedes στις 24 ώρες του Spa-Francorchamps, με πιλότους τους Hans Heyer και Clemens Schlikentanz.

Οι δύο χαρισματικοί οδηγοί έφεραν το αυτοκίνητο της AMG στην πρώτη θέση της κατηγορίας του, παρά το γεγονός ότι ήταν με διαφορά το βαρύτερο - τόσο, που το «παρατσούκλι» του ήταν “Rote Sau”, δηλαδή η «κόκκινη γουρούνα». Η AMG κέρδισε γρήγορα τη φήμη ως το κατάλληλο μέρος όπου πρέπει να πάει κάποιος για την κορυφαία εξέλιξη αυτοκινήτων τής Mercedes-Benz (αν και, περιέργως, η AMG συνεργάστηκε, επίσης, με τη Mitsubishi σε πολλά projects κατά τις δεκαετίες του 1980 και του 1990).

Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, η AMG και η Mercedes-Benz είχαν διάφορα συμβόλαια και συμφωνίες συνεργασίας, προτού η πρώτη εντέλει απορροφηθεί πλήρως από τη Mercedes ως ένας επίσημος βελτιωτής της φίρμας με το αστέρι φέρνοντας το όνομά της μέχρι και την κορωνίδα των motorsports, τη Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτή η σπάνια Mercedes-AMG 560 SEC κοστίζει περισσότερο από μια νέα AMG GT (photos)

Το πρώτο EV SUV της Mercedes-AMG έρχεται να σκορπίσει τρόμο με ισχύ 1.000 PS (photo)

Η Mercedes-AMG One έκανε το «θαύμα» της - Έσπασε το δικό της ρεκόρ στο Nurburgring (video)