Αποκλειστικό: Η κόντρα της χρονιάς με Volvo EX30 και Dutch Rush 26MX στο Athens Flying Week 2024 (video)


Μπορεί να έχω κάνει ένα σωρό δύσκολα και περίεργα, αλλά «κόντρες» με ακροβατικό αεροπλάνο σε αεροδιάδρομο εν ενεργεία πολεμικού αεροδρομίου, δε είχα κάνει ποτέ. Και ούτε το είχα φανταστεί ότι για δύο ώρες θα παριστάνω τον Tom Cruise…

  • ΤΟΥ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/9/2024

Και όπως για όλα τα «δεν γίνεται» και «αυτό δεν παίζει», βρίσκονται άνθρωποι που το βάζουν αμέτι-μωχαμέτι και γίνονται. Τόσο απλά, τόσο κατανοητά.

Και εν προκειμένω το Car and Driver και ο Βαγγέλης Πετράκης το έκαναν γιατί το πίστεψαν και επειδή το ήθελαν και επειδή από «τις άλλες πλευρές» βρήκαν ευφάνταστους ανθρώπους και ευήκοα ώτα και όλα έγιναν πραγματικότητα!

Κι αυτή περιλάμβανε μία κοινή παρουσία-εμφάνιση, «χορευτικά» αλλά και «κόντρες» μεταξύ ενός Volvo EX30 Twin Motor και ενός μονοκινητήριου, του Dutch Rush 26MΧ. Κι όλα αυτά, στον αεροδιάδρομο του αεροδρομίου της Τανάγρας, λίγες μόνο ημέρες πριν το Σαββατοκύριακο των εκδηλώσεων της Athens Flying Week 2024.

Αχ ρε Tom

Η αλήθεια είναι ότι η μόνη σχέση που έχω με τον Tom Cruise, τον Maverick του Top Gun , είναι το όνομά μας… Tom… Από εκεί και πέρα δεν καταφέραμε να συναντηθούμε ποτέ, αν και από ό,τι έμαθα με έψαχνε, αλλά λέει δυσκολευόταν να έρθει στον Δομοκό. Δικαιολογίες… Πάντως πήγα και εγώ στην Ολυμπιάδα στο Παρίσι γιατί μου είχαν πει ότι θα ήταν εκεί, και ένα εσπρεσάκι στο Marais θα το έπινα μαζί του, αλλά όταν τον είδα στο στέγαστρο του Stade de France να κάνει τα ζογκλερικά του, σκιάχτηκα και είπα «άντε γεια»…

Τέλος πάντων, καταλαβαίνετε ότι όλα αυτά είναι ένα όνειρο, όμως υπάρχουν και όνειρα που γίνονται αληθινά… Έτσι ένα πρωινό του μετα-Ακροπολικού Σεπτεμβρίου καταμεσής της εβδομάδας που κορυφώνονται οι εκδηλώσεις της Athens Flying Week 2024, βρέθηκα στο αεροδρόμιο της Τανάγρας σε ένα briefing εντελώς αλλιώτικο από ότι έχω συμμετάσχει μέχρι σήμερα (και το ΑΠΟΛΑΥΣΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ).

Κι εκεί Βαγγέλης, Γιώργος και Θωμάς καθίσαμε μαζί με άλλα δέκα άτομα στο τραπέζι με επικεφαλής τον Director Μανώλη Καραχάλιο και προεξάρχοντα τον Ολλανδό πιλότο Frank «Woody» van Houten της Dutch Rush Aerobatics και αρχίσαμε να αναλύουμε το project. Τα σενάρια ήταν τρία και περιλάμβαναν διάφορα περάσματα σε «κοινή γραμμή» στον αεροδιάδρομο. Επίσης φωτογραφήσεις, συνεντεύξεις, λήψεις video αλλά και ένα σωρό λεπτομέρειες για την προσεκτική μας διαβίωση στο αεροδρόμιο όλες τις ώρες που θα ήμασταν εκεί.

Volvo EX30 Twin Motor vs Dutch Rush

Τα πολλά θα δείτε στα επιμελημένα με αρτιότητα από τον Γιώργο video. Εγώ θα σας πω πως ένοιωσα σε τρεις στιγμές. Που θα μου μείνουν αξέχαστες. Πραγματικά αξέχαστες. Η μία ήταν όταν στηθήκαμε δίπλα με τον Frank. Εκείνος στο μονοκινητήριό του Dutch Rush 26MX κι εγώ στο EX30. Το μόνο κοινό που είχαν αυτά τα δύο αντικείμενα στην Τανάγρα, ήταν η τυχαία αλλά κοινή τους ιπποδύναμη: 430 ίπποι! Μέχρι εκεί οι ομοιότητες. Τίποτα άλλο. Κι όμως αποπειραθήκαμε να τα συγκεράσουμε. Κοιταχτήκαμε, κάναμε thumps up, είπαμε «ready» στον πύργο ελέγχου και μετά στρέψαμε τα κεφάλια μας στην ευθεία του ορίζοντα. Για μία στιγμή ήρθαν στο μυαλό μου κινηματογραφικές εικόνες από διαφόρων ειδών κόντρες από επίγεια μέσα (Fast & Furious κλπ) και χαμογέλασα…

Στο άκουσμα του «Go» από τον Μανώλη που βρισκόταν στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της Τανάγρας, σανίδωσα το γκάζι στο πάτωμα. Με επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,6’’ το ΕΧ30 ξεχύθηκε μπροστά αφήνοντας πίσω του το μονοκινητήριο… Κάτι που δεν κράτησε πολύ αφού άκουσα τον βαθύ ήχο από τη διπλή εξάτμιση του ακτινικού κινητήρα να με πλησιάζει και σε μισό δεύτερο το 26ΜΧ χάθηκε στον αέρα σε climbing spin μέσα σε ένα σύννεφο λευκού show-off καπνού!

Η δεύτερη στιγμή ήταν όταν η «κόντρα» έγινε μετά φοράς, εννοώ ότι το Volvo EX30 κινούνταν ταχύτατα στην πίστα μέχρι να πλησιάσει το μονοκινητήριο και στην συνέχεια να σανιδώσω, μάταια βέβαια μήπως και το προλάβω…

Και η τρίτη είναι αυτή η κορυφαία όλων: όταν πήγαινα με 180 km/h στην πίστα και μέσα από την τεράστια γυάλινη ηλιοροφή, ακούγοντας έναν θόρυβο από πάνω μου είδα το 26MX να είναι γυρισμένο ανάποδα και τον Frank «Woody» να με χαιρετάει πριν εξαφανιστεί, ανάποδα πάντα ψηλά στον ουρανό!

Ωπ, νάτος και ο Abdulazizi

Στο περιθώριο του Car and Driver project Volvo EX30 vs Dutch Rush 26 MX και ενώ ο Γιώργος «έστηνε» τα κάδρα του για λήψεις των μηχανημάτων, ο Βοιωτικός ουρανός γέμισε ήχους και πρασινοκόκκινα χρώματα. Ήταν το ακροβατικό σμήνος Saudi Hawks από την Σαουδική Αραβία όπως αντιλαμβάνεστε, με οκτώ αεροπλάνα που έδιναν «χορευτικό» ρεσιτάλ στον αέρα είτε σαν ομάδα, είτε κατά μόνας. Είναι οι στιγμές που μένεις με το στόμα ανοιχτό και τις αισθήσεις (όλες) να είναι σε εγρήγορση ώστε να εισπράξουν όσα στοιχεία μπορούσαν περισσότερο. Ανάμεσα σε αυτά, κορυφαίο ρόλο η όραση, και η ακοή!

Στην επιστροφή τους, συναντήσαμε έναν από τους πιλότους, τον Abdulazizi Alrasheedi που δεν σταμάταγε να μιλάει με όρεξη και θαυμασμό για την Ελλάδα. Τι για φαγητά δεν μιλήσαμε, τι για γλυκά και βέβαια μία μεγάλη κουβέντα για την ποιότητα κολυμπιού στο Αιγαίο, που όμοιά της δεν υπάρχει στον κόσμο! Μάλλον τον πείσαμε το επόμενο καλοκαίρι να «διακοπεύσει» από εδώ μεριά…

Προλάβαμε όμως να του εκφράσουμε τον θαυμασμό μας για όσα κάνει στον αέρα, και να εισπράξουμε αντιδράσεις ταπεινότητας από ένα νέο παιδί που έψαχνε στο κινητό του οτιδήποτε του λέγαμε για την ιστορία της Ελλάδας. Σε ποιο σημείο έμεινε με το στόμα ανοιχτό; Όταν ο Βαγγέλης του εξήγησε την ιστορία του Ίκαρου και του Δαίδαλου… Έπρεπε να είστε από μία μεριά να βλέπετε…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η McLaren συνεργάζεται με την εταιρεία που φτιάχνει τα μαχητικά F-35

O George Russell την... είδε Top Gun! Πέταξε με μαχητικό αεροσκάφος της RAF

Τι άλλο θα δούμε; Ένα μαχητικό F-16 κάνει βόλτες στους δρόμους της Δανίας (video)