Δολοφονικές επιθέσεις πολιτικών: Οι λιμουζίνες που έγιναν «ασπίδα» και σταμάτησαν τις σφαίρες


Με αφορμή την δολοφονική επίθεση στον Donald Trump γυρίζουμε τον χρόνο πίσω και θυμόμαστε τα αυτοκίνητα που «σταμάτησαν» τις σφαίρες των επίδοξων δολοφόνων, προστατεύοντας τους πολιτικούς που μετέφεραν. 

  • ΦΩΤ.: ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/7/2024

Παγκόσμιο σοκ προκάλεσε η δολοφονική επίθεση που δέχθηκε το Σάββατο ο υποψήφιος για την θέση τους Προέδρου των ΗΠΑ, Donald Trump. Όλα έγιναν κατά τη διάρκεια προεκλογικής ομιλίας στην Πενσυλβάνια, με τις σφαίρες να περνούν ξυστά από το κεφάλι του, τραυματίζοντάς τον ελαφρά στο αυτί.

Δράστης της επίθεσης ήταν ο 20χρονος Τόμας Μάθιου Κρουκς ο οποίος έπεσε από τις σφαίρες των ανθρώπων της ασφάλειας του πρώην Προέδρου των ΗΠΑ.

Με αφορμή τη δολοφονική επίθεση που δέχθηκε ο Trump γυρίζουμε τον χρόνο πίσω και θυμόμαστε δύο αντίστοιχες δολοφονικές απόπειρες που έγιναν στον παρελθόν, όμως οι σφαίρες σταμάτησαν στις λαμαρίνες των αυτοκινήτων που μετέφεραν τους πολιτικούς.

Η μαύρη Πακάρ που έσωσε τον Ελευθέριο Βενιζέλο

Η πρώτη από αυτές τις απόπειρες ήταν το... χαλάζι από σφαίρες που δέχθηκε η μαύρη Πακάρ του Ελευθέριου Βενιζέλου, στη Λεωφόρο Κηφισίας.

Όλα έγιναν το βράδυ της 6ης Ιουνίου 1993 , όταν το ζεύγος Βενιζέλου αναχώρησε από την Κηφισιά, μετά από επίσκεψη στο σπίτι της Πηνελόπης Δέλτα. Την Πακάρ οδηγούσε ο Ιωάννης  Νικολάου. Το αυτοκίνητο του Βενιζέλου ακολουθούσε η δίπορτη Λίνκολν- Φορντ της ασφάλειάς του.

Τα δύο αυτοκίνητα κινούμενα με ταχύτητα περίπου 50 km/h έφτασαν στο ύψος του Αμαρουσίου και πλησίασαν στο κέντρο «Παράδεισος». Σε αυτό το σημείο οι άνδρες της ασφάλειας είδαν ένα αυτοκίνητο με σβησμένα φώτα να τους προσπερνά και να μένει ανάμεσα στην Πακάρ και στη Λίνκολν-Φορντ. Όπως απεδείχθη, επρόκειτο για την Κάντιλακ των επίδοξων δολοφόνων.

Στο σπίτι-μουσείο του Ελευθέριου Βενιζέλου, στα Χανιά, φιλοξενείται και το σημαδεμένο από τις σφαίρες των επίδοξων δολοφόνων του αμάξωμα της Packard, στην οποία επέβαινε στις 6 Ιουνίου 1933, όταν εκδηλώθηκε η εναντίον του απόπειρα στη Λεωφόρο Κηφισίας, στην Αθήνα. Στον ίδιο χώρο και πίσω ακριβώς από το ιστορικής σημασίας έκθεμα μπορεί κανείς να δει μία πανομοιότυπη Packard που δωρήθηκε στο Ίδρυμα από Έλληνες της Αμερικής. (Car and Driver)
Στο σπίτι-μουσείο του Ελευθέριου Βενιζέλου, στα Χανιά, φιλοξενείται και το σημαδεμένο από τις σφαίρες των επίδοξων δολοφόνων του αμάξωμα της Packard, στην οποία επέβαινε στις 6 Ιουνίου 1933, όταν εκδηλώθηκε η εναντίον του απόπειρα στη Λεωφόρο Κηφισίας, στην Αθήνα. Στον ίδιο χώρο και πίσω ακριβώς από το ιστορικής σημασίας έκθεμα μπορεί κανείς να δει μία πανομοιότυπη Packard που δωρήθηκε στο Ίδρυμα από Έλληνες της Αμερικής. (Car and Driver)

Τότε ακούστηκαν οι πρώτοι πυροβολισμοί, με στόχο τη Λίνκολν-Φορντ. Ένα λάστιχο έσκασε και τραυματίστηκε θανάσιμα ο οδηγός Ιωάννης Μαρκάκης. «Μη στέκεσαι! Τρέχα! Τρέχα! Βάλε όλην την ταχύτητα!» προέτρεψε ο Βενιζέλος τον οδηγό του αυτοκινήτου του, Ιωάννη Νικολάου. Οι δράστες άρχισαν αμέσως να πυροβολούν εναντίον της Πακάρ. Ο Βενιζέλος έσπρωξε την σύζυγό του Έλενα στο πάτωμα της Πακάρ και την ακολούθησε, ώστε να δίνουν τον μικρότερο δυνατό στόχο.

Στη συνέχεια ο τραυματισμένος στο χέρι Ιωάννης Νικολάου ανέπτυξε ταχύτητα 120 km/h και διέφυγε προς το κέντρο της Αθήνας. Στο ύψος της Φιλοθέης, ο οδηγός της Πακάρ, κατάλαβε ότι είχε σκάσει ένα από τα λάστιχα  των πίσω τροχών, ετσι, μειώθηκε η ταχύτητα της Πακάρ, με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα των επίδοξων  δολοφόνων να την προσεγγίσουν και να ξαναρχίσουν οι πυροβολισμοί στο ύψος της Φιλοθέης.

Διαβάστε αναλυτικά ολόκληρη την ιστορία στο εκπληκτικό αφιέρωμα του Ηλία Καφάογλου, πατώντας ΕΔΩ.

Citroen DS: Όταν η «Θεά» έσωσε τον Σαρλ ντε Γκωλ από 140 σφαίρες

H πρώτη παρουσίαση της Citreon DS έγινε στις 5 Οκτωβρίου 1955 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι και κατάφερε να προκαλέσει σοκ σε όσους την αντίκρυσαν αφού δεν έμοιαζε με κανένα άλλο αυτοκίνητο. Το μοντέλο συγκέντρωσε πάνω του το παγκόσμιο ενδιαφέρον της αυτοκίνησης, τόσο με το ιδιαίτερο σχήμα του όσο και με τα μηχανικά του μέρη, όπως την ελαιοπνευματική ανάρτηση, το ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα πέδησης.

Όλα αυτά την έκαναν μοναδική και έτσι αναπόφευκτα η DS πέρασε και στα χέρια του Γάλλου προέδρου Σαρλ ντε Γκωλ αναλαμβάνοντας τις καθημερινές του μετακινήσεις. Σε μία από αυτές το αυτοκίνητο και οι καινοτομίες που το συνόδευαν κατάφεραν να σώσουν τη ζωή του ίδιου και της συζύγου του.

Το 1962 στη γαλλική κοινωνία είχε κορυφωθεί η αναταραχή που είχε προκαλέσει ο 8ετής πόλεμος με την Αλγερία, με τον Ντε Γκωλ να παίρνει την απόφαση να ανεξαρτητοποιήσει την αφρικανική χώρα. Αυτή η κίνηση είχε θετικό αντίκτυπο σε διεθνές επίπεδο, όμως στη γαλλική κοινωνία υπήρχε ένα κομμάτι που εξοργίστηκε και δεν μπορούσε να την αποδεχθεί.

Αυτό οδήγησε στη συγκρότηση μιας παραστρατιωτικής οργάνωσης, του OAS (Οργάνωση Μυστικός Στρατός), που θέλησε να γίνει ο εκφραστής αυτής της οργής με σύνθημα «Η Αλγερία είναι και θα παραμείνει γαλλική».

Στις 22 Αυγούστου του 1962 ο Πρόεδρος μαζί με τη σύζυγό του επιβιβάστηκαν στη μαύρη Citroen DS για να μεταβούν στο αεροδρόμιο Ορλί του Παρισιού, όμως στη διαδρομή είχε στηθεί ένα μπλόκο 12 ένοπλων ανδρών του OAS οι οποίοι άνοιξαν πυρ.

Οι αναφορές λένε ότι έπεσαν περισσότερες από 140 σφαίρες, εκ των οποίων αρκετές καρφώθηκαν στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου ενώ άλλες έσκασαν και τα τέσσερα ελαστικά. Όμως ο σοφέρ, χάρη στην ανάρτηση της DS, κατάφερε να συνεχίσει την πορεία του και αναπτύσσοντας ταχύτητα διέφυγε, σώζοντας τη ζωή του προεδρικού ζεύγους. Δυστυχώς δεν είχαν την ίδια τύχη δύο άνδρες της φρουράς οι οποίοι άφησαν την τελευταία τους πνοή στο σημείο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Από τον JFK στον Donald Trump: Όλες οι λιμουζίνες των Προέδρων!

Ρωσία: Σε πρώην εργοστάσιο της Toyota η παραγωγή της λιμουζίνας του Πούτιν (photos)

Μια μαύρη Porsche Macan άφησε εκτός κυβέρνησης την υφυπουργό Μεταφορών