Volkswagen Golf: 50 χρόνια από την έναρξη παραγωγής του - Η ιστορία του (photos)


Στις 29 Μαρτίου του 1974 η Volkswagen ξεκίνησε τη μαζική παραγωγή Golf στο εργοστάσιο του Wolfsburg. Η ιστορία των 8 γενιών του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: VOLKSWAGEN AG
  • 29/3/2024

Ένα από τα πιο εμβληματικά - και πετυχημένα - μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης έχει γενέθλια σήμερα. Πρόκειται για το Volkswagen Golf, το οποίο για πρώτη φορά μπήκε στη γραμμή (μαζικής) παραγωγής του εργοστασίου της γερμανικής φίρμας στο Wolfsburg πριν από ακριβώς 50 χρόνια, στις 29 Μαρτίου 1974.

Σε αυτόν το… μισό αιώνα που έχει μεσολαβήσει, περισσότερα από 37 εκατ. αντίγραφα του δημοφιλέστατου μοντέλου έχουν παραχθεί - σε διάφορους τύπους αμαξώματος (cabrio, station wagon, ή και σε sedan Jetta της 1ης γενιάς). Κάνοντας την αναγωγή, καθημερινά τα τελευταία 50 χρόνια πάνω από 2.000 άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αγόραζαν ένα καινούριο Golf.

Περισσότερα από 20 εκατ. αντίγραφα έχουν κατασκευαστεί στο εργοστάσιο του Wolfsburg, ενώ τα υπόλοιπα 17 βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής άλλων γερμανικών εγκαταστάσεων, όπως και εργοστασίων στο Βέλγιο, τη Βραζιλία, την Κίνα, το Μεξικό, τη Μαλαισία, τη Σλοβακία και τη Νότια Αφρική.

1η γενιά (1974 - 1983) 

Διαδεχόμενο το «θρυλικό» Beetle, το Golf είχε βαριά κληρονομιά αλλά ξεπέρασε κάθε προσδοκία, φτάνοντας να γίνει το κορυφαίο σε πωλήσεις ευρωπαϊκό αυτοκίνητο όλων των εποχών. Για πρώτη φορά έφτασε σε εκθέσεις αυτοκινήτων τον Ιούλιο του 1974 και η 1η γενιά του, σχεδιασμένη από τον Giorgio Giugiaro και το τμήμα σχεδιασμού της Volkswagen, είχε τέτοια επιτυχία, που έφτασε στο ορόσημο παραγωγής 1 εκατ. αντιγράφων μόλις τον Οκτώβριο του 1976.

Ήταν η χρονιά που παρουσιάστηκε το πρώτο GTI, αλλά και η diesel έκδοση Golf D, για να ακολουθήσει η cabrio το 1979 και η GTD το 1982. Μέχρι το 1983, περίπου 6,9 εκατ. αντίγραφα της 1ης γενιάς πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο (μαζί με τις παραλλαγές αμαξώματος), δείχνοντας ότι η επιτυχία ήταν εξασφαλισμένη.

2η γενιά (1983 - 1991)

Η έλευση της 2ης γενιάς του (1983-1991) χαρακτηρίζεται από τον σημερινό επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της φίρμας, Andreas Mindt, ως η πιο σημαντική στην 50χρονη ιστορία του. «Ο τότε επικεφαλής σχεδιασμού, Herbert Schafer, έκανε πιο μοντέρνα τη σχεδίασή του, αλλά διατήρησε το DNA της 1ης γενιάς. Αυτή η μετάβαση ήταν εξαιρετικά σημαντική για την πορεία του», τόνισε χαρακτηριστικά. Σε αυτή τη γενιά εμφανίστηκε το ABS, η τετρακίνηση αλλά και ο καταλύτης. Έτσι, τα 6,3 εκατ. αντίγραφα που παρήχθησαν από το 1983 έως το καλοκαίρι του 1991 ήρθαν ως φυσικό επακόλουθο της ζήτησης που υπήρχε.

3η γενιά (1991 - 1997)

Η 3η γενιά πήρε τη σκυτάλη τον Αύγουστο του 1991 και είχε ως κύριο χαρακτηριστικό της την ασφάλεια που προσέφερε. Από το 1992 έγινε το πρώτο μοντέλο του δημοφιλούς hatchback που διέθετε εμπρός αερόσακους και σχεδιαστικές βελτιώσεις που το έκαναν πιο ασφαλές σε περίπτωση σύγκρουσης. Μέχρι το 1997 κατασκευάστηκαν 4,8 εκατ. αντίγραφα της 3ης γενιάς, με την κατασκευή του πρώτου 6κύλινδρου κινητήρα (VR6), το cruise control και τους πλευρικούς αερόσακους να συγκαταλέγονται ανάμεσα στα κορυφαία σημεία της ιστορίας της. Παράλληλα, για πρώτη φορά προσφέρθηκε και ως station wagon.

4η γενιά (1997 - 2003)

Η 4η γενιά (1997 - 2003) θεωρείται ένα style icon, με μοντέρνα σχεδίαση και το εντυπωσιακό design της κολόνας C. Το ESP προστέθηκε στα συστήματα ασφάλειας, ενώ το 2001, στα 25 χρόνια του GTI παρουσιάστηκε η έκδοση με 180 PS. Ένα χρόνο αργότερα το πιο σπορ Golf ήταν γεγονός: Το R32, με τελική ταχύτητα 250 km/h, διαθέσιμο από το 2003 για πρώτη φορά με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Την ίδια χρονιά έπεσαν οι τίτλοι τέλους παραγωγής της τέταρτης γενιάς με 4,9 εκατ. αντίγραφα.

5η γενιά (2003 - 2008)

Το Golf 5ης γενιάς (2003 - 2008) συνδύαζε τις ανέσεις και το δυναμισμό που έθετε τα στάνταρ στον ανταγωνισμό. Με αυξημένη στρεπτική ακαμψία κατά 35%, νέα πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, προβολείς bi-xenon, έως 8 αερόσακους, νέο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) και τον πρώτο turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού για το GTI. Η παραγωγή του έφτασε τα 3,4 εκατ. αντίγραφα.

6η γενιά (2008 - 2012)

Η 6η γενιά παρουσιάστηκε το 2008 και μέχρι τα τέλη Ιουλίου του 2012 περίπου 3,6 εκατ. αντίγραφά της βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής. Χαρακτηρίστηκε από αυξημένες προδιαγραφές ασφαλείας, κατακτώντας 5 αστέρια στα crash test του Euro NCAP. Εμπλουτισμένο με νέες τεχνολογίες όπως η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, η υποβοήθηση παρκαρίσματος και το σύστημα ελέγχου κλίσεων του αμαξώματος (DCC), κατέκτησε τον τίτλο του «Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς» το 2009.

7η γενιά (2012 - 2019)

Το Σεπτέμβριο του 2012 η Volkswagen παρουσίασε την 7η γενιά του Golf, η οποία έμεινε στη γραμμή παραγωγής μέχρι το 2019, κυκλοφορώντας σε περίπου 6,3 εκατ. αντίγραφα. Το βάρος του νέου hatchback ήταν μειωμένο κατά 100 kg, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να είναι μικρότερη έως και 23%! Τα τεχνολογικά «καλούδια» συνέχισαν να προστίθονται με μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως adaptive cruise control, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή σύγκρουσης, σύστημα διατήρησης απόστασης από προπορευόμενο όχημα, ενώ το 2014 παρουσιάστηκε το πρώτο ηλεκτρικό e-Golf.

8η γενιά (2019 - ...)

Η 8η - και τρέχουσα γενιά του Golf - παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2019 και χαρακτηρίστηκε από την έλευση των ήπια υβριδικών και PHEV κινητήριων συνόλων. Ο βασικός εξοπλισμός αναβαθμίστηκε ακόμα περισσότερο (LED φωτιστικά σώματα, αυτόματος κλιματισμός, Lane Assist, Front Assist) και το δημοφιλές hatchback συνεχίζει να προσφέρει εξαιρετικό συνδυασμό άνεσης, ασφάλειας και δυναμισμού. Τον Ιανουάριο του 2024 ήρθε η facelift εκδοχή του, που όπως όλα δείχνουν θα είναι η τελευταία με θερμικούς κινητήρες, πριν περάσει στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Μέχρι σήμερα η 8η γενιά έχει πουλήσει περισσότερα από 1 εκατ. αντίγραφα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Νέο, επετειακό Volkswagen Golf με... αλμυρή τιμή (photos)

Επίσημο: Το Volkswagen Golf GTI αποκτά ηλεκτρική έκδοση - Πότε παρουσιάζεται

Test Drive: Volkswagen Golf GTD 200 PS - Δοκιμάζουμε το παντοδύναμο μικρομεσαίο diesel