Ο Αλέξανδρος Άρνολντ Ισιγόνης, όπως ήταν το πλήρες όνομά του, έφυγε μετά τη Μικρασιατική καταστροφή από τη Σμύρνη και εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο, ενώ στην πορεία σπούδασε μηχανικός στο Πολυτεχνείο της πόλης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος δεν ήθελε να μπει στο Πολυτεχνείο και επιθυμούσε να σπουδάσει Καλές Τέχνες. Ωστόσο στο τέλος επικράτησε η άποψη της μητέρας του η οποία τον έπεισε να ακολουθήσει αυτή την πορεία.
Αυτή η «πίεση» προκάλεσε δυσκολίες στον δρόμο του Ισιγόνη προς την αποφοίτηση αφού είχε κοπεί αρκετές φορές στα μαθηματικά, ωστόσο οι επιδόσεις του στο σχέδιο αντιστάθμιζαν τη συγκεκριμένη αδυναμία. Ο Ισιγόνης συνήθιζε να λέει ότι «τα μαθηματικά είναι εχθρός κάθε δημιουργικού μυαλού».
Μετά την αποφοίτηση αρχίζει την επαγγελματική του διαδρομή στην ακμαία εκείνη την περίοδο αυτοκινητοβιομηχανία της Μεγάλης Βρετανίας. Αφετηρία του είναι η Humber και στη συνέχεια εργάζεται για τη Morris Motor Company, αρχικά στο τμήμα σχεδιασμού αναρτήσεων.
Το ταλέντο του έλαμψε μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, όταν σχεδίασε το μικρό και οικονομικό Morris Minor, που κατασκευαζόταν με μεγάλη επιτυχία μεταξύ 1948 και 1972. Το Big Bang έγινε, ωστόσο, το 1959 με το Μοrris Mini, ένα μοντελάκι μήκους μόλις 3,05 μ. με τους τέσσερις τροχούς στα άκρα του αμαξώματος για ιδανική εκμετάλλευση κάθε εκατοστού και τιμή 496 αγγλικές λίρες, που το έκαναν προσιτό στα μικρομεσαία εισοδήματα, αλλά και σημείο αναφοράς για κάθε επόμενο αυτοκίνητο πόλης.
Το Mini εξελίχθηκε γρήγορα σε ένα παγκόσμιο success story και ήταν η βασική αιτία να χρίσει η βασίλισσα της Αγγλίας το 1969 τον Ισιγόνη ιππότη και να του αποδώσει τον τίτλο του «σερ». Ο ίδιος, πάντως, ιεραρχούσε ως σημαντικότερο επίτευγμά του το Morris Minor και όχι το Mini.
«Έφυγε» στις 2 Οκτωβρίου του 1988, στο σπίτι του στο Μπέρμιγχαμ έχοντας ταλαιπωρηθεί τα τελευταία χρόνια της ζωής του από τη νόσο του Πάρκινσον.
Με πληροφορίες από το sansimera.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με air condition στον εξοπλισμό του
Η ιστορία του Νικολάου Ι. Θεοχαράκη - Από το Καστέλι της Κρήτης στην Datsun
Η ιστορία της πρώτης και μοναδικής Mercedes με κινητήρα Wankel