Το Opel Tigra είναι ένα από τα αυτοκίνητα που αποδεικνύουν το πόσο έχει αλλάξει η σκηνή της αυτοκίνησης από τη δεκαετία του '90 μέχρι και σήμερα.
Στην εποχή του, οι κατασκευαστές έπαιρναν περισσότερα ρίσκα και τα δημιουργήματά τους ήταν συχνά λιγότερο πρακτικά, όμως έδιναν μεγαλύτερη έμφαση στο συναίσθημα που προκαλούσαν και σίγουρα άφησαν το σημάδι τους στον χώρο.
Το συγκεκριμένο μοντέλο είχε μία ιδιαίτερη, «ακραία» έκδοση, ονόματι Tigra V6, η οποία δεν κατάφερε καν να περάσει στην παραγωγή. Η ανάπτυξη του project προήλθε από την επιθυμία της Opel να μετατρέψει το Tigra σε ένα όχημα υψηλών επιδόσεων.
Οι εκδόσεις του μοντέλου παραγωγής του 1994 ήταν δύο. Πιο συγκεκριμένα, οι επιλογές ήταν ένας κινητήρας 1,4 L που απέδιδε 90 PS, κι ένας 1,6 L που είχε ισχύ 105 PS. Ο τελευταίος βρισκόταν στην κορυφή της γκάμας κι έκανε τα 0-100 km/h σε 9,4 km/h, ενώ η τελική ταχύτητα ήταν 203 km/h.
Το Tigra υπηρετούσε τον σκοπό του, όμως ο επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης κινητήρων της εταιρείας, Fritz Indra, δημιούργησε μια ομάδα μηχανικών για την πραγματοποίηση ενός νέου σχεδίου. Η ιδέα του Indra ήταν να μεταμορφώσει το Tigra σε ένα σπορ αυτοκίνητο με πανίσχυρο κινητήρα.
Εξετάζοντας τα δεδομένα και αξιολογώντας τη βιωσιμότητα του πρότζεκτ, ο Indra κατέληξε στο ότι η πρώτη αλλαγή που έπρεπε να γίνει είναι η τροποποίηση του σασί. Ο κινητήρας τοποθετήθηκε στο κέντρο και το ντεπόζιτο κάτω από το κάλυμμα, ενώ εγκαταστάθηκε κι τροποποιημένος άξονας από το Opel Vectra B.
Η επιλογή του κινητήρα δεν ήταν δύσκολη υπόθεση. Το όχημα «δότης» ήταν το Opel Omega B, το οποίο βρισκόταν στην παραγωγή από το 1994 μέχρι το 2003. Επρόκειτο για έναν ατμοσφαιρικό V6 των 3,0 L, που απέδιδε 211 PS και 270 Nm.
Το μοντέλο δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή, κι έτσι η Opel δεν αποκάλυψε τις επιδόσεις του, όμως όλα δείχνουν πως ήταν μεγαλύτερες και πιο εντυπωσιακές από αυτές του Omega, κάτι που οφειλόταν στο μειωμένο βάρος του Tigra. Το Omega έκανε τα 0-100 km/h σε 8,5 sec, ενώ η τελική του ταχύτητα ήταν 243 km/h.
Παρόλο που η Opel έδωσε το «πράσινο φως» για την έναρξη της παραγωγής της ακραίας έκδοσης του Tigra, το project δεν προχώρησε, αφού η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποφάσισε να στρέψει το ενδιαφέρον της στο Opel Speedster, το οποίο τελικά έφτασε στις εκθέσεις το 1999.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ράλλυ Ακρόπολις: Όταν ο ανέκφραστος Walter Roehrl «έσπασε το ρόδι» με Opel Ascona
Opel Design Studio: Το πρώτο κέντρο σχεδιασμού αυτοκινήτων στην Ευρώπη γίνεται 60 ετών
Opel Frontera: Το αυτοκίνητο που ίδρυσε την κατηγορία των «4x4 all-rounders» (photos)