Formula 1 – Ολλανδία: Η ιστορία επαναλαμβάνεται, εννέα χρόνια μετά…


Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2016. Σεπάνγκ. Βρισκόμαστε στον 41ο γύρο του γκραν πρι της Μαλαισίας. Ξαφνικά, ο κινητήρας της Mercedes του Lewis Hamilton παραδίδει το πνεύμα. 

Μια κραυγή απελπισίας, ένα «Oh, no», ήταν η δημόσια παραδοχή της ήττας από τον Hamilton. Εκείνο το σπασμένο μοτέρ έμελλε να καθορίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τη μάχη του Πρωταθλήματος οδηγών του 2016. Ο Nico Rosberg λίγη ώρα αργότερα ανέβαινε στο τρίτο σκαλί του βάθρου και έφτανε τους 288 βαθμούς, 23 περισσότερους απ’ όσους είχε ο teammate του και μεγαλύτερος αντίπαλός του. Λίγες εβδομάδες αργότερα ο Rosberg κατακτούσε τον έναν και μοναδικό τίτλο της καριέρας του στη Formula 1, πριν αποσυρθεί οριστικά λίγες μέρες μετά το τέλος του Πρωταθλήματος, αφήνοντας άφωνο όλον τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Κυριακή 31 Αυγούστου 2025. Ζάντφουρτ. Στον 65ο γύρο ο Lando Norris αναφέρει στην ενδοεπικοινωνία ότι μυρίζει καπνό το κόκπιτ. Δευτερόλεπτα αργότερα σταματά το μονοθέσιο της McLaren και βγαίνει απ’ αυτό, αποσβολωμένος. Ο κινητήρας τον «πρόδωσε» τη χειρότερη στιγμή. Την ώρα που ήταν έτοιμος να εξαπολύσει την τελική «επίθεσή» του, προκειμένου να κάνει την κίνηση και να προσπεράσει τον teammate του και μεγαλύτερο αντίπαλό του στη μάχη του τίτλου, Oscar Piastri. Ήταν η στιγμή που η διαφορά των δύο στη βαθμολογία «εκτοξευόταν» στους 34 βαθμούς, εννέα αγώνες πριν από το φινάλε της σεζόν.

Μπορεί, άραγε, αυτό το σπασμένο μοτέρ της Mercedes να μας προσφέρει ένα μεγαλοπρεπές deja vu, εννέα χρόνια μετά; Διόλου απίθανο. Ξεκάθαρα ο Piastri μετά από αυτή την εξέλιξη είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για την κατάκτηση του Πρωταθλήματος. Ναι, μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι αυτός και τα πάντα μπορούν να συμβούν. Ειδικά όσο οδεύουμε προς το τέλος της σεζόν, η ατυχία μπορεί την επόμενη φορά να χτυπήσει την πόρτα του Αυστραλού. Όμως εάν σου συμβεί κάτι μια φορά, είσαι ανόητος εάν επιτρέψεις να ξανασυμβεί. Και στη McLaren ανόητοι δεν είναι. Άβουλοι μπορεί, το έχουν αποδείξει τις φορές που δίστασαν να θέσουν το δάχτυλο υπό τον τύπον των ήλων, ξεκαθαρίζοντας στους δύο πιλότους τους ποια είναι η θέση του ενός και ποια του άλλου. Ανόητοι, όμως, όχι.

Αντιθέτως, ειδικά ο Zak Brown είναι μεγάλη «γάτα». Και η απογοήτευσή του την ώρα που το μοτέρ του μονοθεσίου του Norris άρχισε να θυμίζει… κουβανέζικο πούρο, ήταν απολύτως ενδεικτική των σκέψεών του και -πάνω απ’ όλα- των προβληματισμών του. Κι αν η McLaren δεν ήταν… δύο έτη φωτός μακριά από τις υπόλοιπες ομάδες στη βαθμολογία, ίσως τον Brown να είχαν αρχίσει να των ζώνουν τα φίδια. Όμως η χαοτική διαφορά των «παπάγια» από τον ανταγωνισμό, δεν του επιτρέπει να αισθανθεί πίεση για τον τίτλο των κατασκευαστών.

Θα είναι ο Oscar Piastri ο νέος Πρωταθλητής στο τέλος της σεζόν; Ουδείς μπορεί να το προδιαγράψει. Όμως το απολύτως βέβαιο για όσους παρακολουθούμε τον νεαρό Αυστραλό από τα πρώτα βήματά του στη Formula 3, είναι ότι έχει μια αξιοθαύμαστη ικανότητα να διαχειρίζεται την πίεση. Δεν λυγίζει εύκολα ο Piastri. Κι όταν του συμβεί αυτό, οφείλεται στην δική του «υπερβολή» κι όχι στα όσα συμβαίνουν τριγύρω του κι έχουν άλλους πρωταγωνιστές. Σπουδαίο αυτό για τον Piastri, στοιχείο που μπορεί να τον κάνει Πρωταθλητή, αργά ή (πολύ) γρήγορα.

Υ.Γ.: Isack Hadjar, ακόμα κι αν δεν είχες σκοπό να γίνεις το 2026 δεύτερος πιλότος στη Red Bull, πλαισιώνοντας τον Max Verstappen, η «παρθενική» σου παρουσία στο βάθρο των νικητών έπειτα από έναν εξαιρετικά ώριμο αγώνα, δεδομένα σε θέτει πλέον στην… pole position για «αντί-Tsunoda». Χίλια μπράβο, λοιπόν, στον νεότερο σε ηλικία Γάλλο που ανέβηκε στο βάθρο, μόλις στο 15ο γκραν πρι της καριέρας του.

Υ.Γ.1: Για το… δράμα της Ferrari τι να πει κανείς; Από το κακό στο χειρότερο πηγαίνει η «σκουντερία». Κι όταν δεν σε θέλει και η τύχη, όπως στην περίπτωση του Leclerc, δεν μπορείς αν ελπίζεις σε πολλά. Για τον Hamilton, την εγκατάλειψή του και την ποινή πέντε θέσεων στο grid της Μόντσα, δεν υπάρχουν λόγια…

Υ.Γ.2: Όταν μια ομάδα τη Σάββατο παλεύει για να μείνει στον… δρόμο και την Κυριακή βάζει και τα δύο μονοθέσιά της στη δεκάδα, τότε κάτι καλό έχει κάνει στις λίγες ώρες που μεσολάβησαν από τις κατατακτήριες μέχρι τον αγώνα. Chapeau στη Haas, λοιπόν!

Υ.Γ.3: Ο Kimi Antonelli μάλλον κάνει ακόμα διακοπές στα ελληνικά νησιά! Δεν εξηγείται αλλιώς η συνολική εικόνα του στην Ολλανδία και ειδικά η γκάφα στη σύγκρουση με τον Leclerc, αλλά και η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας μέσα στα πιτ…

Υ.Γ.4: Εντάξει, δεν έγινε ξαφνικά οδηγάρα από τη μία ημέρα στην άλλη… Όμως αξίζει μια κουβέντα και για τον Lance Stroll, ο οποίος από 19ος, τερμάτισε έβδομος! Μακάρι να έχει συνέχεια…

Υ.Γ.5: Max Verstappen. Χωρίς άλλα λόγια…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αποκάλυψη: Ο Hamilton δεν ήταν αποδεκτός στη Ferrari - «Το 90% ψήφισε αρνητικά»

Υπόθεση Alex Palou: Για clickbait κατηγορεί τον Τύπο ο επικεφαλής της ομάδας του Ισπανού

Επίσημο: Perez και Bottas μαζί στην Cadillac το 2026